PM KI Ruby met Teufel Definion 3 en Kef T301

Gestart door CBdicX, december 24, 2018, 10:40:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marvin

Ze zien er in ieder geval een stuk beter uit dan die theedoeken van Kef, die lijken wel met een stukkie kauwgom tegen de muur te zijn geplakt. 
Durf ik nu wel te zeggen, aangezien ze hun plaats moeten afstaan. [emoji23][emoji23][emoji12]
Zal je ongetwijfeld lekker kunnen laten klinken hoor, maar ik vind het altijd net wandkleedjes.

Maar die Dali's zien er puik uit..!!
Die +/- 20hz lager dat ze gaan zou je toch wel moeten merken.
Band tweeter, ja dat kan natuurlijk erg mooi zijn.
Draaibaar, ook handig.
Hoop dat je er wat mee wint,
zal vast wel...

xander32

Ze ogen fraai voor een muurspeaker, echter, voor een enigzins volwaardige weergave ga je een subwoofer nodig hebben; met een door de producent opgegeven en steevast niet waarheidsgetrouwe bereik van 59 hz aangaande de laagste octaven ...
Laat de speaker in real life daadwerkelijk tot een 70 a 65 hz doorlopen, dan ga je echt heel veel missen.

CBdicX

Citaat van: xander32 op januari 08, 2019, 06:31:05
Ze ogen fraai voor een muurspeaker, echter, voor een enigzins volwaardige weergave ga je een subwoofer nodig hebben; met een door de producent opgegeven en steevast niet waarheidsgetrouwe bereik van 59 hz aangaande de laagste octaven ...
Laat de speaker in real life daadwerkelijk tot een 70 a 65 hz doorlopen, dan ga je echt heel veel missen.

Klopt, geld ook voor vloerstaanders, de meeste haken ook af rond de 40-50 Hz daadwerkelijk, ondanks alle fraaie specs.
Maar met de sub zit het wel goed, ik heb een Magnat Cinema Ultra Sub300 staan, die gaat sowieso het laag doen, al had ik vloerstaanders gekocht.
Via een High/Low converter aan de Ruby werkt dit uitstekend  :-)
Voor mij is midden/hoog het belangrijkste, en dat lijkt goed te zijn met de Rubicon LCR, praktijk moet dat nog uitwijzen.
Misschien dat ik nog over ga naar 2x een Dali sub maar dat zal ik bekijken als de LCR's blijvend zijn.

RHK

Citaat van: RHK op december 29, 2018, 08:13:08
Ik denk dat jij niks te klagen hebt  :-D   Alhoewel, komt er ooit innerlijke audio berusting, zodat wij het nu maar zo laten?  :-o

CBdicx:  Denk het niet, alhoewel, ik denk zeker van niet.

Tja...........
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Citaat van: RHK op januari 08, 2019, 11:32:06
CBdicx:  Denk het niet, alhoewel, ik denk zeker van niet.

Tja...........

Eens kijken of ik nu wat "rustiger" word, op deze manier is het wel een dure hobby aan het worden  :-o

RHK

#65
Citaat van: CBdicX op januari 08, 2019, 11:45:12
Eens kijken of ik nu wat "rustiger" word, op deze manier is het wel een dure hobby aan het worden  :-o

Denk het niet, alhoewel, ik denk zeker van niet.   8-)

Ook ik heb inmiddels mn RP-280F's verruild voor een paar 260's ivm WAF factor. Eveneens inmiddels een Klipsch R-112SW sub. Dat is dan wel een andere reden maar toch. Voorlopig even rustig.......
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Citaat van: RHK op januari 08, 2019, 11:51:34
Denk het niet, alhoewel, ik denk zeker van niet.   8-)

Ook ik heb inmiddels mn RP-280F's verruild voor een paar 260's ivm WAF factor. Eveneens inmiddels een Klipsch R-112SW sub. Dat is dan wel een andere reden maar toch. Voorlopig even rustig.......

Ik gaf in het verleden met speaker verkoop altijd mijn vrouw de schuld  :-D

Maar ik voel mijzelf toch richting de wat minder opvallende speakers bewegen, vandaar de Kef T serie.
Die klinken wel "klein", hoop dat dit met de Dali wat beter is, aan de prijs ligt het, daar kan je zowat iedere vloerstaander van welk merk dan ook voor kopen.
Dus iets meer toegeven aan de WAF maakt ook de keuze wat kleiner, en zo misschien wat makkelijker.
Ik liet de Dali LCR zien en het was direct ok.
En inderdaad een setje RP 280F zal op een uitzondering daar gelaten niet in de smaak vallen van de W  :wink:
(W uitspraak toen ik zo'n Klipsch set had:  zwarte doodskisten met toeters.........)  :-D LOL

TurboMarco

Kan WAF niet vervangen worden door WDF (Woman's Domination Factor)  :-P
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

CBdicX

Citaat van: TurboMarco op januari 08, 2019, 12:52:03
Kan WAF niet vervangen worden door WDF (Woman's Domination Factor)  :-P

Bedoel jij er zo een in zo'n strak zwart latex pak met een rooie bal in de mond ?

RHK

Anderszijds heb ik nog steeds niets te klagen, Klipsch in het wit was oorspronkelijk de wens.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

RHK

Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

TurboMarco

Ik bedoel zo ene die 3 dingen tegelijk doet ,op de bank zitten ,tv kijken en zeiken tegelijk  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Zoldar

Echt hard gaan zullen ze niet maar de drivers die er in zitten zijn van hoge kwaliteit. Sub goed inregellen met REW metingen en gaan met die banaan.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

CBdicX

Geen Rubicon LCR maar Kef R11  :-D

Had de Rubicon LCR besteld maar toch weer geannuleerd wegens twijfel.
Heb H&C gebeld en een deal gedaan voor een set Kef R11 in het wit.
Van Marcel een top prijs gekregen en de R11 staat nu een aantal dagen te stampen, en het zijn heerlijke heldere speakers.
Moet wel de poortpluggen gebruiken omdat ze wat dicht tegen de wand staan, maar dat deert niet, integendeel.

Door een niet optimale plaatsing heb ik wat last dat ik voornamelijk de Linker speaker hoor, en mijn vrouw de Rechter.
Ben zoekende om dat op te lossen, maar de Kef R11 is top met de Ruby !!

RHK

#74
Citaat CBdicX: Door een niet optimale plaatsing heb ik wat last dat ik voornamelijk de Linker speaker hoor, en mijn vrouw de Rechter.

Als je de oplossing hebt, hoor ik het graag, het komt bij mij regelmatig voor, dat mijn vrouw andere dingen hoort dan ik.    violent1
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*