Ook mijn spul

Gestart door dubbelo7, mei 23, 2007, 09:34:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Surrounded

wel, ik heb in de receiver in de 7.1 de settings overgenomen van de speaker preferences van de receiver (manueel afgesteld). sub staat in beide gevallen op +5db

in de dvd staat de sub op z'n max volume, zijnde 0db.

Toch, wanneer ik vergelijk tussen dig en 7.1 merk ik dat de sub in 7.1 zachter speelt.

Hoe zit dit?  :? kan dit te maken hebben met de aanduiding 'D-NORM' die weleens durft verschijnen in de display van de receiver bij het inladen van bepaalde dvd's??
Wat wil 'D-NORM' eigenlijk zeggen?

Btw... mijn excuses voor mijn onophoudelijk gevraagd... ben redelijk nieuw in al deze dingen...  redface
Marantz SR7500, DV6600
B&W M1 front, center en rear
B&W PV1
Panasonic TH-37PV600E

Vlearmoes

De 7.1 gebruik je alleen bij sacd`s en dan moet je die selecteren op de afstands bediening van versterker

ook de dvd speler moet je opdracht geven om meerkanaals af te spelen (s mode) om dat veel sacd`s ook een stereo track hebben (daar gaat de speler het eerst heen) en gaat dan als stereo naar je versterker zonder sub signalen!!



we komen er wel uit  :wink:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Vlearmoes

#17
D-norm

extra inlegvel manual

"Dialoog-normalisatie dient er voor om u te laten weten of het bronmateriaal is opgenomen op een hoger of lager niveau dan gebruikerlijk. Bij "Dail Norm + 4dB" dient u de volumeregelaar 4dB omlaag te draaien om het algehele uitgangsniveau constant te houden. Maw. het bronmateriaal waarnaar u luistert is 4 dB luider opgenomen dan gebruikelijk. Bij geen mededeling op het display, is er ook geen aanpassing van het volumeniveau noodzakelijk".



ik heb deze melding nog nooit gehad  :|
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Surrounded

djeezus creist  HLP

Hoe krijg je zo'n sacd dan in multimode???

ik heb D-NORM al vaker zien verschijnen, bvb. dvd 'Pearl Harbor', ik denk ook dvd 'Phill Collins, finally the first farewell tour'. er zullen er nog wel zijn...

hoe zit dat nu met die &$?"h sub?? ivm sacd enzo he dat verschillende output volume dig tov 7.1???
Marantz SR7500, DV6600
B&W M1 front, center en rear
B&W PV1
Panasonic TH-37PV600E

Vlearmoes

op de afstands bediening van de speler drukken op s-mode
je kunt dan in het scherm van de speler zien welke optie je hebt gekozen

hopelijk heb je al in het menu van de speler aangegeven dat de analoge output meerkanaals moet zijn!!!
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Vlearmoes

#20
Waar woon jij ergens Surround??

of kun je foto`s maken van dvd menu en ab?

heb je wel een analoge verbinding gemaakt!! 6x cinch ???
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Stadium III

Het kan niet super moeilijk zijn iig maar foto's altijd goed!

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Vlearmoes

Is alles gelukt?? 

Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

dubbelo7

Hi Allemaal.

Ik ben blij dat mijn topic wat reacties los maakt.

Ik zal mijn situatie nogmaals uitleggen, op basis van 7.1 of in mijn geval 5.1. Ik heb twee achterspeakers en geen vier.

Ik heb cinch ofwel de bekende rode en witte tulpkabels aangesloten op de 7.1 uitgang van de dvd. Deze kabels lopen een op een naar de receiver toe.

Op de dvd speler heb ik in het menu alle waardes bij multikanaals uitgang op 0 laten staan. Ik kan namelijk niet plussen, alleen min db'en.

De afstanden heb ik hetzelfde ingeregeld als op de receiver.

Daarna heb ik een muziek dvd opgezet waarvan het geluid op en top is. Bijvoorbeeld Katie melua en Lee towers, waarvan onze leen mijn voorkeur heeft.

Ik heb op de receiver dvd aangekozen en daarna 7.1

Tijdens het afspelen van de dvd heb ik via het reciever menu de levels ingesteld van de 7.1 channels.

Oftewel, ik heb alles op +5 gezet en ben daarna gaan " levellen " De sub stond uit.

Ik ben dus overal begonnen op +5 en nu staat het zo:

fr links +4
center +3
front r +6 ( staat wat verder weg )
surr r + 6 ( staat wat verder weg )
surr k +1 ( staat dichtbij )
sub +7

dat is voor mij een goede opstelling. Dat alles op de receiver geplust wordt, is naar mijn idee logisch. De dvd geeft een zachter signaal door op 7.1 dan op de auto sound of s-direct via de receiver.

NAdat ik met mijn oren tevreden was over het geluid of de piedpipers, ben ik de sub erbij gaan doen.

Ik heb een psw3000 van kef welke ik kan regelen op volume, freq en phase.

Ik heb de phase half open en de freq ongeveer 3 kwart. Het volume iets meer dan drie kwart.

Bij het level van de 7.1 input staat de sub op +7

Toen ik dezelde dvd aanzette op de auto of s-direct stand, schrok ik me de pleuris. De sub knalde mijn tappie van tafel af...........

dus mijn sub staat in de normale speaker config op -8.

binnen de normale speaker level staat het zo:

7.1                 normaal level:

fr links +4        0
center +3        0
front r +6        +1( staat wat verder weg )
surr r + 6        +1 ( staat wat verder weg )
surr l +1          -3 ( staat dichtbij )
sub +7            -8


Bij deze bovenstaande instellingen hoor ik qua volume geen verschil tussen 7.1 en auto of s-direct, althans qua volume.

Bij 7.1 hoor ik wel degelijk verschil in geluid. Een goede opgenomen film of muziek dvd of zelfs een mp3 op 320kbps is 100% beter dan op de auto stand.

In princiepe gebruik ik de auto stand of s-direct nauwelijks bij de dvd speler. Deze staat voornamelijk op 7.1

Zeker via mijn piedpipers is het vrij lastig. Deze pied's geven het geluid weer zoals het is. Dus goed is goed en slecht is erg slecht. Tis net een Marantz :(

Dus ik ben een zeikert en kan een goed vergelijk maken tussen de verschillende standen.

verdere vragen of suggesties ? Stel ze dan........






Groeten,
Sander.



SR-9200, Dv-6400, Showcenter Pinancle, Digitenne hd recorder, 4 piedpipers, 1 piepipers center, 1 kef psw3000s sub

Vlearmoes

Iets zegt me dat je hen niet goed hebt afgesteld..... :|


ik zal er nog eens een paar keer overheen lezen  :|

bv het verschil in de afstelling van de sub zegt me dat je een verkeerde instelling of aansluiting hebt gemaakt
   :|
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Stadium III

Citaat van: Vlearmoes op juni 12, 2007, 21:41:27
Iets zegt me dat je hen niet goed hebt afgesteld..... :|


ik zal er nog eens een paar keer overheen lezen  :|

bv het verschil in de afstelling van de sub zegt me dat je een verkeerde instelling of aansluiting hebt gemaakt
   :|
stupid
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Vlearmoes

#26
 :|
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Vlearmoes

kun je redelijk foto`s maken van de aansluitingen??
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v