Luidspreker Voor SC 11 en SM 11

Gestart door 100%Marantz, februari 13, 2012, 17:50:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op februari 13, 2012, 22:35:02
Heb een PM15S1 en SA11S1  :-)   ( 2005/2004 )

Met 20 m3 afhankelijk van de kamer en opstelling kan een vloerstaander wel ,maar zou ik eerder voor een goede Monitor speaker gaan


Want ?


Wat zou het verschil uit maken ? (niet om te zeuren Arjan)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81

Staande Golven  :yes:  met een goede monitor op die oppervlakte en zo,n krachtige versterker ga je het laag wel voelen

in een kamer van bijvoorbeeld 6 m lang en 3,5 m breed en in de lengte spelen zou een vloestaander goed moeten gaan  :-)

still life

met die SC/SM combi kun je zowat alles goed aansturen..   :-)

ik zeg: ga voor een neutrale zuil (zoals reeds werd gesuggereerd) of mooie monitors
& je hebt geen problemen in dat kleine vertrek..

Citeerin de living heb ik een andere op BSS speakers Brendle Sound Sustem (studio boxen) geeft mooi geluid. Kent iemand deze? Op internet is er weinig te vinden over deze boxen.

als je tevreden bent met de klank, prima..

naar 't schijnt zijn dat een beetje 'pretenders'  :angel:

CiteerBSS - Brendle Sound Systems (No relation to BSS Audio, part of the Harman Pro Group), also Brendel, BrendelElectronics

anders die sc/sm8 combi naar het bureau & de 11-set in de living met 'echte' speakers eraan..  :-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: still life op februari 14, 2012, 16:14:19
met die SC/SM combi kun je zowat alles goed aansturen..   :-)

ik zeg: ga voor een neutrale zuil (zoals reeds werd gesuggereerd) of mooie monitors
& je hebt geen problemen in dat kleine vertrek..

als je tevreden bent met de klank, prima..

naar 't schijnt zijn dat een beetje 'pretenders'  :angel:

anders die sc/sm8 combi naar het bureau & de 11-set in de living met 'echte' speakers eraan..  :-D


mijn buro stort met zo een set :evil:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

100%Marantz

Is misschien beter inderdaad om ze om te wisselen (living/bureau)

Bedankt voor jullie meningen

Wat bedoel je met "pretenders" John?
marantz, what else?

HAL9000

Ik deel wel  de mening dat  de  sm11  wel  alles  kan aansturen. De  sc-8 sm-8 die ik ook  heb gebruikt  stuurt ook gemakkelijk alles aan.






:evil:



Sm-7  bezit wel meer vermogen.  Echter blijf  de  de sm-8+sc  mooie  vinden qua  geluid.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

JasperBSS

Ik heb zo'n setje BSS speakers te leen gekregen en heb zojuist wat zitten googlen. Het blijken speakers te zijn die gebruikt werden bij de zogeheten "White Van Scam". Er zijn een mensen (meestal studenten) benaderd met het verhaal dat ze wat high-end speakers over hadden door een verkeerde levering oid. Die wilden ze dan wel voor een vriendenprijsje verkopen.

Wat ik me echter afvroeg is wat voor versterker ik zou moeten gebruiken bij deze speakers. De specificaties die gegeven zijn op de speaker zullen waarschijnlijk niet kloppen. Wat heb jij voor versterker aan deze speakers gekoppeld, 100%Marantz?

Hieronder de specificaties die op de speaker staan:

BSS (Brendle Sound Systems) Studio Monitor M-250
Sensitivity: 91dB
Nominal Impedence: 4 Ohms
Frequency response: 30-20000Hz
Music Power: 250W
Crossover Frequencies: 500/5000Hz

Whisper.nl

oooooo wat een mooi spul is dat zeg.  :kwijl:

Zag laatst een Roger Ls3/5a 15 ohm monitor.

Da's eens snoepje van een monitor.  :angel:

http://link.marktplaats.nl/530029673

Groet Whisper.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

100%Marantz

Citaat van: JasperBSS op februari 17, 2012, 16:10:10
Ik heb zo'n setje BSS speakers te leen gekregen en heb zojuist wat zitten googlen. Het blijken speakers te zijn die gebruikt werden bij de zogeheten "White Van Scam". Er zijn een mensen (meestal studenten) benaderd met het verhaal dat ze wat high-end speakers over hadden door een verkeerde levering oid. Die wilden ze dan wel voor een vriendenprijsje verkopen.

Wat ik me echter afvroeg is wat voor versterker ik zou moeten gebruiken bij deze speakers. De specificaties die gegeven zijn op de speaker zullen waarschijnlijk niet kloppen. Wat heb jij voor versterker aan deze speakers gekoppeld, 100%Marantz?

Hieronder de specificaties die op de speaker staan:

BSS (Brendle Sound Systems) Studio Monitor M-250
Sensitivity: 91dB
Nominal Impedence: 4 Ohms
Frequency response: 30-20000Hz
Music Power: 250W
Crossover Frequencies: 500/5000Hz


Normaal een SM 8, maar is nu in herstel, heb er een Philips eindversterker 2 x 100 w op momenteel
klinkt heel zuiver

Wat een verhaal zeg? Worden ze dan gemaakt om zo te verkopen?  :oops: :cry: :evil:
marantz, what else?

still life

Citaat van: 100%Marantz op februari 17, 2012, 17:36:00

Wat een verhaal zeg? Worden ze dan gemaakt om zo te verkopen?  :oops: :cry: :evil:

helaas ook zo'n beetje wat ik bedoelde, fake/badge verhaaltje..

hoeft er niet minder door te klinken hoor  :-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: still life op februari 17, 2012, 17:41:13
helaas ook zo'n beetje wat ik bedoelde, fake/badge verhaaltje..

hoeft er niet minder door te klinken hoor  :-D

alleen is de N(ieuwP(rijs) vaak zo hoog
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JasperBSS

Her en der op verschillende fora had ik ook begrepen dat de klank normaal gesproken zeker niet zo slecht is. De kwaliteit die ze echt pretenderen te verkopen met alle verhalen over uitzonderlijke kwaliteit blijkt echter niet waar te zijn. Ik heb begrepen dat het met name tussen 2003 en 2008 heel veel voorgekomen is in diverse plaatsen in Europa en de VS. Ik heb geluk en heb ze in bruikleen gekregen van een maatje die ze uit een erfenis heeft. Ik ga binnenkort maar eens proberen hoe ze klinken als ik er een fatsoenlijke versterker bij heb. Ik betaal in elk geval maar niet te veel voor een versterker. Als ze later toch redelijk blijken kan ik altijd iets beters zoeken.

Jij was ook redelijk tevreden met het geluid, toch?

100%Marantz

Ik heb ze 100 € netaald, dus op zich niet erg,  op ebay
Ze klinken niet slecht, het zijn niet mijn lievelings speakers, maar ze klinken heel helder, met een mooie bass

Voor 100 € heb ik geen slechte zaak gedaan  :-D
marantz, what else?

JohnWx

Citaat van: 100%Marantz op februari 17, 2012, 23:07:06
Ik heb ze 100 € netaald, dus op zich niet erg,  op ebay
Ze klinken niet slecht, het zijn niet mijn lievelings speakers, maar ze klinken heel helder, met een mooie bass

Voor 100 € heb ik geen slechte zaak gedaan  :-D

Nee gewoon lekker  HB

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.