Luistersessie: Marantz PM15-S2 incl. speakers

Gestart door japan78, augustus 19, 2011, 15:52:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

japan78

Nogmaals dank voor alle reacties en ik hoop dat deze topic voor andere forumleden ooit nog gebruikt kan worden voor soortgelijke vragen.

Ik ga er wel uit komen. Ik heb al een eerste luistertest gehad en er zullen meerdere sessies volgen.
Wat betreft budget denk ik aan 1500/1600 eur voor de versterker en max 1500 eur per speaker.

Ik hoop in het najaar mijn set te posten op dit forum.

Nogmaals many thanks en ik heb veel geleerd en ik kan dit weer met anderen delen.


Whisper.nl

Citeer
Met mijn boeren verstand zeg ik dan: speakers welke van nature, door diens fysiek, terughoudend zijn in bass zijn m.i. vooral monitoren. En hoe beperkter de ruimte, hoe sneller deze zich met bass laat vullen en de kans op storende effecten t.g.v. staande golven zal toenemen. Volgens mij pleit dat dan nog steeds voor monitoren in een kleine ruimte en/of zeer slanke zuilspeakers (betreft bouw en afstemming bass).

De keuze binnen die eerst categorie, monitoren is m.i. zeer uitgebreid, dat i.t.t. slanke/slank afgestemde zuilspeakers.


Sander.

In aansluiting op het bovenstaande je zou de Totem Arro eens kunnen (gaan) beluisten.

Groet Whisper .
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

xander32

Citaat van: Whisper.nl op augustus 25, 2011, 13:21:44
Citeer
Met mijn boeren verstand zeg ik dan: speakers welke van nature, door diens fysiek, terughoudend zijn in bass zijn m.i. vooral monitoren. En hoe beperkter de ruimte, hoe sneller deze zich met bass laat vullen en de kans op storende effecten t.g.v. staande golven zal toenemen. Volgens mij pleit dat dan nog steeds voor monitoren in een kleine ruimte en/of zeer slanke zuilspeakers (betreft bouw en afstemming bass).

De keuze binnen die eerst categorie, monitoren is m.i. zeer uitgebreid, dat i.t.t. slanke/slank afgestemde zuilspeakers.


Sander.

In aansluiting op het bovenstaande je zou de Totem Arro eens kunnen (gaan) beluisten.

Groet Whisper .
Mooie speaker, dat zelf kunnen ervaren bij Whisper :yes:. Enne; bij de buren staat een paartje Hawks te koop  :wink:.


Sander.