Welke Cd/Dvd/Blu ray/LP heb je onlangs aangeschaft.

Gestart door Paul, juni 16, 2007, 17:25:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 24 gasten bekijken dit topic.

Cornelis1921

#3375
Vannacht (zwaar gesubsidieerd door John) gekocht: Shostakovich 8/ Radio Sinfonie-orchester Saar Brücken o.l.v Günter Herbig op Berlin Classics (nieuw/ ±£10,00 incl. bij Milano DiSchi (It.) op Amazo.co.uk). Nu is mijn (zeer mooie) Shostakovich/ Günter Herbig-reeks ook compleet.
Meestal lees ik iets positiefs over bepaalde uitvoeringen en/of dirigenten, maar dan duurt het soms jaren voordat het tot aanschaffen ervan komt. Vaak worden zij uitgesteld t.b.v. van z.g. impulsaankopen, ofwel korte termijnaankopen, die meestal muzikaal niet beklijven. Hoe langer ik over een aanschaf doe, hoe bevredigender hij vaak is. Zo ben ik ook een voorstander van revisie/reparatie van hardware i.p.v. het snel overgaan tot vervanging door nieuw. Het is niet alleen beter voor portemonnee en milieu etc., maar het geeft vooral ook meer rust. Ook vervanging ik mij 16 bit CD's niet zo snel meer door exemplaren met een hogere bit-rate. Het is vaak niet alleen onzin, maar ook onbevredigend omdat hoger niet altijd beter betekend.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#3376
Citaat van: Cornelis1921 op februari 24, 2014, 12:57:50
Vannacht (zwaar gesubsidieerd door John) gekocht: Shostakovich 8/ Radio Sinfonie-orchester Saar Brücken o.l.v Günter Herbig op Berlin Classics (nieuw/ ±£10,00 incl. bij Milano DiSchi (It.) op Amazo.co.uk). Nu is mijn (zeer mooie) Shostakovich/ Günter Herbig-reeks ook compleet.
Meestal lees ik iets positiefs over bepaalde uitvoeringen en/of dirigenten, maar dan duurt het soms jaren voordat het tot aanschaffen ervan komt. Vaak worden zij uitgesteld t.b.v. van z.g. impulsaankopen, ofwel korte termijnaankopen, die meestal muzikaal niet beklijven. Hoe langer ik over een aanschaf doe, hoe bevredigender hij vaak is. Zo ben ik ook een voorstander van revisie/reparatie van hardware i.p.v. het snel overgaan tot vervanging door nieuw. Het is niet alleen beter voor portemonnee en milieu etc., maar het geeft vooral ook meer rust. Ook vervanging ik mij 16 bit CD's niet zo snel meer door exemplaren met een hogere bit-rate. Het is vaak niet alleen onzin, maar ook onbevredigend omdat hoger niet altijd beter betekend.
Na een debacle bij de aanschaf van die ene Shostakovich-CD (was reeds verkocht toen ik hem had besteld èn betaald; moet nu wachten tot het geld terug gestort is :x), ga ik mijn subsudie van John omzetten in een bestelling van Peter Gabriel 4 "Security" voor John. Life is too good for me already and the sun ought also to shine upon John this time - ik wens niet dat het woord profiteren van toepassing is op mij, niveleren wel! :-D :wink:
De Shostakovich-CD is nu geheel voor eigen rekening besteld op Bol.com tegen EUR 4,00* meer dan laagste nieuwprijs op Amazon. Leveringszekerheid is n.l. ook wat waard, zeker als men maar 1 exemplaar op voorraad heeft, zoals vaak op Amazon.
Budget is nu, *met een lichte overschreiding, defenitief opperdepop voor de maand maart - mooie en "nuttige" aankopen gedaan. :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

audiof. zonder budget

Citaat van: Cornelis1921 op februari 25, 2014, 16:06:39

Budget is nu, *met een lichte overschreiding, defenitief opperdepop voor de maand maart - mooie en "nuttige" aankopen gedaan. :-D

Aaahh, je budget van maart is al op in februari (en dat met slechts een lichte overschreiding clown1), goed bezig hoor :-o :-o
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

Cornelis1921

#3378
Citaat van: audiof. zonder budget op februari 25, 2014, 16:23:37
Aaahh, je budget van maart is al op in februari (en dat met slechts een lichte overschreiding clown1), goed bezig hoor :-o :-o
:schater: notworthy
Ik bedoelde dan ook miijn  20 feb/19 mrt-budget... Op 20 maart heb mijn  20 mrt/19 apr-budget ter beschikking. Dus iets meer dan 3 weken wachten... En... Alles wat ik had willen aanschaffen, heb ik aangeschaft - ik ben een mens met bescheiden wensen, maar daarentegen met een ongebreidede kooplust, zoals is gebleken. :-D :wink:
Mijn wensen zijn vervuld, dus hand kan nu voor de komende tijd op de knip houden wat betreft muziek. Ook de visboer zal mij even moeten missen. Ik heb besloten in het vervolg mijn visbudget in te zetten voor muziek - hij zag mij meer dan mij lief was, te vaak dus.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

audiof. zonder budget

Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

Cornelis1921

Bij Bol.com met de €10,00 op de Nationale Entertainmentcard van Klassieke Zaken en €2,50 korting en met €1,48 bijbetaling het album Peter Gabriel 4 "Security" als cadeau voor mijn maatje John gekocht; komt volgende week zaterdag aan op zijn adres in Leidse Stevenshof. notworthy :-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Gerkro

En weer een langspeelplaat van de cheffies erbij!



Gerkro

En ook maar even een nieuwe cd aangeschaft:

Vanessa Da Mata - Sim (speciaal voor mijn vriendin aangeschaft)


Cornelis1921

Citaat van: Cornelis1921 op februari 18, 2014, 08:05:41
Drie DG CD's met de in 2010 overleden cellist Msitislav Rostropovich als solist met o.a. werken van Bocherini, Dvorak, Tchaikovsky en Shostakovich: 3= €18,95 En één Sony CD met violiste Hilary Hahn als soliste in o.a. het vioolconcert van Samuel Barber: €7,95. Plus €1,95 P&P. Mijn eigen Dvorak/Tchaikovsky-CD doe ik over naar Rob-ESL-63-V., zodat een deel van het totaalbedrag weer budgetneutraal is. De rest van het "zakgeld" is bestemd voor twee nummers van het BBC Music Magazine en het verjaardagsetentje wat John en ik aan disgenoot en vriend Marcel aanbieden. Het wordt hoogstwaarschijnlijk een uitgebreidere Chinese maaltijd bij de afhaal van het Chinese Specialiteiten restaurant "Alexander" vandaan. De rest van het geld is voor een kopje koffie in de stad. De aandrang en aanvechtigingen hebben plaatsgemaakt voor besef en berusting. Dat is beter zo. :yes:
CD's zijn binnen. En Rob heeft inmiddels zijn exemplaar overgenomen en betaald (EUR 5,00) en is daar ook zeer blij mee. pompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Whisper.nl

 byebye Whisper  byebye

Eindelijk mijn favo in het origineel

Met dank  pompom
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Cornelis1921

Citaat van: Whisper.nl op maart 06, 2014, 20:47:53
byebye Whisper  byebye

Eindelijk mijn favo in het origineel

Met dank  pompom
Hans, van harte gefeliciteerd! hello :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

cz79


xander32

Citaat van: Whisper.nl op maart 06, 2014, 20:47:53
byebye Whisper  byebye

Eindelijk mijn favo in het origineel

Met dank  pompom
... ik herken er jouw uitgesproken muzikale voorkeur in. Veel luisterplezier  hello.




Zelf een aantal jong gebruikte; CZ79 blij, Sander blij 8-).


Melody Gardot   The Absence
Blues Brothers   The definitive collection   
Chris Rea   Blue Gitars, A collection of songs   2CD
Creedence Clearwater Revival   All time greatest hits   2CD   
Dead Can dance   Aion      
Dead Can dance   Anastasis      
Deep purple   The very best of      
Eric Bibb   Booker's Guitar      
Hugh Laurie   Didn't it rain      
Joe Bonamassa   Live at the vienna opera house   2CD   
John Lee Hooker    The Heeler    
Miles Davis       Kind of blue       
Pink floyd   The wall   2CD    
Rammstein   Sehnsucht      
Marcus Miller   Tutu Revisited


Van het weekend ook weer wat te rippen  :yes:.

Whisper.nl

Citaat van: Cornelis1921 op maart 07, 2014, 03:37:13
Hans, van harte gefeliciteerd! hello :yes:

Thanks, met dank aan de meneer uit Almere natuurlijk.

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

jrm

Citaat van: Whisper.nl op maart 06, 2014, 20:47:53
byebye Whisper  byebye

Eindelijk mijn favo in het origineel

Met dank  pompom

Hans, je hebt eindelijk de DU cd!

TOP  HB