De set van SMarcel

Gestart door SMarcel, mei 11, 2010, 16:12:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SMarcel

#15
Voor diegen die er in geïnteresseerd zijn heb ik hier nog wel een mooi verhaal over de bouw van mijn transmissielijn luidsprekers met Visaton units. Op basis van het ontwerp van een collega van mij ben ik deze speakers gaan bouwen. Ik vind de afwerking uiterst belangrijk maar ook de te gebruiken onderdelen, daarom is in het filter ook de betere onderdelen gehanteerd.

Zie hier het filter met opbouw van Tritec spoelen en AudinCap condensatoren en natuurlijk MOX weerstanden.


Hier het totaalpakket wat straks een acceptabele luidspreker moet gaan worden.Hout bij een goede Hubo laten zagen.


Hier de gereed zijnde filters voor hoog en laag afgewerkt met een Monitor kabel.


Hier krijgt de kast al vorm,onderin komt een eiegen compartiment voor het filter wat achteraf wordt afgevuld met wit zand.


Hier zie je de wanden al bekleed met bitumen en kun je ook zien dat de tweeter en midrange een eigen kamer hebben en dus niet door enige basinvoelden worden gestoord,


Op deze foto zou eigenlijk alleen nog de zijwand gemonteerd hoeven te worden.Duidelijk is te zien de vulling wat nog wel wat uitproberen heeft gekost.Ook zie je een duidelijke transmissielijn lopen van breed naar smal en deze komt aan de achterzijde van de kast bovenaan er weer uit.



En hier het eindresultaat in een staalgrijze kleur.



Ook nog een bijpassende voet gemaakt van MDF en in hoogglans gelakt.


Met dr frees rondom een mooie afronding gemaakt.


De tweeter en midrange met de frees laten verzinken in de baffle.


De uitgang voor de lage frequentie's.


Een mooie slanke kast met een zeer acceptabel geluid.


Na jaren met plezier te hebben geluisterd naar deze luidsprekers hebben deze plaats moeten maken voor de Canton Ergo RC-L speakers.Iemand uit Eindhoven had wel interesse en daar staan ze nu te spelen.


Dit was één van mijn vele audio projecten en wie weet volgen er meer.

Groeten,

Marcel

Tigger

Gaaf om te lezen en de foto's te zien!



Trouwens: wat een zeer mooi audiomeubel ;)
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

lo

Citaat van: Tigger op mei 21, 2010, 19:38:32
Gaaf om te lezen en de foto's te zien!



Trouwens: wat een zeer mooi audiomeubel ;)

stupid
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

SMarcel

Beste Lo,

Welk audio meubel bedoel je, de laatste foto met die flatscreen erboven of het meubel wat al eerder in de fotoreeks te zien was?

Als dat zo is, dan is deze set Audio en Video meubel te koop voor de geïnteresseerden.

Groeten,

Marcel

PS: Bedankt voor de positieve reacties.

lo

Marcel,

Beide meubels zijn mooi. De eerste noem ik maar even het draadeind meubel. (heb ik zelf ook met M20 en glazen deuren en zijpanelen :-D) Het tweede is ook mooi maar daar soliciteer ik niet naar :wink:

Belangrijkste was het mooie bouw verslag. Bijzonder geslaagd pompom.
Benbenieuwd naar je volgende projecten.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Shepherd Moon

knappe projecten  :-o

Ik volg dit met veel aandacht  :-D
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

Eip

knap werk allemaal, ik heb het met veel intresse gelezen. pompom

Gr  Eip.
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

JohnWx

a.s maandag om 12 uur is ook prima.was helemaal vergeten dat het een vrije dag is        John live uit Houten
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SMarcel

Hallo forummers,

Vandaag even bij John (JWX) op de koffie geweest (heel gastvrij) en heb daar een hele mooie deal kunnen maken met hem.
Bij mij staan nu en paar Mission 764 te draaïen en dat klinkt lekker.


Als je goed kijkt zie je nog de speciaal voor de audio gemaakte wandcontact dozen met een eigen geaarde groep. De connectoren zijn van Bals en de kabel is van Eldra.

En natuurlijk de linker


Nog even een shoot met de SM-80 in werking


Dit is even een noodopstelling want ik heb de SM-80 in de verkoop en nu is het zo dat er iemand wil komen luisteren.

Nou dit was het weer.

John bedankt voor jouw gastvrijheid en de mooie deal en tot het volgende item op deze site.

Groeten,

Marcel

cheese

Hallo Marcel,

en hou zijn de Ergo's t.o.v. de zelfbouw Visatons?


gr Kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

SMarcel

Beste Kees,

Ergo's vergelijken met Visaton zelfbouw is appels en peren vergelijken. i.i.g. de speakers die ik van Visaton gebouwd heb. Er zijn natuurlijk andere modellen die wel in de buurt van de Ergo's komen maar deze niet.

De Ergo's zitten in de eredivisie en hebben een echt duits geluid (tuurlijk, Visaton is ook duits maat niet in dit zelfbouwontwerp).

De Canton is een speaker die zijn muziek opbouwt op het basfundament. Dit heb ik weten te beteugelen middels een filterupgrade.
Ik ben echt verliefd op speakers met een degelijk fundament en dat heb ik gevonden in de Canton's.

Mocht je nog vragen hebben, dan laat het maar horen.

Groeten,

Marcel

JohnWx

Wat zijn die missions klein of die ergo's groot  :?

Zal mooi staan die 753

Canton als ? rear
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SMarcel

De Canton is een grote luidspreker, niet alleen in behuizing maar ook in geluid. En dan staan ze ook nog op Hepta pads, van dat geperste rubber met een messing schijf ertussen.

Als zondag de Mission 753 binnen is, neemt die de plaats in van de Canton. Wij gaan er eerst even lekker naar luisteren en dan heb ik het voornemen om de behuizing van de 753 onderhanden te gaan nemen. Deze is beuken maar de wens is om dit in zilverkleur met houtnerf te veranderen. Maar eerst even zo van gaan genieten.

Wordt vervolgd.

Groeten,

Marcel


SMarcel

Ik heb nog een paar mooie foto's gevonden op internet van mijn JVC draaitafel. Het bijzondere aan de draaitafel op de foto's is dat deze hier nog Victor heet. Dit is later gewijzigd in Japan Victor Company oftewel JVC.

De draaitafel is bijna identhiek aan de mijne, ook met een extra arm maar ik heb een compleet zwarte rubber draaimat.





WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES