Welke Cd/Dvd/Blu ray/LP heb je onlangs aangeschaft.

Gestart door Paul, juni 16, 2007, 17:25:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Hoewie Loewie

Hier ook een liefhebber van muziek DVD's/Blu-Rays met liveconcerten. Er gaat voor mij niets boven een goed geregistreerd liveconcert (behalve the real thing dan natuurlijk :lol: ).

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

AudioPhillie

Citaat van: Hoewie Loewie op september 28, 2023, 15:48:23Hier ook een liefhebber van muziek DVD's/Blu-Rays met liveconcerten. Er gaat voor mij niets boven een goed geregistreerd liveconcert (behalve the real thing dan natuurlijk :lol: ).

Dat kan ik alleen maar met je eens zijn  :yes:
Voor mij dan ook de reden om een liefhebber van super hifi apparatuur te zijn. Het geluid zo dicht mogelijk de live of studio ervaring te laten benaderen om met je ogen dicht jezelf even helemaal "daar" te wanen.
En zo zijn deze goed geregistreerde liveconcerten natuurlijk helemaal gaaf als je het origineel in levende lijve mee hebt mogen maken ... 😍

"Voordeel" van audio zonder video vind ik dan wel de gelegenheid om tijdens het luisteren nog wat anders te kunnen doen  :-D
"Velen houden van eerlijkheid, zolang er gezegd wordt wat de ander wil horen"

NB

Citaat van: AudioPhillie op september 28, 2023, 17:02:42"Voordeel" van audio zonder video vind ik dan wel de gelegenheid om tijdens het luisteren nog wat anders te kunnen doen  :-D

Ja, dat is de reden waaarom ik laatst ruim de de helft van mijn dvd's aan mijn broer heb weggegeven.
Ik lees vaak tijdens het luisteren naar muziek, met dvd's kan dat wel, maar schiet niet op.
De dvd's waar ik het meest aan gehecht ben heb ik bewaard, straks komen de donkere dagen en ga ik er weer eens wat kijken.
Ik heb ook nog veel cd's waar een dvd bij zit, die ik nog nooit bekeken heb.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

AudioPhillie

Citaat van: NB op september 28, 2023, 18:35:42Ik lees vaak tijdens het luisteren naar muziek, met dvd's kan dat wel, maar schiet niet op.


De optie om het beeldscherm alleen even te gebruiken om door het menu van DVD/Blu-ray te navigeren en vervolgens alleen de muziek te luisteren met de tv weer uitgeschakeld gebruik ik ook nog wel eens. Ik hou niet zo van opgelegde beperkingen en vermoed dat de uitvoerende artiest er weinig probleem mee zal hebben 😁

"Velen houden van eerlijkheid, zolang er gezegd wordt wat de ander wil horen"

NB

Citaat van: AudioPhillie op september 28, 2023, 20:59:18De optie om het beeldscherm alleen even te gebruiken om door het menu van DVD/Blu-ray te navigeren en vervolgens alleen de muziek te luisteren met de tv weer uitgeschakeld gebruik ik ook nog wel eens. Ik hou niet zo van opgelegde beperkingen en vermoed dat de uitvoerende artiest er weinig probleem mee zal hebben 😁

Ja, dat doe ik ook wel eens, maar vind dat gedoe en als de boel eenmaal aangezwengeld is, ga ik dan toch vaak de dvd kijken. HLP

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Hoewie Loewie

Kijk en daarvoor zit er een handige optie in het menu van mijn NAD T585 DVD-speler. Die kun je namelijk instellen dat automatisch het grootste bestand (= de hoofdfilm zal ik maar zeggen) wordt afgespeeld. Dus schijfje erin en het duurt even maar dan begint automatisch het concert te spelen. :-)

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

AudioPhillie

Citaat van: Hoewie Loewie op september 29, 2023, 11:25:56Kijk en daarvoor zit er een handige optie in het menu van mijn NAD T585 DVD-speler. Die kun je namelijk instellen dat automatisch het grootste bestand (= de hoofdfilm zal ik maar zeggen) wordt afgespeeld. Dus schijfje erin en het duurt even maar dan begint automatisch het concert te spelen. :-)

Dat is zeker handig!
Het zijn features die ik bij Marantz apparatuur nog wel eens mis. Hoewel ik met de meest recente apparaten van Marantz minder bekend ben.

Ik vraag me wel af of dit altijd werkt. Je moet nog wel eens eerst de type codec kiezen (bijvoorbeeld DTS of Dolby) voor je de optie "Start" kan kiezen. Maar mogelijk is ook dit een beperking van de Marantz apparaten die ik ken.

Maar goed. Ik heb er weinig probleem mee eerst even een minuut te investeren om daarna precies het resultaat te krijgen wat ik het liefst heb  :lol:

"Velen houden van eerlijkheid, zolang er gezegd wordt wat de ander wil horen"

NB

Citaat van: Hoewie Loewie op september 29, 2023, 11:25:56Kijk en daarvoor zit er een handige optie in het menu van mijn NAD T585 DVD-speler. Die kun je namelijk instellen dat automatisch het grootste bestand (= de hoofdfilm zal ik maar zeggen) wordt afgespeeld. Dus schijfje erin en het duurt even maar dan begint automatisch het concert te spelen. :-)

Dat is erg handig. Als ik aan een nieuwe toe ben zoek ik er eentje met die optie.
Ik deed vroegah ook wel eens de dvd kopiƫren en het menu en andere fratsen weglaten.

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Hoewie Loewie

Citaat van: AudioPhillie op september 29, 2023, 11:48:44Ik vraag me wel af of dit altijd werkt.
Ik heb de speler een tijdje analoog stereo aangesloten gehad op een versterker zonder een verbinding met de TV en ik kan me zo geen gevallen herinneren dat het niet goed ging. Ik maak dan gebruik van de tulpuitgang Mixed Audio Out dus dan hoef je verder ook niks in te stellen volgens mij maar op dat punt laat ik me graag corrigeren als het anders zou zijn.

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

NB

Ik heb een Sony BR en een Pioneer dvd speler, net nog eens aandachtig alle aansluitingen bekeken.
Zit er helaas bij beiden niet op. :no:
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

NB

#5035
Net Wake Of The Flood van Grateful Dead van de deurmat geplukt.
Bij Sounds Venlo gekocht, er zat een leuk kaartje bij van Frank Zappa en een groet achterop.
Het kaartje heb ik tot mijn avatar gepromoveerd.
Vanavond de eerste v/d 2 cd's via mijn koptelefoon beluisteren.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

AudioPhillie

Citaat van: Hoewie Loewie op september 29, 2023, 15:55:13Ik heb de speler een tijdje analoog stereo aangesloten gehad op een versterker zonder een verbinding met de TV en ik kan me zo geen gevallen herinneren dat het niet goed ging. Ik maak dan gebruik van de tulpuitgang Mixed Audio Out dus dan hoef je verder ook niks in te stellen volgens mij maar op dat punt laat ik me graag corrigeren als het anders zou zijn.

Bedankt voor het hardop meedenken!
Helaas heeft mijn UD7007 geen voorkeur instelling voor audiokeuze. Logisch vermoedelijk aangezien sommige muziek BluRays/DVD's te veel verschillende opties voor audio keuze hebben. Die lijken alleen selecteerbaar via het menu en dus moet de tv helaas toch even aan.

Maar wel weer even leuk aan het experimenteren geweest met diverse setup's om het geluid van de audio Blu-Rays/DVD's zo mooi mogelijk in stereo via de PM14 weer te geven. Een nu al goed besteedde avond dus  :-D
"Velen houden van eerlijkheid, zolang er gezegd wordt wat de ander wil horen"

NB

Nog maar eens een Zappa live dubbelaar in Duitsland aangeschaft.
Het album OZ. Live in Australiƫ.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

NB

Na jaren lang zoeken de cd van Donovan: Cosmic Wheels, voor een acceptabele prijs gevonden in Duitsland.
Ik had deze vroeger op lp en heb daar goede herinneringen aan.
Gaat voor belachelijke prijzen. ( zie foto)  frusty .
Heb er wel een gebrande cd van, maar dat klinkt niet lekker. Ik wil de echte.

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site