De set van Brutus

Gestart door Brutus, maart 24, 2017, 16:04:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sjoek

Citaat van: Brutus op maart 29, 2017, 00:55:42
Zit wel er wel (lees regelmatig) over na te denken om mijn eigen LS kabels te maken. Waarom...puur voor de fun, basis kabel uitzoeken, krimpkous, nylon netweave, cablepants o.i.d. mooie vergulde spade.

Echter gezien het maar om 1 set gaat is alles een stuk duurder en moet je vaak een beroep doen op Nederlandse bedrijven, die het waarschijnlijk toch al uit China halen, waar je dus een aardig bedrag voor neer moet tellen.

De kosten gaan dus niet in de kabel zelf zitten maar de afwerking ervan waarbij ik al heel snel een aardig stukje boven de 100 euro kom.

Kan natuurlijk gewoon de basis kabel houden maar ja........

Toen kwam ik deze kabel tegen, 2x 4 mm2, totale dikke bijna 14mm.

https://nl.aliexpress.com/item/High-Fidelity-Speaker-Cable-with-Dual-Gold-Plated-Spade-Plug-for-Home-Theater-Audio-2-5/32418313581.html

Voor 55 euro per set van 2,5 meter, wat vinden c.q. denken jullie??

Ik denk niet dat je er heel erg op mis kan gaan. Bevallen ze niet kun je ze altijd op marktplaats zetten.. is vast wel een geintresseerde en denk dat je dan niet eens echt verlies hoeft te maken.
Verder over de kabel zelf ziet er mooi en degelijk uit ( draagt vaak ook wel positief bij aan hoe het klinkt)
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

TurboMarco

 stupid

Ik heb zelf een paar van die interlinks uit volgens mij diezelfde stal ,ze doen wat ze moeten doen en zien er heel gelikt uit .
kosten 17,50 .

Daar kan je ze zelf niet voor maken .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Brutus

Dat dacht ik ook, moest de gok maar eens wagen alhoewel er weinig gok aan is, heb nu de Ixos 2x 4.2mm2 platte plint kabel en dit is ook alleen koperdraad met een zachte pvc laag er om heen.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

NB

Ben nieuwsgierig naar het resultaat.  :yes:
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Marvin

Citaat van: xander32 op maart 28, 2017, 06:40:48
Ach gossie, 37 jaartjes. Wat schattig  :-D.


Oh het was een 'iets' cynisch antwoord natuurlijk. Maar dat zal voor 70% van de lezers wel duidelijk zijn geweest.

Zep

Citaat van: Brutus op maart 29, 2017, 00:55:42
Zit wel er wel (lees regelmatig) over na te denken om mijn eigen LS kabels te maken. Waarom...puur voor de fun, basis kabel uitzoeken, krimpkous, nylon netweave, cablepants o.i.d. mooie vergulde spade.

Echter gezien het maar om 1 set gaat is alles een stuk duurder en moet je vaak een beroep doen op Nederlandse bedrijven, die het waarschijnlijk toch al uit China halen, waar je dus een aardig bedrag voor neer moet tellen.

De kosten gaan dus niet in de kabel zelf zitten maar de afwerking ervan waarbij ik al heel snel een aardig stukje boven de 100 euro kom.

Kan natuurlijk gewoon de basis kabel houden maar ja........

Toen kwam ik deze kabel tegen, 2x 4 mm2, totale dikke bijna 14mm.

https://nl.aliexpress.com/item/High-Fidelity-Speaker-Cable-with-Dual-Gold-Plated-Spade-Plug-for-Home-Theater-Audio-2-5/32418313581.html

Voor 55 euro per set van 2,5 meter, wat vinden c.q. denken jullie??

Voor 55 zou ik de "gok" wel nemen.....het zijn in ieder geval mooie kabels, wie weet ga je verschil horen, Brutus  :-P
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Brutus

Alleen in de beurs wanneer ik die schut en hoor dat deze 55 euro lichter is.... :-D

Het is puur en alleen de afwerking en de spaden die er aan zitten die het aantrekkelijk maken.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

NB

Citaat van: Brutus op april 01, 2017, 13:11:36
Alleen in de beurs wanneer ik die schut en hoor dat deze 55 euro lichter is.... :-D

Het is puur en alleen de afwerking en de spaden die er aan zitten die het aantrekkelijk maken.

De douane kan ook je pakje openmaken.
Dat is mij met een geimporteerde Sacd gebeurt. Staat de postbode, met een extra rekening voor de deur.  :-(
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Brutus

Had mijn vizier op een demo PM11s3 gericht maar de bodemprijs is veel te hoog (helaas). Dan toch maar een speakerkabel kopen  :-D Versterker komt t.z.t. wel weer.

Citaat van: Nb op april 01, 2017, 14:16:15
De douane kan ook je pakje openmaken.
Dat is mij met een geimporteerde Sacd gebeurt. Staat de postbode, met een extra rekening voor de deur.  :-(

Tja.....dat is het risico als je iets uit China besteld maar die gok durf ik wel aan  :wink:
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Brutus

Speakerkabel even laten voor wat het is, op dit moment een kort lijntje met Marcel betreft een zeer jonge zwarte PM11s3 Demo die hij binnen krijgt. Volgende week weet ik definitief meer.

Dus weer een nieuwe M&G.......... :-D :-D :-D
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Cornelis1921

Citaat van: Brutus op mei 02, 2017, 16:39:35
Speakerkabel even laten voor wat het is, op dit moment een kort lijntje met Marcel betreft een zeer jonge zwarte PM11s3 Demo die hij binnen krijgt. Volgende week weet ik definitief meer.

Dus weer een nieuwe M&G.......... :-D :-D :-D
Bert, van harte gefeliciteerd! hello En... Natuurlijk veel luisterplezier. pompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

lo

Citaat van: Brutus op mei 02, 2017, 16:39:35
Speakerkabel even laten voor wat het is, op dit moment een kort lijntje met Marcel betreft een zeer jonge zwarte PM11s3 Demo die hij binnen krijgt. Volgende week weet ik definitief meer.

Dus weer een nieuwe M&G.......... :-D :-D :-D

:gp: :-D
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

Heb je al een datum?

Maarre, mooi man. Hopelijk gaat jouw wens in vervulling :yes:. Mogelijk heeft de ietwat meer potente PM11 ook een positief effect op de bass, die zal welicht wat minder rond, wat meer droog worden.

Citaat van: Brutus op mei 02, 2017, 16:39:35
Speakerkabel even laten voor wat het is, op dit moment een kort lijntje met Marcel betreft een zeer jonge zwarte PM11s3 Demo die hij binnen krijgt. Volgende week weet ik definitief meer.

Dus weer een nieuwe M&G.......... :-D :-D :-D

bert50

Gefeliciteerd Bert daar zal je geen spijt van krijgen [emoji106][emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

xander32

https://link.marktplaats.nl/m1161984637


:roll:

Citaat van: Brutus op mei 02, 2017, 16:39:35
Speakerkabel even laten voor wat het is, op dit moment een kort lijntje met Marcel betreft een zeer jonge zwarte PM11s3 Demo die hij binnen krijgt. Volgende week weet ik definitief meer.

Dus weer een nieuwe M&G.......... :-D :-D :-D