Een mooie stekkerdoos

Gestart door cheese, november 30, 2008, 08:29:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cheese

hallo allemaal,



Ik zie in winkels b.v van monster van die mooie stekkerdozen met een netfilter..............en mijn vraag is eigenlijk of deze hun prijs tussen de 100 en 200 euro wel waard zijn of dat jullie zeggen spendeer dat bedrag aan iets anders in je installatie(heb de rest wel zo als ik het wil hebben).


groeten Cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

Stadium III

Koop er een mooie interlink voor tussen dvd speler en reciever !

Om het digitale geluid te vervoeren  :-P
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

dmeerpa

Zelf heb ik ook zoiets, van Belkin, kostprijs 339. In mijn situatie was er wel enig verschil te merken. Je kan hier mijn review lezen : http://marantzforum.nl/site/index.php?option=com_content&task=view&id=62&Itemid=36&lang=dutch&mosmsg=Bedankt+voor+uw+stem!.

Nu wat ik wel belangrijk vond was de bijhorende zekerheid dat bij schade aan je set door bliksem, stroom- of spanningstoten ze de kosten betalen. In mijn geval zelfs de huidige nieuwwaarde indien deze niet meer is dan de aankoopprijs, in dat geval krijg je je aankoop prijs terug. Nu mijn set kost nieuw zo'n 25000€ waarvan ik zeker 15000€ heb betaald, dan heb ik die paar 100€ zeker over om dit te verzekeren.

Ik hoop natuurlijk nooit iets tegen te komen. Maar enkele maanden terug is mijn Belkin PureAV PF40 Powerconsole tijdens een onweder in veiligheid geslagen. De zekeringen en verliesstroom schakelaars zijn niet gesprongen, toch moet er iets geweest zijn waardoor de Belkin in veiligheid sloeg, voor het zelfde geld was er iets stuk aan de set...

Voor mij dus zijn geld wel waard.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

scanspeakman

Als je niet al te veel geld wil uitgeven kan je ook een goed aluminium stekkerblok van Rittal kopen (bv bij conrad) en daar zelf een stuk Belden netsnoer aan zetten met een Bals stekker. Dat is in ieder geval wat ik heb gedaan. Was in totaal iets van € 85,- kwijt en doet qua uiterlijk in ieder geval niet onder voor die blokken van een paar honderd euro. Sterker nog.......van den hul gebruikt exact hetzelfde.

Geluidsmatig geloof ik niet zo in stroomkabels en stekkerblokken maar ik meen toch een kleine verbetering te horen. Iets minder scherp. Misschien komt het door de afscherming van de kabel. Maar dit kan uiteraard ook geheel "psycho-acoustisch" zijn. Ik ben er in ieder geval happy mee.

Scanspeakman

HiFi gek

Een netfilter is in mijn situatie zinvol omdat ik schijnbaar vervuiling op mijn lichtnet heb , ik kan duidelijk vershil waarnemen met filter ertussen .
Het hangt uiteraard volledig af of je lichtnet is vervuild of niet , dat bepaald of je klankmatig een verschil kunt waarnemen .
Een questie van een filter lenen en uitproberen dus .

Groeten  EDWIN  B

MadVillain

Citaat van: dmeerpa op november 30, 2008, 10:50:46
Zelf heb ik ook zoiets, van Belkin, kostprijs 339. In mijn situatie was er wel enig verschil te merken. Je kan hier mijn review lezen : http://marantzforum.nl/site/index.php?option=com_content&task=view&id=62&Itemid=36&lang=dutch&mosmsg=Bedankt+voor+uw+stem!.

Nu wat ik wel belangrijk vond was de bijhorende zekerheid dat bij schade aan je set door bliksem, stroom- of spanningstoten ze de kosten betalen. In mijn geval zelfs de huidige nieuwwaarde indien deze niet meer is dan de aankoopprijs, in dat geval krijg je je aankoop prijs terug. Nu mijn set kost nieuw zo'n 25000€ waarvan ik zeker 15000€ heb betaald, dan heb ik die paar 100€ zeker over om dit te verzekeren.

Ik hoop natuurlijk nooit iets tegen te komen. Maar enkele maanden terug is mijn Belkin PureAV PF40 Powerconsole tijdens een onweder in veiligheid geslagen. De zekeringen en verliesstroom schakelaars zijn niet gesprongen, toch moet er iets geweest zijn waardoor de Belkin in veiligheid sloeg, voor het zelfde geld was er iets stuk aan de set...

Voor mij dus zijn geld wel waard.

Zelf ben ik aan de Belkin PF30 aan het denken voor mijzelf. Zit er een maximum aan qua wattage? Dus het aantal apparaten wat je erop aansluit.

Want er komt een Plasma tv, versterker, xbox360 en cd speler op. En mogelijk nog een pc in de toekomst.

dmeerpa

Citaat van: MadVillain op november 30, 2008, 19:28:39
Zelf ben ik aan de Belkin PF30 aan het denken voor mijzelf. Zit er een maximum aan qua wattage? Dus het aantal apparaten wat je erop aansluit.

Want er komt een Plasma tv, versterker, xbox360 en cd speler op. En mogelijk nog een pc in de toekomst.

Voor de PF40 is het 3120W en je hebt 9 stopcontacten achteraan en 1 vooraan.
Voor de PF30 is het ook 3120W en je hebt 5 stopcontacten achteraan en geen vooraan.

Geen idee hoe het met je Frans gesteld is, maar hier is de handleiding van de PF30 : http://cache-www.belkin.com/support/dl/p74977frap20500ex3m.pdf
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

j o r r i t

Heb zelf de pf30, bevalt prima, mooi degelijk apparaat. Alleen zijn 5 aansluitingen iets aan de magere kant.

cheese

oke mooi om te horen.............weten jullie goede aanbiedingen van de pf30 op het internet???

groetjes Cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

j o r r i t

Er is een een tijdje terug een aanbieding geweest van de pf30 op ibood (1-daagse aanbiedingen site), waar hij slechts €69,- kostte. Ik was toen echter net te laat (ze waren uitverkocht), maar heb er 1 over kunnen nemen van iemand die er 1 te veel had besteld bij ibood.  :-D

Marvin

ik heb hier ook veel pieken en dalen in het lichtnet, Nuon is al langsgewesst.
conclusie, ja u heeft een niet constante stroomtoevoer.
en ja, het ligt binnen de norm.  violent1

me pc is er een paar keer uitgedonderd en kon elke keer bijna helemaal opnieuw opgebouwd worden.
na de 3e keer heb ik een Monster HTS800 er tussen gezet, gelijk maar de hele keten erop aangesloten.
inclusief antennes ed.

geen last meer van pc-perikelen en de kraakjes zijn uit het geluid vandaan, die had ik als bv de koelkast ging koelen of zelfs wanneer je het licht van de bar aan deed.

voor mij dus de kosten waard, 3 pc's opbouwen is prijziger....  clown1

MauriceV

Er staat een monster hts 100 op marktplaats voor € 120