Magnepan

Gestart door Surrounded, juli 08, 2007, 14:37:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Surrounded

Man, man,

Gisteren bij de audio-boer een set Magneplan (om preciezer te zijn de magneplanars MG1.6 en 3.6), magnetostatische panelen beluisterd op enkele versterkers.
Wat een geluid, dit zijn volgens mij quasi de beste speakers die je kan krijgen.
Wat een detail en zuiverheid, zelden zo'n realistisch klankbeeld gehoord, je kan het het beste vergelijken van het detail dat je krijgt van een pro hoofdtelefoon, het lijkt werkelijk of je bij het instrument staat.

kippevel! Ik zou ze zo meegenomen hebben als nieuwe frontjes,

wel een probleempje, deze jongens staan op 4ohm en volgens mij trekken de sr's enkel 8ohm en 6ohm. of niet?
eindversterkertje er op gooien dan maar? wat denken jullie?
of gewoon een heel nieuwe versterker...??

Ik heb ze gehoord op de marantz PM7001 en op de cambridge audio 740A (in een andere kamer).
De cambridge was wat voller, maar dit kan ook aan de kamerakoestiek gelegen hebben.

in dezelfde kamer als de pm7001 heb ik ze ook kunnen beluisteren op een Accuphase, waaaaah, dat was machtig. De marantz is helaas niet de beste match voor deze speaker, een tikje te kil naar mijn gevoel.

Zijn er anderen die dit merk kennen en/of ervaring mee hebben?

Magnepan blijkt ook kleinere panelen voor surround te bezitten die ze in een set steken met de grotere voor de fronts, alleen vraag ik me af welke surroundreceiver of versterker dit kan trekken?

Greetz
Marantz SR7500, DV6600
B&W M1 front, center en rear
B&W PV1
Panasonic TH-37PV600E

JohnWx

Citaat van: Surrounded op juli 08, 2007, 14:37:43
Man, man,

Gisteren bij de audio-boer een set Magneplan (om preciezer te zijn de magneplanars MG1.6 en 3.6), magnetostatische panelen beluisterd op enkele versterkers.
Wat een geluid, dit zijn volgens mij quasi de beste speakers die je kan krijgen.
Wat een detail en zuiverheid, zelden zo'n realistisch klankbeeld gehoord, je kan het het beste vergelijken van het detail dat je krijgt van een pro hoofdtelefoon, het lijkt werkelijk of je bij het instrument staat.

kippevel! Ik zou ze zo meegenomen hebben als nieuwe frontjes,

wel een probleempje, deze jongens staan op 4ohm en volgens mij trekken de sr's enkel 8ohm en 6ohm. of niet?
eindversterkertje er op gooien dan maar? wat denken jullie?
of gewoon een heel nieuwe versterker...??

Ik heb ze gehoord op de marantz PM7001 en op de cambridge audio 740A (in een andere kamer).
De cambridge was wat voller, maar dit kan ook aan de kamerakoestiek gelegen hebben.

in dezelfde kamer als de pm7001 heb ik ze ook kunnen beluisteren op een Accuphase, waaaaah, dat was machtig. De marantz is helaas niet de beste match voor deze speaker, een tikje te kil naar mijn gevoel.

Zijn er anderen die dit merk kennen en/of ervaring mee hebben?

Magnepan blijkt ook kleinere panelen voor surround te bezitten die ze in een set steken met de grotere voor de fronts, alleen vraag ik me af welke surroundreceiver of versterker dit kan trekken?

Greetz



Bij RUAD in Adam staan nog een paar mooie Accuphase versterkers ook voor/eind
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maurice

Citaat van: Surrounded op juli 08, 2007, 14:37:43
Man, man,

Wat een geluid, dit zijn volgens mij quasi de beste speakers die je kan krijgen.
Wat een detail en zuiverheid, zelden zo'n realistisch klankbeeld gehoord, je kan het het beste vergelijken van het detail dat je krijgt van een pro hoofdtelefoon, het lijkt werkelijk of je bij het instrument staat.
Daar staan magnetostaten bekend om. Ongelooflijk snel ook. Helaas gaan wel natuurkundige wetten op, en kun je met een vlies geen druk in het laag geven. Aanvulling met een sub is vaak extreem moeilijk, aangezien een conus altijd trager zal zijn dan een vlies. Zelfs een Stadium krijgt dit niet voor elkaar :P

Citeer
wel een probleempje, deze jongens staan op 4ohm en volgens mij trekken de sr's enkel 8ohm en 6ohm. of niet?
eindversterkertje er op gooien dan maar? wat denken jullie?
of gewoon een heel nieuwe versterker...??
Kan beiden, maar zorg wel voor een extreem stabiele versterker. Meestal zul je dus op een eindversterker uitkomen. Magnetostaten kunnen nogal vervelende impedantiedips hebben naar 0,5-1 ohm.

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

SB_Marantz

Magnepans zijn uiterst vriendelijke speakers mbt het impedantie verloop.

De SMGA welke ik ook gehad heb zijn zowat strak 4 Ohm.

Het enige nadeel is het lage rendement zodat je wel een beetje versterker eraan moet hangen.
Hoewel dit in absolute zin ook wel meevalt.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM