Welke Cd/Dvd/Blu ray/LP heb je onlangs aangeschaft.

Gestart door Paul, juni 16, 2007, 17:25:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 38 gasten bekijken dit topic.

joep

Citaat van: xander32 op juni 09, 2016, 20:23:58
Goed bezig, mooie albums :yes:. In Utero, die moet ik echt weer eens gaan luisteren.

Vraagje Xander, koop jij Lp, CD of digitaal online?

Vinyl_Fuchs

Citaat van: Matt op juni 09, 2016, 17:36:28
Uitbreiding van de collectie, vinyl natuurlijk  :-D

Janis Joplin - Live at winterland '68
Keus - Wilcome to sky valley
Ludovico Einaudi - elements
Moderat - II
Nirvana - In Utero
Olafur Arnalds - For now i am winter
Queens of the stone age - Self Titled
Soundgarden - Superunknow

Bam! wat een lijst  HB (al zeg ik het zelf  :schater: )

Welcome to the vinyl collectors.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

mountainbiker

versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

mountainbiker

Citaat van: Matt op april 30, 2016, 23:31:23
Dank u Sjoek!

Hoe je thuis geniet van muziek is je eigen zaak en daar heeft niemand anders last van, behalve de buren  :-D

Ik ben blij dat je enkele posts later toch het begrip er voor hebt  hello
Ik heb al sinds 2001 digitale muziek op de PC. En ik heb het er mee gehad. Ik mis feeling met mijn muziek, mijn collectie. De namen van artiesten, albums en songs vervagen. Ik zie in mijn digitale collectie door de bomen het bos niet meer (ik ben massaal aan het wissen...)
Die fysieke schijf is een leuke oplossing, maar ik koop niet alles op vinyl, enkel waar ik echt op en top van geniet. De rest blijft digitaal. Ik heb trouwens -nog- geen handschoenen voor mijn vinyl   clown1  :schater:

:gp:
Ik schaf nooit albums aan en download. Het meeste materiaal beschouw ik als vulling en is het beluisteren niet waard. Ben alleen geintereseerd in losse nummers.Een enkele keer zit er een goed album tussen zoals de laatste van Ryley Walker en St Germain.
Ik heb inmiddels ook zoveel materiaal dat ik niet eens meer weet hoe de meeste artiesten heten laat staan wie er allemaal meewerken.Alleen als ik een radio uitzending moet maken ga ik achtergrond materiaal zoeken.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

Matt

Citaat van: xander32 op juni 09, 2016, 20:23:58
Goed bezig, mooie albums :yes:. In Utero, die moet ik echt weer eens gaan luisteren.

Dank je! Haal die maar vlug boven dan, is een goed album  HB
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Matt

Citaat van: Vinyl_Fuchs op juni 09, 2016, 21:04:25
Welcome to the vinyl collectors.

Merci, nu begint het toch op een collectie te lijken  :-D
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

sjoek

Citaat van: Matt op juni 09, 2016, 17:36:28
Uitbreiding van de collectie, vinyl natuurlijk  :-D

Janis Joplin - Live at winterland '68
Keus - Wilcome to sky valley
Ludovico Einaudi - elements
Moderat - II
Nirvana - In Utero
Olafur Arnalds - For now i am winter
Queens of the stone age - Self Titled
Soundgarden - Superunknow

Bam! wat een lijst  HB (al zeg ik het zelf  :schater: )

Mooie lijst...
Janis Joplin  HLP super op lp.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

mountainbiker

Kan wel een lijstje geven.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

Matt

Citaat van: sjoek op juni 09, 2016, 23:04:40
Mooie lijst...
Janis Joplin  HLP super op lp.

En het ergste van dit alles, ik ben aan het schilderen in de woonkamer... Kan geen lp's afspelen  :-o  clown1
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

xander32

Ik koop nog maar mondjesmaat muziek, enkel cd's welke ik ripp. Waarom dan geen d/l zou je denken; omdat die vaak fors duurder zijn dan hetzelfde album op cd. Ik weiger €20 voor een d/l te betalen als ik de cd voor <€10 kan verkrijgen. En rippen is het werk niet.


Citaat van: joep op juni 09, 2016, 20:51:02
Vraagje Xander, koop jij Lp, CD of digitaal online?

Matt

Citaat van: xander32 op juni 10, 2016, 19:04:17
Ik koop nog maar mondjesmaat muziek, enkel cd's welke ik ripp. Waarom dan geen d/l zou je denken; omdat die vaak fors duurder zijn dan hetzelfde album op cd. Ik weiger €20 voor een d/l te betalen als ik de cd voor <€10 kan verkrijgen. En rippen is het werk niet.

Is dat dan wav/flac kwaliteit?
Ik denk er ook aan om op deze manier te werken voor de albums die ik wil maar niet perse op vinyl wil.
Eventueel met de tijd eens uitkijken naar een cd speler, maar dat is nog geen vereiste :-)
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

joep

Citaat van: xander32 op juni 10, 2016, 19:04:17
Ik koop nog maar mondjesmaat muziek, enkel cd's welke ik ripp. Waarom dan geen d/l zou je denken; omdat die vaak fors duurder zijn dan hetzelfde album op cd. Ik weiger €20 voor een d/l te betalen als ik de cd voor <€10 kan verkrijgen. En rippen is het werk niet.

Je hebt gelijk. Plus heb je dan altijd nog een hard copy backup of je kunt de geripte cd's ook altijd nog verkopen.

xander32

Ik ripp m'n cd's naar flac. In principe kwalitatief identiek aan het origineel, de cd.


Het rippen van mijn bestaande cd collectie (toen zo'n 700 stuks) nam wel enige tijd in beslag. Maar daarmee ben ik tijdens de wintermaanden gestart, iedere keer wanneer ik tijd en zin had een stapeltje wegwerken. Dat nam tussen de 4 en 8 minuten per cd in beslag (default setting DbPoweramp).


Citaat van: Matt op juni 10, 2016, 19:19:50
Is dat dan wav/flac kwaliteit?
Ik denk er ook aan om op deze manier te werken voor de albums die ik wil maar niet perse op vinyl wil.
Eventueel met de tijd eens uitkijken naar een cd speler, maar dat is nog geen vereiste :-)

xander32

Die back-up is ook prettig, al heb ik mijn collectie op drie hdd's staan. Safety first :-).

Citaat van: joep op juni 10, 2016, 19:41:59
Je hebt gelijk. Plus heb je dan altijd nog een hard copy backup of je kunt de geripte cd's ook altijd nog verkopen.

Matt

Citaat van: xander32 op juni 10, 2016, 20:22:32
Die back-up is ook prettig, al heb ik mijn collectie op drie hdd's staan. Safety first :-).

En staan die alle 3 in dezelfde ruimte? storing op het elektriciteitsnet, brand?   :-o


Citaat van: xander32 op juni 10, 2016, 20:17:36
Ik ripp m'n cd's naar flac. In principe kwalitatief identiek aan het origineel, de cd.

Het rippen van mijn bestaande cd collectie (toen zo'n 700 stuks) nam wel enige tijd in beslag. Maar daarmee ben ik tijdens de wintermaanden gestart, iedere keer wanneer ik tijd en zin had een stapeltje wegwerken. Dat nam tussen de 4 en 8 minuten per cd in beslag (default setting DbPoweramp).

Valt mee, ik heb hier nog een stapeltje cd's, de laatste die ik gekocht heb dateert gemakkelijk van 7jaar terug denk ik. Ik loop soms in de winkel en als ik die prijzen vergelijk van een cd en een lp  :no: dan denk ik wat ik mijzelf heb aangedaan  :schater:
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."