Advies kabels en speakers voor PM-KI

Gestart door Marco64, oktober 14, 2012, 23:38:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marco64

Ik ben vorig jaar in het bezit gekomen van een Marantz PM-KI Pearl en de SA-KI Pearl. Daarbij tikte ik ook twee speakers Dynaudio Contour S 1.4 op de kop met bijbehorende stands. De reviews over deze speakers waren erg goed. Ik heb deze nu nog aangesloten met gewone luidsprekerkabels. Is het voor de kwaliteit van het geluid (sterk) aan te bevelen speciale (dure) luidsprekerkabels aan te schaffen? Daarbij vraag ik mij nog steeds af of de Dynaudio speakers eigenlijk wel 'passen' bij deze uitstekende Marantz set. Iemand ervaring?

Maus

Hmmm nee die speakers passen totaal niet. Ik zou als ik jou was iets anders kopen, een yoko ofzo.
Die Marantz set ruim ik wel voor je op, geheel kostenloos.

:wink:
Mooie set hoor volgens mij! Hoe vind je het zelf klinken nu?

Marantz 81

Of de speakers passen bij de set is meer persoonlijke smaak  :-)

Staan ze wel op goede stands die contour S1.4 ?

Speaker kabel kan wel verschil maken maar meer finetuning een andere Interlink ( rca /xlr ) is een groter verschil naar mijn ervaring

Hoe heb je de speakers opgesteld staan ,wat bevalt je niet ?

Whisper.nl

#3
Citaat van: Marco64 op oktober 14, 2012, 23:38:30
Ik ben vorig jaar in het bezit gekomen van een Marantz PM-KI Pearl en de SA-KI Pearl. Daarbij tikte ik ook twee speakers Dynaudio Contour S 1.4 op de kop met bijbehorende stands. De reviews over deze speakers waren erg goed. Ik heb deze nu nog aangesloten met gewone luidsprekerkabels. Is het voor de kwaliteit van het geluid (sterk) aan te bevelen speciale (dure) luidsprekerkabels aan te schaffen? Daarbij vraag ik mij nog steeds af of de Dynaudio speakers eigenlijk wel 'passen' bij deze uitstekende Marantz set. Iemand ervaring?

Hoi Marco64,

Welkom op dit actieve formum.

De uitstekende speakers passen prima bij deze uitstekende Marantz set.
Ik las het al eerder in dit topic, hoe vind je het zelf klinken. ??

Luistersrpeaker snoer. Ach daar is al zoveel over geschreven.
De een loopt helemaal weg met een X dure set LS.
De ander zal je naar een bepaalde DHZ sturen om een paar meter op de rol te laten aanschaffen.

Mijn advies kijk eens op je gemak rond op MP en tik eens een leuk setje op de kop.

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar NordOst Flatline.
Wil je meer "warmte" ronder geluid zou je eens kunnen kijken naar de W&M snoer.

Algemen tip:
Meestal is bij zilver meer detail maar "kaler"
Meestal is bij koper minder detail en een "rondere" warmere sound.

Groet Whisper  byebye

ps we zijn hier dol op pics.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

kuruki

Citaat van: Marco64 op oktober 14, 2012, 23:38:30
Ik ben vorig jaar in het bezit gekomen van een Marantz PM-KI Pearl en de SA-KI Pearl. Daarbij tikte ik ook twee speakers Dynaudio Contour S 1.4 op de kop met bijbehorende stands. De reviews over deze speakers waren erg goed. Ik heb deze nu nog aangesloten met gewone luidsprekerkabels. Is het voor de kwaliteit van het geluid (sterk) aan te bevelen speciale (dure) luidsprekerkabels aan te schaffen? Daarbij vraag ik mij nog steeds af of de Dynaudio speakers eigenlijk wel 'passen' bij deze uitstekende Marantz set. Iemand ervaring?

Die Marantzcomponenten wou ik ook, maar waren financieel niet haalbaar, speel nu met Denon, ik neem aan
je de installatie bij een particulier hebt gekocht, er is verbetering mogelijk maar ik denk dat je niet naar
duurdere kabels moet grijpen om je geluid te corrigeren als je vindt dat er iets schort, persoonlijk zie ik kabels
als de afwerking en natuurlijk wil je op een superset het volle potentieel benutten , een goede verkoper zou je de verschillen kunnen laten horen.

Audiotic

Kijk vooral eerst eens goed naar tweedehandse op  Marktplaats en hifi.nl. Staat heel vaak prima Siltech of een ander fraai merk, voor minder dan de heldt. En wees zeker van goede connectors! ViaBlue is prima, is mijn ervaring. Hifisupply.nl heeft die o.a.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek