4 ohm aansluiten op SR5600

Gestart door rvboxtel, januari 04, 2012, 20:49:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rvboxtel

Heeft iemand een idee of het een probleem kan opleveren om 4 ohm speakers aan te sluiten op bv een SR5600
Het feit is namelijk dat mijn speakers (zelfbouw speakerland) een paar jaar prima hebben gewerkt en dat nu mijn reciever soms in beveiliging springt, wanneer ik mijn surround speakers(8 ohm) aansluit op front dan  doet het probleem zich niet voor.

Nu is de vraag is de receiver defect, of moet ik het probleem in de belasting (4 ohm zoeken)
De beveiliging springt willekeurig in ook bij lage volume's

Oh ja, vaak valt de reciever uit zonder de melding "protect", ik hoor het relais klikken daarna moet ik de receiver uit zetten en weer aan en meestal doet hij het dan weer.


Iemand een idee?

Alvast bedankt

JohnWx

heb je meer info over je speakers ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Stadium III

Ik denk dat je speakers je reciever onderuit trekt ivm lage ohmage van de speaker
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

rvboxtel

Ik heb niet veel spec van mijn speakers
Rendement:   92 dB/W/m
Impedantie:   4 Ohm
Ik denk een 80 - 100 W

Nu heb ik een tijdje een vermogensweerstand in serie gezet 3,3 ohm en sindsdien is hij niet meer uitgevallen, het vreemde is dat ik af en toe nog wel het relais hoor, nu twijfel ik of mischien niet gewoon het relais defect is, ik weet niet of zoiets vaak voorkomt ? Ik zag geen melding op display op het moment van uitvallen, bij soort gelijke gevallen wat ik heb gelezen komt er altijd "protect"in het display wat bij mij dus niet het geval is.

Stadium III

Pff ik durf het zo niet te zeggen meschien een techneut hier die wat voor je kan betekenen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

still life

Citaat van: rvboxtel op januari 04, 2012, 20:49:05, wanneer ik mijn surround speakers(8 ohm) aansluit op front dan  doet het probleem zich niet voor.

Nu is de vraag is de receiver defect, of moet ik het probleem in de belasting (4 ohm zoeken)
De beveiliging springt willekeurig in ook bij lage volume's

zou het probleem in je zelfbouwers zoeken.. (wsl ergens kortsluiting, of i.d.)
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

rvboxtel

Ik heb toch maar gekozen, om voor elke speaker 2,2 Ohm in serie te zetten, sinds ik dit gedaan heb
is het probleem niet meer voorgekomen. Oorzaak lijkt dus in het laag ohmige te zitten, de reden waarom ik dit probleem dus pas sind een paar maanden heb en voorgaande jaren niet, is mij dus een raadsel.

still life

Citaat van: rvboxtel op februari 02, 2012, 13:34:40
Ik heb toch maar gekozen, om voor elke speaker 2,2 Ohm in serie te zetten,

& hoe klinkt dat ?  :-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

still life

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300