Welke Cd/Dvd/Blu ray/LP heb je onlangs aangeschaft.

Gestart door Paul, juni 16, 2007, 17:25:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 33 gasten bekijken dit topic.

Cornelis1921

#1515
Citaat van: Cornelis1921 op december 01, 2011, 19:56:21
Aangeschaft of binnen zijn diverse CD's, maar omdat ik abusievelijk op de "CTRL"-toets drukte, is mijn post in schoonheid opgegaan  frusty. Waarvan acte. Later volgt nog eens een poging. byebye, Cor.
:| We gaan het nog eens proberen:
- Steely Dan: Alive in America - (tweedehands bij Plato/Leiden [in prima staat])
- Rutter: Gloria * Magnificat * Psalm 150/ div. koren/ CBSO o.l.v. Stephen Cleobury (EMI, (P)2005) - (Plato/Leiden)
- Mozart: Requiem/ Bernstein (DGG, (P)1989) - (Amazon.de)
- Deep Purple: The Platinum Collection (EMI, (C)2005) - (zavvi.nl)
- Ravel: Daphnis et Chloë/ MDR Chor/ Orchestre National de Lyon o.l.v. Jun Märkl (Naxos, (C)2009) -(Cosmox)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jowa

Besteld:
- Adele: Live At The Royal Albert Hall (Blu-Ray & CD)
- Alison Krauss & Union Station - Live (2CD)
- Alison Krauss & Union Station - Paper Airplane (Special Edition)
- Goldfrapp -Supernature (Limited Edition SACD With Bonus DVD)
- Goldfrapp - Black Cherry

Wat backlog aanvullingen en Adele, die lijkt me echt gaaf  :yes:

Cornelis1921

#1517
 :-) :-) :-) :-) :-)
Binnen is (vier weken eerder dan aangegeven door bol.com): John Adams/ Sergei Rachmaninov: 'Harmonium'/ 'The Bells'/Renée Fleming Et Al/ Atlanta Symphony Chorus and Orchestra o.l.v. Robert Shaw (Telarc, (P)1996, (C)2005). Zeer mooie uitvoeringen door uitstekende ensembles onder leiding van een oude rot in het vak en multiple award winnaar, Robert Shaw.
P.S. Tot mijn verrassing worden 'The Bells' gezongen in het Engels, een hoge uitzondering, want meestal is het Russisch de taal waarin het gezongen wordt. Maargoed de vertolking is meer dan OK.
Zo langzamerhand begint mijn CD-collectie het karakter te krijgen, dat ik aan begin ervan, acht jaar geleden niet voorzag: relatief veel koor-, vocale, kamer en moderne muziek. Ik dacht een liefhebber van uitsluitend negentiende eeuwse orkestmuziek. De romantiek dus. Dat is dus anders gelopen. Ook het aandeel hard rock/metal is aanzienlijker dan ik aanvankelijk dacht. 'Populaire' muziek sowieso is behoorlijk in omvang gegroeid. Alleen de afdeling jazz stagneerd en de blues komt er al helemaal bekaaid af. Ik ben toch een liefhebber van het symfonische. En het mag/moet nog goed klinken/weergeven worden ook. Dus nog redelijk audiofiel ook. Maar ik ben in de eerste plaats muziekliefhebber en niet audiofiel zoals sommige anderen. Doch voor mij is het audiogras soms ook groener bij  anderen, dat natuurlijk te betreuren valt. Muzikaliteit, gelijkheid en luisterschap.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marantz 81

Cor jou cd collectie loopt zeker wel in de duizenden of niet ?

Cornelis1921

#1519
Citaat van: Marantz 81 op december 04, 2011, 01:21:40
Cor jou cd collectie loopt zeker wel in de duizenden of niet ?
:yes: Zeker, Arjan: ik ben  inmiddels de tel kwijtgeraakt. byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Whisper.nl

Citaat van: Cornelis1921 op december 04, 2011, 02:21:57
Citaat van: Marantz 81 op december 04, 2011, 01:21:40
Cor jou cd collectie loopt zeker wel in de duizenden of niet ?
:yes: Zeker, Arjan: ik ben  inmiddels de tel kwijtgeraakt. byebye, Cor.

Hoe berg je dat dan op Cor ?? :mrgreen:

Fotootje mischien om ons een indruk te geven.  clown1

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

#1522

Ryan Adams - Ashes & Fire


Peter Gabriel - New Blood

En goed voorbeeld doet ...


Guilt Machine - On This Perfect Day


Sander.

Zweef

#1523
Van mijn allerliefste Sinterklazientje gekregen:

Scherp de zeis van De Dijk.

In de SA7001 geschoven en de hele plaat zitten genieten, van smartlap tot stevig rockend, en wat zo opvalt is dat Huib wel erg lekker staat te zingen, en dat ik voor mijn gevoel eigenlijk niet meer naar een installatie zit te luisteren, maar er een beetje het live in een klein zaaltje gevoel bij krijg.

Opmerkelijk: Het klinkt allemaal zo lekker fris! Ik krijg nooit het gevoel naar een stel ouwe, misschien wat uitgebluste mannen te luisteren, integendeel zelfs! Kan ik iets voor je doen is mooi gevoelig en kwetsbaar, zoals alleen De Dijk dat kan, op een Mannenmanier. Met "Wil je winnen" dendert die hele band als een vierspan met huifkar door je kamer, gewoon lekker.

Geen polonaise en meedeiners, maar wel een heerlijke luisterplaat die ook best aan mag bij het afwassen zoals ik vroegah als student zijnde vaak deed. Helaas hebben we tegenwoordig een vaatwasser.

Waar is nou verdikke de bar, ik wil een biertje!

(zo, meteen maar een beetje soort van recensie van gemaakt.)
Nu: Marantz PM-7200B, CD-72MKII, CD-72mkII SE, SA-7001, ST-50L
Ooit: CD-42 MkII, PM-80MkII, SC/SM-80 en nog wat ander spul

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81

Citaat van: Zweef op december 04, 2011, 22:32:01
Van mijn allerliefste Sinterklazientje gekregen:

Scherp de zeis van De Dijk.

In de SA7001 geschoven en de hele plaat zitten genieten, van smartlap tot stevig rockend, en wat zo opvalt is dat Huib wel erg lekker staat te zingen, en dat ik voor mijn gevoel eigenlijk niet meer naar een installatie zit te luisteren, maar er een beetje het live in een klein zaaltje gevoel bij krijg.

Waar is nou verdikke de bar, ik wil een biertje!

Mooi he het verschil wat een bron kan maken  pompom  zelf heb ik de KI uitvoering gehad ,hele mooie speler  byebye

Cornelis1921

Citaat van: Whisper.nl op december 04, 2011, 11:46:13
Citaat van: Cornelis1921 op december 04, 2011, 02:21:57
Citaat van: Marantz 81 op december 04, 2011, 01:21:40
Cor jou cd collectie loopt zeker wel in de duizenden of niet ?
:yes: Zeker, Arjan: ik ben  inmiddels de tel kwijtgeraakt. byebye, Cor.

Hoe berg je dat dan op Cor ?? :mrgreen:

Fotootje mischien om ons een indruk te geven.  clown1

Groet Whisper
stupid Ooit van koudwatervrees en plankenkoorts icm digibetisme gehoord? Nou dan...! byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

 :-) :-) :-) :-) :-)
Gekocht tijdens mijn bezoek aan het concert van Amsterdam Sinfonietta in het Muziekgebouw aan 't IJ te Amsterdam gisterenavond:
Mozart: Concerto in A major KV622/ Martin Fröst, basset clarinet/ Amsterdam Sinfonietta o.l.v. Peter Oundjian * Quintet in A major KV581/ Martin Fröst, clarinet/ Vertavo String Quartet (BIS-SACD-1263, ©2003).
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Zweef

Hij stond al even in iTunes, van een vriend van me, maar vandaag lag hij voor 6,99 bij Plato, dus:



Dylanesque van Bryan Ferry!

Fenomenaal goede plaat, nummers van de grote meester, Roxy sausje er over, en de breekbaarste zang van Ferry ooit.
Nu: Marantz PM-7200B, CD-72MKII, CD-72mkII SE, SA-7001, ST-50L
Ooit: CD-42 MkII, PM-80MkII, SC/SM-80 en nog wat ander spul

Cornelis1921

#1529
Citaat van: Zweef op december 07, 2011, 14:51:24
Hij stond al even in iTunes, van een vriend van me, maar vandaag lag hij voor 6,99 bij Plato, dus:



Dylanesque van Bryan Ferry!

Fenomenaal goede plaat, nummers van de grote meester, Roxy sausje er over, en de breekbaarste zang van Ferry ooit.
hello Felies Zweef: lekker bezig! byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *