welke speakers voor sr8500

Gestart door Emjee, november 07, 2005, 19:44:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Emjee

He hallo,

Wil na de aanschaf van een sr8500 nu de luidsprekers gaan upgraden. Momenteel de 602.5 (B&W). Naar welke speakers moet ik zeker eens gaan luisteren?
Alle tips zijn welkom. Budget is ongeveer 3000 eurootjes

Alvast bedankt,
Emjee

Maurice

Citaat van: EmjeeHe hallo,

Wil na de aanschaf van een sr8500 nu de luidsprekers gaan upgraden. Momenteel de 602.5 (B&W). Naar welke speakers moet ik zeker eens gaan luisteren?
Alle tips zijn welkom. Budget is ongeveer 3000 eurootjes

Alvast bedankt,
Emjee
Sow, jij bent nogal wat van plan!
Om hoeveel speakers gaat het eigenlijk (surround of alleen fronts)?
En wat wil je tov je huidige set verbeteren? Welke eigenschappen wil je behouden en welke absoluut niet?
Welke muziek luister je meestal?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Emjee

Excuus ik had moeten melden dat het alleen om de frontspeakers gaat. Ik luister veel muziek (80% tov 20% voor films) en het varieert van Beatles, Pink Floyd tot Mozart en Jamie Cullum. Het luisterniveau blijft wel beperkt. Niet snoeihard dus :P

Met de huidige boxen heb ik het idee dat er een deken/waas over de muziek hangt. Het zou sprankelender moeten klinken. Helpt deze toelichting een beetje

Maurice

Zelf ben ik gecharmeerd van Scandinavische speakers icm Marantz. De deken en waas herken ik ook wel icm B&W.
In principe zou ik dan bij engelse speakers wegblijven.

Waar zou je dan wel naar kunnen luisteren?
Dynaudio
Dali
Master 3!
Monitor Audio (volgens mij ook engels, maar wel mooi)
Chario
Xanadu
Totem
Audio Physic

Ik geef geen types, alleen merken. Je zou ook eens moeten vergelijken tussen monitoren en vloerstaanders. Qua muzikaliteit kan dit soms enorm schelen. En misschien ben je ook wel tevreden met een goedkopere variant van een merk ;)
De genoemde speakers zijn rdelijk allround, dus dat moet wel goedkomen.


Andere speakers waar Dynaudio, Scan-Speak of Seas units in worden gebruikt. Je zou ook eventueel naar zelfbouw kunnen kijken!

Het devies luidt wel: zelf luisteren! Niets zo persoonlijk als muziek  :D
Iig heb je een ruim budget, dus je moet zeker wel wat moois vinden.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

DoubleU

Ik heb zelf een SR8500 met Piega's C8LTD eraan. Helemaal super.
Piega's worden vaak door de vakhandel met Marantz gedemonstreerd. Volgens zeggen een zeer muzikale combinatie. Als je gedult hebt, komt er regelmatig wat gebruikt langs op hifi.nl en hfforum.
s6 met luisteren.
AV / MM8003 combi
UD9004
7.1 Piega

TurboMarco

Wat dacht je van zelfbouwers :idea: ,voor 3000 euri heb zeker iets heel moois 8)

Hoe groot mogen ze zijn?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Emjee

Over de combi met Piega heb ik ook goede dingen gehoord. Zeker ook over de P5 mkII maar deze zijn wel 1,5 meter hoog :(  Mijn vriendin is 1,56 dus ik heb het even op zicht uitgeprobeerd maar het is toch wel errrug aanwezig, de boxen dan he? De combi met de b&w 804s is ook een optie mits bi-amp toegepast


Over zelfbouw weet ik nada niets dus alle info is welkom. Qua formaat denk ik aan max 110*25*30 (h*B*D)

TurboMarco

Ben je op de hoogte van de zogenaamde bouwpakketten?

Zo ja dan is een Seas EX4 een hele goede kanshebber 8)

Helemaal kant en klaar en in een gewenste ralkleur komt deze set op precies 3000,-
Zelf afwerken scheelt dus veel geld aangezien een compleet bouwpakket ca 1700,- moet opbrengen.

greetz Marco
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Emjee

Vandaag even wezen luisteren. De Dynaudio's (focus 220 en 72se) vond ik errug tegenvallen. Beetje dof geluid alsof het geluid in de box bleef hangen. Focal en audio physic was ik ook niet van onder de indruk.

Het beste klonk de b&w 804s maar ook de 703/704 waren beter dan de anderen. Over de combi met Piega was de dealer niet zo te spreken. De 8500 zou te weinig power hebben. Dit heb ik overigens niet gemerkt bij bv de b&w's.

Nog geen keuze gemaakt dus nog maar een keer gaan luisteren. Misschien even ergens anders met andere merken.

Iemand nog een aanrader voor een goede dealer in omgeving Nijmegen?

Maurice

Citaat van: Emjee
Iemand nog een aanrader voor een goede dealer in omgeving Nijmegen?
Mijn Hifi, nijmegen
De Hifiwinkel, Beek (al denk ik niet dat je hier direct zult slagen). Hier verkopen ze oa sonus faber,
Hobo Hifi, Arnhem. Hebben veel modellen speelklaar staan, kun je makkelijk switchen
Versloot Hifi, Arnhem. verkoopt volgens mij minder speakers in de prijsrange waarin jij zoekt.
Bender Hifi, Arnhem. Verkoopt Xanadu, Audio Physic, Harbeth, Kef, Quad
Speakerland, Oss. Zelfbouw. Heeft ook de mogelijkheid om het op jouw specificatie voor jou te bouwen (door meubelmaker).
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maurice

Ow, de scan-speak reference monitor, of eventueel de reference plus moet je makkelijk binnen het budget redden. Zijn zeker een aanrader en moeten ook wel met jouw versterker kunnen.
Zelfs de Ultimo moet lukken (kosten materiaal ?999/stuk en dan nog de afwerking die je wilt. Voor 3000 moet je het zeker voor jou kunnen laten bouwen met een sjiek fineer)

Ik heb zelf de Reference Monitoren en die vind ik echt super klinken met Marantz.
Kijk eens op http://www.speakerland.nl voor idee?n.

Ultimo: http://www.speakerland.nl/content/user/producten/luidsprekerbouwpakketten/scanspeak/ultimo.php
Ga gewoon eens met jouw cd's luisteren, als het goed is hebben ze er ook nog Marantz versterkers staan.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Emjee

Bedankt voor de vele tips. Ik heb geen ervaring met zelfbouw en handig ben ik niet dus...
Hoe kan je zelfbouw vergelijken met "normale" speakers. Beter /  minder of...

Maurice

Citaat van: EmjeeBedankt voor de vele tips. Ik heb geen ervaring met zelfbouw en handig ben ik niet dus...
Hoe kan je zelfbouw vergelijken met "normale" speakers. Beter /  minder of...
Voor hetzelfde bedrag kun je met zelfbouw een beter klinkende speakers maken dan fabrieksbouw.
Je kunt kiezen voor kant en klare bouwpakketten, die je alleen nog maar zelf hoeft te lijmen en af te werken (verfen, fineren, spuiten, wat je maar wilt). Zelfs als je dit door een meubelmaker laat doen behaal je meestal wel een goedkoop resultaat.
Voordeel van fabrieksbouw is dat je ze altijd mooi koopt, en je ze veel beter weer kunt verkopen.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

IQM

Heb je ook al een keer Dali Speakers geprobeerd ?

Zelf heb ik ook een Sr-8500 met Dali Suite II speakers. Als fronts heb ik de 2.8 en achter heb ik het kleine 1.7 broertje. Klinkt goed, een beetje als een B&W maar dan veel goedkoper. De B&W 7 serie is niet zo mooi qua uiterlijk.  De 8 serie is wel mooi om te zien en klinkt ook erg goed op een SR-8500. Maar de 8 serie is wel een heel stuk duurder. Die 804's gaan je budget van ? 3.000,- zeker te boven.

En de opmerking dat een SR-8500 niet genoeg vermogen zou hebben lijkt me sterk.  Misschien vraagt een Piega flink wat vermogen maar om een B&W 804 goed aan te sturen heb je ook aardig wat nodig.

Stadium III

wat te denken van acoustic energy ik heb het vermoeden dat maar weinig mensen dit merk kennen.

heb ze samen met een sr 7500 en ik vindt het nog het beste wat ik heb gehoord!

stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4