4 ohm Piega speakers op SR6003

Gestart door gkaandorp, februari 18, 2012, 20:43:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gkaandorp

Hallo Allemaal,

Ik ben vandaag naar een paar mooie Piega speakers wezen luisteren die ik graag wil gaan aansluiten op mijn SR.6003. Nu viel mij op dat bij Hobo HiFi in Arnhem deze tevens op een marantz toestel aangesloten waren waar volgens mij net als mijn SR.6003  6-8 ohm output opzit. Kan iemand mij vertellen of dit slecht is  voor de SR.6003 AV receiver en of je hierdoor minder aan geluidskwaliteit uit de speakers haalt.

groeten,

Giel

Marvin

Ze dekken zichzelf in door niet het onderste uit de kan achterop te zetten, garantie tot de deur wanneer je er      4 ohm luidsprekers aan hangt.
Maar eigenlijk moet hij dat gewoon aankunnen, 5 x 4 ohm zou wellicht voor ademnood kunnen zorgen.

Kwalitatief zal het niets uit maken, zolang je versterker en luidspreker niet in het nauw drijft natuurlijk.

Welkom Giel.

Marvin


gkaandorp

Beste Martin,

Bedankt voor je reactie, had eerst mijn oog laten vallen op de premium 3. Ben inmiddels gevallen voor de B&W cm8 deze hadden naar mijn smaak een warmer geluid.

Iemand ervaring met de combinatie SR6003 en de cm8?

gr Giel

JohnWx

Citaat van: gkaandorp op februari 19, 2012, 20:21:10
Beste Martin,

Bedankt voor je reactie, had eerst mijn oog laten vallen op de premium 3. Ben inmiddels gevallen voor de B&W cm8 deze hadden naar mijn smaak een warmer geluid.

Iemand ervaring met de combinatie SR6003 en de cm8?

gr Giel

Nee jij wel je bent ervoor gevallen  :lol: veel luister plezier
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.