Welke Cd/Dvd/Blu ray/LP heb je onlangs aangeschaft.

Gestart door Paul, juni 16, 2007, 17:25:39

Vorige topic - Volgende topic

RHK en 42 gasten bekijken dit topic.

cz79

Citaat van: bramdg op november 04, 2012, 09:03:27
Woehoe Cor, niet normaal waar je al die kennis blijft van halen .......   :-o

Cor is wat betreft Klassieke Muziek een wandelende encyclopedie (en hier in ieder geval één van de, zo niet DE grootste klassieke muziek CD collectie- bezitter.....ca 3000 CD's)

Audiotic

Citaat van: cz79 op november 04, 2012, 08:59:55
Weet ik zo even niet, Audiotic. Ik heb ze op CD en doe niet zo heel veel met downloaden en streamen.
Als je er naar aan het kijken bent en je vindt Vivaldi's 4 seizoenen goed dan zou je ook eens kunnen luisteren naar Fabio Biondi's uitvoering (samen met Europa Galante). Compleet anders dan de intieme, 'rustige' uitvoering van Janine, Fabio die gebruikt volgens mij zijn vioool ook als drumstel want die uitvoering van hem is gewoon vuurwerk.

Allebei mooi maar de een is opzwepend en 'woest', terwijl de andere intiem en 'warm' is
Ga ik doen! Ik heb de I Musici 2 verschillende, 1 van Linn), en de Salvato Accardo uitvoeringen maar zou wel eens een andere uitvoering willen horen. Er is zoveel verschil, en afhankelijk van mijn stemming heb ik een voorkeur voor de een of de ander. Meestal luister ik naar de I Musici interpretatie.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Cornelis1921

#2597
Citaat van: bramdg op november 04, 2012, 09:03:27
Woehoe Cor, niet normaal waar je al die kennis blijft van halen .......   :-o
Ik adem muziek, vooral klassieke... de reden is mij nog altijd een raadsel. Binnen het gezin was/is totaal geen interesse hierin en verder alleen een oom die ik eens in de zoveel jaar, tot vervelens toe, tegenkom bij mijn moeder tijdens een bezoek aan haar. Geen echte kruisbestuiving dus. Zelf ben ik pas in september 2003 voor het eerst klassieke muziek gaan kopen nadat winkels als Plato en Velvet Music mij niet meer konden bekoren. In februari 2006 ging ik voor het eerst naar een klassiek concert. Nu ben ik al voor het zesde seizoen abonnementhouder en donateur van de Amsterdam Sinfonieta. Lees drie bladen over klassieke muziek tegen elkaar aan. Tevens ben ik donateur van de Gustav Mahler Stichting Nederland. En tot voor kort dat van de Amsterdamse Cellobiënnale, dat ik uit bezuinigingsoverwegingen heb gestaakt.
Waar ik het van doe? Ik bewoon een bescheiden woning (huur), ik heb geen vrouw, geen kinderen, geen huisdieren, geen auto en ik ga nooit op vakantie. ;-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Whisper.nl

#2598
Citaat van: Cornelis1921 op november 04, 2012, 09:22:39
Ik adem muziek, vooral klassieke... de reden is mij nog altijd een raadsel. Binnen het gezin was/is totaal geen interesse hierin en verder alleen een oom die ik eens in de zoveel jaar, tot vervelens toe, tegenkom bij mijn moeder tijdens een bezoek aan haar. Geen echte kruisbestuiving dus. Zelf ben ik pas in september 2003 voor het eerst klassieke muziek gaan kopen nadat winkels als Plato en Velvet Music mij niet meer konden bekoren. In februari 2006 ging ik voor het eerst naar een klassiek concert. Nu ben ik al voor het zesde seizoen abonnementhouder en donateur van de Amsterdam Sinfonieta. Lees drie bladen over klassieke muziek tegen elkaar aan. Tevens ben ik donateur van de Gustav Mahler Stichting Nederland. En tot voor kort dat van de Amsterdamse Cellobiënnale, dat ik uit bezuinigingsoverwegingen heb gestaakt.
Waar ik het van doe? Ik heb geen vrouw, geen kinderen, geen huisdieren, geen auto en ik ga nooit op vakantie. ;-)

Maar een meer dan uitstekende klinkende stereo set met een verzamelig aan cd's  waar een doorsnee cd winkel jalours op zou zijn.

Een hele hoop vrije tijd waarmee je tot in de donkerste uurtje van je set kan genieten met een overheerlijk lekker bakje koffie met die verschrikkkkkelijk slecht zoetjes erin.

Het glas is of half leeg of half vol. Jij mag er wat in gieten Cor.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Whisper.nl

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Cornelis1921

#2600
Citaat van: Whisper.nl op november 04, 2012, 10:05:28
Maar een meer dan uitstekende klinkende stereo set met een verzamelig aan cd's  waar een doorsnee cd winkel jalours op zou zijn.

Een hele hoop vrije tijd waarmee je tot in de donkerste uurtje van je set kan genieten met een overheerlijk lekker bakje koffie met die verschrikkkkkelijk slecht zoetjes erin.

Het glas is of half leeg of half vol. Jij mag er wat in gieten Cor.

Groet Whisper
Ik zou er bij iedereen wel wat bij willen gieten. Dat doe ik zo nu en dan in mijn eigen topic(s). Want gelukkig is het glas meestal voor mij halfvol en meer dan dat, soms overvol. Alleen is voor mij de duistere kant van het leven, evenals de zonnige, ongrijpbaar. Maar ik neem aan dat dit voor iedereen geldt. En niet alleen voor mij.
Als wij dan nooit gelukkig kunnen worden kunnen nog altijd tevreden zijn met datgene wat het leven ons wel biedt i.p.v. te mekkeren over datgene wat eraan ontbreekt. Oh, God hoort mij weer eens klagen... Helaas ben ik ook zo klein en miezerig. Ik ben Uw genade (nog!) niet waard. Maar wij blijven hopen op het moment dat zal aanbreken. Wanneer het menselijk tekort omslaat in de Goddelijke overvloed. Dan pas is Zijn genade ons genoeg - "Far from the madding crowd".

:oops: redface Ben ik toch weer of i.i.g. de aanleiding geweest voor deze off topicsessie. notworthy violent1
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Audiotic

Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

rexp

Mad Men seizoen 1, kijken of ik tijd en geduld heb om daarvoor te gaan zitten.
Horrible Bosses; al gezien, wel grappig maar een beetje teveel slapstick.
Een paar meisjesfilms, uitgekozen door mijn wederhelft.

En muziek: Plastikman - Recycled Plastik.


Cornelis1921

 pompom pompom pompom Gisteren bij Plato/Leiden afgehaald (online bestelling):
- John Coltrane: 'Africa/Brass'. (2 = €10,=)
- Miles Davis, et al: 'Conception'. (2 = €10,=)
- Porcupine Tree: 'Stars Die' (The Delirium Years) (©K-Scope 2CD).
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Willi@m

Vandaag binnen gekomen via markplaats voor een tientje:

Chris Isaak - Wicked Games
Black Sabbath - The Best Of
Kings Of Leon - Come Around Sundown

Ik had ze al  :gaap: maar niet origineel  :yes:
Marantz PM5003 - Marantz CD5003 - Rega Planar 3 - Rogers LS3A - Rel Quake MKII

pameijer

Citaat van: Willi@m op november 06, 2012, 18:17:25
Black Sabbath - The Best Of

Geniaal  :yes:  HB Heb zelf Paranoid en Blackest Sabbath. De betere, zo niet de beste hardrock die gemaakt is.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Cornelis1921

 pompom pompom pompom Geruild bij Plato tegen een doublure (beiden tweedehands):
Dave Brubeck Quartet (met Bill Smith op klarinet): 'Near-Myth' (Fantasy, ©1995).
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

 :-) :-) :-) :-) :-) Net binnen via Amazon.co.uk:
Vaughan Williams: The Nine Symphonies/ London Philharmonic Orchestra/ Philharmonia Orchestra/ Sir Adrian Boult, conductor (EMI 5CD box-set, ©2011).
Het betreft hier Boult's tweede VW symfonieën-cyclus, de eerste was in vijftiger jaren voor DECCA, maar is muzikaal superieur, maar geluidstechnisch inferieur. De EMI-cyclus dateert uit de zestiger jaren en is muzikaal meer dan van voldoende kwaliteit: zeer aangenaam! Ook voor de audiofielen onder ons is hij meer dan moeite waard: EMI's 'balance engineer' Robert Gooch heeft prima werk geleverd en de A→D-remastering is zonder meer goed te noemen.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

bramdg

#2608
en binnen  :-D

Heel erg goed verpakt met extra karton en mousse

..... en ziet er ook erg  :kwijl: uit.

Het klinkt ook heel erg pompom .....

me happy


PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

jowa