Hoe ziet jouw ideale muziekmoment eruit of hoe beleef jij muziek optimaal?

Gestart door Cornelis1921, december 16, 2012, 06:36:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marvin

In deze vraagstelling is er ook voor jouw geen fout antwoord mogelijk.

Zelf ben ik bang dat jij in de categorie 'in je blote kont met een spiegel voor je ballen' valt en dat het 'mee bléren in de auto' slechts een verhulling van de werkelijkheid is.

  :schater:

kuruki

1 ik zet mijn versterker aan, 2 dan de cd-speler, 3 ik leg een cd in de lade, 4 ik luister.

Flauw, muziek optimaal beleven is de muziek beluisteren passend bij je stemming.
Ik beleef de muziek dus optimaler zonder ping-pong conversatie die de wrange toer op gaat.
Ideaal is de nacht,  heb nu de Cantates van Bach ontdekt met Masaaki Suzuki.
Groeten.









Marvin

Niets mis met deze omschrijving toch?

S'nachts vind ik het ook altijd erg fijn, jammer dat er nog meer mensen om me heen wonen.
Een hoofdtelefoon vind ik toch iets minder dan over de luidsprekers, gekke oorkleppen op.
Daarbij zit dat touwtje altijd gevaarlijk in de weg en ik vergeet dat ik zo'n ding op heb, zal ook wel gewenning zijn die bij mij geen kans krijgt.

kuruki

Citaat van: marvin op december 17, 2012, 02:06:32
Niets mis met deze omschrijving toch?

S'nachts vind ik het ook altijd erg fijn, jammer dat er nog meer mensen om me heen wonen.
Een hoofdtelefoon vind ik toch iets minder dan over de luidsprekers, gekke oorkleppen op.
Daarbij zit dat touwtje altijd gevaarlijk in de weg en ik vergeet dat ik zo'n ding op heb, zal ook wel gewenning zijn die bij mij geen kans krijgt.

Dan heb ik de grote luxe geen rekening te moeten houden met buren, ik sluit af.

Cornelis1921

 stupid
Zo te lezen vormt een flink deel van de reacties in dit topic dus duidelijk een koekje van eigen deeg voor de topicstarter. ;-) clown1
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

kuruki


Wie met een steen werpt... juist,

het zal zeer pretentieus klinken omdat het voor iedereen anders is,
maar voor mij bestaat er enkel goede muziek en slechte muziek,

dat is het onderscheid die ik maak en niet de genres,
maar als ik een muziekmoment moet kiezen, dan kies ik voor het onverwachte waar dan ook.
Dat had ik met de Noorse groep Avalanche, met als enige hit, johnny, johnny come home.
De magie is groter dit onverwachts te horen alvorens de CD aan te schaffen en te beluisteren.
Dus de magie ligt in het onverwachte (voor mij).
Groeten.

xander32

Citaat van: Cornelis1921 op december 16, 2012, 06:36:07
stupid
       Iedereen heeft in de basis wel dezelfde wensen hoe zijn ideale muziekmoment eruit ziet: een prettige ambiance, men moet voldoende uitgerust en onspannen zijn om zich optimaal te kunnen concentreren, een lekker drankje binnen handbereik want men moet beslist geen honger en/of dorst hebben bijvoorbeeld. Èn beslist niet onder invloed zijn van verdovende drugs [sic] zijn. 
Toch zijn er misschien voldoende individuele verschillen die het starten van dit topic rechtvaardigen.
... Een ideaal moment kan ook zijn na een dag hard werken moe maar voldaan in jouw auto stappen om terug naar huis te gaan, de radio aanzetten en daar is net dat ene lekkere nummer waarvan je direct een opkikker krijgt of waardoor je met een big smile achter het stuur zit  :yes:.

JohnWx

Citaat van: xander32 op december 17, 2012, 07:00:38
... Een ideaal moment kan ook zijn na een dag hard werken moe maar voldaan in jouw auto stappen om terug naar huis te gaan, de radio aanzetten en daar is net dat ene lekkere nummer waarvan je direct een opkikker krijgt of waardoor je met een big smile achter het stuur zit  :yes:.

stupid HB hello
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.