Kwaliteits cd's en elpee's

Gestart door vielzweck, juni 03, 2009, 09:46:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vielzweck

Nogal wat leden en lezers van het Marantzforum bezitten cd's of elpee's die zich qua geluidsopnames positief onderscheiden. En als referentie dienen voor henzelf, soms gerelateerd aan specifieke apparatuur.

Misschien is het een idee om een lijst samen te stellen waarop vermeld de cd dan wel elpee, of het een bepaalde persing dient te wezen en wanneer (apparatuur) de kwaliteit bijzonder goed opvalt.

Een titel alleen mag uiteraard ook. Elke suggestie is (als ik voor mezelf mag spreken) welkom.

Ook als muziek in een ander formaat opgenomen, ogg of zo iets dergelijks in het bezit van iemand dan wel beluisterd door iemand zich onderscheid, kan dat interessant zijn om te weten.

Ik zelf hoop zo mijn verzameling cd's met hoogstaande opnamen te verrijken dan wel in mijn bezit zijnde cd's te herontdekken (hetgeen zomaar zo kunnen in verzameling van meer dan 2000 stuks conservatief geschat)  :-)

Hartelijke dank voor elke bijdrage   :yes:
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

Paul

Een lp of cd  :? ik zou dan echt moeten gaan spitten.
Als jazz liefhebber kan ik wel melden dat de cd,s van het blue note label van zeer goede kwaliteit zijn, is ook 1 van de oudste labels dus hebben een status hoog te houden. :wink:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

vielzweck

Okay Paul, dacht dat je misschien Patricia Barber zou noemen en zij wordt uitgegeven door Blue note toch? (2 vliegen in een klap?)  :-)
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

BernHardN

sinds gister even ervaren hoe een LP klint tov een CD en deze 2 mag je volgens Ken niet met elkaar vergelijken
ik viel bijna stijl achterover van een LP op zijn set  :-o

drees62

Misschien handig om deze dan in de openingspost te vermelden?
Deze mag er alvast op:
- Nils Lofgren - Live Acoustic (CD)

Echt een waanzinnig mooie opname, zo hoor je gitaren maar zelden klinken op een set. Ook mooie muziek trouwens.

Paul

Citaat van: vielzweck op juni 03, 2009, 11:34:22
Okay Paul, dacht dat je misschien Patricia Barber zou noemen en zij wordt uitgegeven door Blue note toch? (2 vliegen in een klap?)  :-)
Ger, haar laatste 2 cd,s zijn idd op het blue note label uitgebracht en de rest op premonition records.
Deze kunnen ook in lijst als zeer goede opname,s bijgeschreven worden.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Slashhead


Diana Krall (SACD, label Verve):
- Love scenes (aanrader)
- When I look in your eyes
- The girl in the other room
- The look of love

-------------------------------------------------------------
Eleanor McEvoy (SACD, label Mosco):
- Early hours
- Yola

Ze heeft ook nog een andere SACD: "Out there", maar hier heeft ze het lumineuze idee gevat zelf de basgitaar ter hand te nemen  frusty  . Ja, en daar bakt ze helemaal niks van. Laten liggen dus die SACD.

-------------------------------------------------------------
Akiko Suwanai (SACD, label Philips)
- J.S.Bach violin concerto
- Poeme
- Sibelius / Walton Violin Concertos

Akiko is een waanzinnig goede violiste, maar geeft wel haar eigen invulling aan de muziek. Dit betekend dat als je van authentiek houdt je waarschijnlijk haar muziek niet kunt waarderen.

-------------------------------------------------------------
Jennifer Warnes (CD, label Cypress Records, Private music)
- The hunter (aanrader)
- Famous blue raincoat (heb ik nu ook als gold CD remasterd besteld)

Beetje folk achtige muziek, zeer zeker niet mainstream dus leuk  :-D
Ze heeft nog een CD gemaakt (The well) en die vond ik minder geslaagd en heb die dus ook niet.

-------------------------------------------------------------

Heb er nog wel meer maar die post ik een andere keer.

MadVillain

The Gladiator OST  notworthy
The Fountain OST van Clint Mansell

Blue note records heeft altijd een erg hoge kwaliteit en albums van het ACT label

HiFi gek

#8
Zo heb ik er heel erg veel en die ga ik niet opnoemen want dan ben ik meer dan een uur bezig .
Ik zal de bekende high end labels opnoemen die over het algemeen boven gemiddeld goede opnamens maken .
Maar ook high end labels hebben zo nu en dan wel eens een negetieve miskleun , het is dus niet zo dat je blindelings op zo'n label kunt vertrouwen .

Verve records
Linn records
STS-Digital
Concord records
Telarc
Mobile Fidelity SL  ( waar de sacd's van Patricia Barber op staan )
Heads up records
Stockfisch records
Blue Note records
Songlines
Groove Note records
Deutsche Grammophon
First Impression Music  ( FIM )
Analogue Productions
In and Out records
ACT
GRP
ECM
Kirkelig Kultur Verksted  ( KKV )
Mosco






Voor new age muziek

Sattva Music
Narada Mystique






Voor populaire muziek

Warner Bros







Over het algemeen genomen maken al deze labels bovengemiddeld goede opnamens .
Op al deze genoemde labels heb ik diverse cd's maar vooral sacd's .
Als iemand bepaalde artiesten wil weten op een genoemd label , dan zal ik ze opnoemen die ik daarvan zelf heb .



Groeten  EDWIN  B

vielzweck

#9
Okay dat wordt al een aardig lijstje. :yes:

Misschien dat er nog meer reacties bijkomen en dan zet ik ze na verloop van tijd in de openingspost bij elkaar met, als niemand daar wat op tegen heeft, de naam van diegene die het inbrachten erbij. Is handig voor als iemand gericht een vraag heeft.

Momenteel luister ik Norah Jones come away with me (mag van mij ook op het lijstje) die ik graag mag beluisteren om nog eens te horen hoe warm een marantz kan klinken.  (marantz 2245, marantz cd600, dali speakers)

Hartelijk dank eenieder voor de bijdragen zover   :-)
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

vielzweck

Citaat van: drees62 op juni 03, 2009, 18:20:06
Misschien handig om deze dan in de openingspost te vermelden?
Deze mag er alvast op:
- Nils Lofgren - Live Acoustic (CD)

Echt een waanzinnig mooie opname, zo hoor je gitaren maar zelden klinken op een set. Ook mooie muziek trouwens.

oke drees, je voorstel van de openingsmail heb ik staan op de to-do-list  :-)

En Nils Lofgren ga ik beluisteren zodra ik hem in mijn bezit heb.  :-)
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

E Street

Een label dat voornamelijk New Age achtige en Jazz muziek uitbrengt ( William Ackerman, Shadowfax, George Winston, Michael Hedges )met een goede kwaliteit in zowel vinyl als CD is Windham Hill  

Harmonie

Citaat van: HiFi gek op juni 07, 2009, 19:21:45
Zo heb ik er heel erg veel en die ga ik niet opnoemen want dan ben ik meer dan een uur bezig .
Ik zal de bekende high end labels opnoemen die over het algemeen boven gemiddeld goede opnamens maken .
Maar ook high end labels hebben zo nu en dan wel eens een negetieve miskleun , het is dus niet zo dat je blindelings op zo'n label kunt vertrouwen .

Verve records
Linn records
STS-Digital
Concord records
Telarc
Mobile Fidelity SL  ( waar de sacd's van Patricia Barber op staan )
Heads up records
Stockfisch records
Blue Note records
Songlines
Groove Note records
Deutsche Grammophon
First Impression Music  ( FIM )
Analogue Productions
In and Out records
ACT
GRP
ECM
Kirkelig Kultur Verksted  ( KKV )
Mosco






Voor new age muziek

Sattva Music
Narada Mystique






Voor populaire muziek

Warner Bros







Over het algemeen genomen maken al deze labels bovengemiddeld goede opnamens .
Op al deze genoemde labels heb ik diverse cd's maar vooral sacd's .
Als iemand bepaalde artiesten wil weten op een genoemd label , dan zal ik ze opnoemen die ik daarvan zelf heb .



Groeten  EDWIN  B
Decca en Philips ben je hoop ik bij ongeluk vergeten! :?




HiFi gek

Citaat van: Harmonie op oktober 16, 2009, 20:50:51
Decca en Philips ben je hoop ik bij ongeluk vergeten! :?







Nee hoor die ben ik niet vergeten , ik heb alleen die labels genoemd waarvan ikzelf cd's/sacd's van heb , waarmee ik persoonlijk heel goede opname ervaringen mee heb .

Van het Decca en Philips label heb ik nog nooit iets beluisterd , dus vermeld ik ze er ook niet tussen .
Als ik het goed heb doet Decca voornamelijk classiek uitbrengen , ik hou dus niet van classiek .



Groeten  EDWIN  B