nieuwe luidsprekers....

Gestart door mahansz, mei 28, 2007, 13:18:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mahansz

ik ben van plan om nieuwe luidsprekers aan te schaffen. Momenteel speel ik met de Dali suite 2.8 luidsprekers, waar ik opzich tevreden over ben, maar toch heb ik het idee dat ik iets mis. Daarbij zijn ze eigenlijk wat te groot voor m'n kamer, waardoor hij ook niet helemaal tot z'n recht komt bij mij, ik richt mij dus op monitor speakers!
De Dali-sound bevalt mij wel, ben ook al wezen kijken naar de helicon 300/mentor 2, maar ik sta ook open voor andere suggesties. Zo ben ik ook tegen de ls-85 van Marantz aangelopen, deze wekt ook wel mijn interesse. Immers, als marantz mij zo bevalt, waarom dan niet alles van marantz? :-D

Maar ik ben benieuwd naar jullie suggesties! Nog wat feitjes:

- Het budget is ?1000 -?1500
- tweedehands mag ook
- Dali-sound bevalt me wel, iets in dat soort dus (bijvoorbeeld dus g??n klipsch oid) Ik heb zo nu en dan gehoord dat deze sound ook wel wat overeenkomt met B&W, voor degene die dali niet kent.
- Mijn muziekstijl is zeer divers (Bach, metallica, Tiesto, st. germain etc staat allemaal in mijn cd-kast..), graag wel een allround speakers dus

alvast bedankt!
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

mars

hoi

hey er staan een paar mc3 van mc systems te koop op mp , ik heb ze een keer gehoord over ( voor de speakers) een te goedkope pm80 ,   enfin ik zou het in die hoek zoeken  , geluid is gewoon af van hoog tot laag enz enz , je moet eens info zoeken over deze speakers ,

grtz  mars byebye
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

mahansz

thanx mars, 'k heb gelijk even gekeken op mp, maar als ik de juiste gezien heb, zijn dat helaas geen monitor-speakers.. Nu staan er wel een maar mc5 ook te koop, maar die hebben een in mijn ogen wat 'aparte' bouw (alsof ze door een windtunnel gegaan zijn  :-D :-D :-D)
Maar 'k zal eens kijken of ik hier binnenkort naar kan luisteren, het is toch dichtbij voor mij!
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

mars

o ja jij woont daar in de buurt he , ze worden ook bij jou in de regio gemaakt , deze mensen zijn erg op nivo bezig (mc systems)  en heel vaak worden juist hun speakers als referentie speakers gebruikt , euh zegt niet alles , maar toch wel veel, vind je ook niet
, jammer kan je ze echt niet plaatsen?  hoewel ik monitors vaak wel gaver vind klinken hoor in betrekking tot stereo , diepte enz enz  ( je weet wel komt door een kleine puntbron)


grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

mars

maaaaaaaaaaaaaaaar de mc 5 ken ik dus niet , hahaha dus als je bent wezen luisteren en je vond het niks ( kan me moeilijk voorstellen) dan moet je niet zeggen ; en jij hebt gezegd dat ze goed waren :wink:
nee maar ff serieus ik ken alleen de mc 2 en de mc 3 en ik ben niet alleen, als ik zeg dat die 3's voor  hun prijsklasse de beste speakers op dit ogenblik zijn

grtz  mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Stadium III

ik kan heel makkelijk zijn
Pak acoustic energy en dan de : AE1 Ckassic
Verder heb ik de Aelite one staan als bookplank maar er is ook nog een Aelite two !
Zeer mooie speaker voor prijs en kwaliteit

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Arnoud-(KoyBoy)

Wellicht een paar Dali Ikon's?

Maurice

Als je van Dali sound houdt, dan zou ik niet direct voor MC of AE gaan.

Wel naar speakers als Dynaudio (Contour), Jamo, Scan Speak Reference Monitor (zelfbouw), DLS, Master III (Dynamic Solutions) of natuurlijk een monitor van Dali zelf.

Deze merken ken ik klankmatig en vind ik persoonlijk zelf erg mooi, zitten ook in de klanklijn van Dali.
Scan Speak Refence Monitor heb ik zelf, nadat ik lange tijd voor de Dynaudio Contour 1.3 (SE) heb gespaard. Daarna ook nog Master III gehoord die echt verbluffend mooi is, deze moet je 2ehands wel voor die prijs kunnen vinden. De Reference Monitor zit tussen beide speakers in qua kwaliteit.

DLS is een relatief onbekend merk, in car-audio wel bekender. Maken voor home-hifi erg mooie speakers voor erg weinig geld! Jamo is een verguisd merk, wat echter wel onterecht is.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

thom

dit zijn hele mooie speakers om te zien(als je er van hou dan) voor een hele mooie prijs.
maar zouw alleen nie weten hoe ze klinken
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=60183.0

Maurice

Citaat van: thom op mei 29, 2007, 15:50:27
dit zijn hele mooie speakers om te zien(als je er van hou dan) voor een hele mooie prijs.
maar zouw alleen nie weten hoe ze klinken
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=60183.0
Ziet er niet verkeerd uit, maar heb wel vraagtekens bij die ingebouwde sub, waar moet die zijn volume vandaan halen?

Voor deze prijs betaal je niets voor de kast en manuren, alleen de nieuwprijs van de units.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

thom

Citaat van: Maurice op mei 29, 2007, 16:17:05
Citaat van: thom op mei 29, 2007, 15:50:27
dit zijn hele mooie speakers om te zien(als je er van hou dan) voor een hele mooie prijs.
maar zouw alleen nie weten hoe ze klinken
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=60183.0
Ziet er niet verkeerd uit, maar heb wel vraagtekens bij die ingebouwde sub, waar moet die zijn volume vandaan halen?

Voor deze prijs betaal je niets voor de kast en manuren, alleen de nieuwprijs van de units.
mischien een pasieve sub, maar je kan altijd pm naar hem sturen als je meer info wil

mahansz

hmm, de advertentie is helaas al weggehaald...
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

thom

Citaat van: mahansz op mei 29, 2007, 20:04:48
hmm, de advertentie is helaas al weggehaald...
oh bale dan zullen ze al wel verkocht zijn, waren ook mooie dingen voor de prijs :-P

thom

en dit, je moet er van houden maar de spec's zijn niet onaardig voor zoon kleine speaker http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=59712.0

HKu

suggestie: ATC SCM7

Review: http://202.186.86.35/audio/story.asp?file=/2004/7/29/audiofile/29atc
en een groepstest met de Quad 12L2, Epos M12.2 en de Usher V-601 in Hi-fi News van juni.
Ik heb hem hier ontdekt voor een heel prettig bedrag: http://shop.strato.de/epages/15476150.sf