Ook mijn spul

Gestart door dubbelo7, mei 23, 2007, 09:34:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dubbelo7

Hoi,

ik had een zwarte sr7200 en gisteren wilde ik deze switchen voor sr8300 maar ben thuisgekomen met een sr8500.

Dus nu maar ff sparen voor een sr9600 of soortgelijk type.......

Ik had een dv7010 van Marantz maar deze ging vorig jaar defect en van Marantz een dv6400 met bijbetaling gekregen.

Alles nu zilver, dus past mooi bij elkaar.

De dv6400 gaan naar Van Medevoort toe om getuned te worden. http://www.hifi.nl/recensies.php?id=1990

Zelf gebruik ik een magnat vintage 5 centerspeaker en 4 gelijkwaardige Piedpiper speakers. www.thepiedpiper.nl

Al met al tevreden en ga er vanuit dat het tunen van de dvd mijn verwachtingen verder overtreft..........
Groeten,
Sander.



SR-9200, Dv-6400, Showcenter Pinancle, Digitenne hd recorder, 4 piedpipers, 1 piepipers center, 1 kef psw3000s sub

Maurice

Apart, hoe kom jij bij Piedpipers terecht? Die kom je niet echt vaak tegen, al helemaal niet in een HT setup!

Natuurlijk zijn we wel benieuwd naar foto's  van de set clown1

Hou ons ook op de hoogte van de mod op de dv6400 onder "bronnen". Wij zijn erg benieuwd naar foto's van het interne maatwerk  HB
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Stefan

Nou dat zou ik wel eens willen zien TTIWWP
SR-7008
DV-6400
Focal 836V
Focal CC 800
REL Q-200

dubbelo7

De foto's........

[wegens disk ruimte verwijderd]
Groeten,
Sander.



SR-9200, Dv-6400, Showcenter Pinancle, Digitenne hd recorder, 4 piedpipers, 1 piepipers center, 1 kef psw3000s sub

Maurice

Netjes hoor! Waar heb je trouwens je center?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

dubbelo7

De center staat onder mijn versterker. Echter, de sr8500 is afgelopen weekend vervangen door de SR8300 !

Wat een verschil !


Groeten,
Sander.



SR-9200, Dv-6400, Showcenter Pinancle, Digitenne hd recorder, 4 piedpipers, 1 piepipers center, 1 kef psw3000s sub

SB_Marantz

Waar zitten de ''verschillen'' in dan, vraag ik mij af?
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Stefan

Kijk kijk....in 1 week 8500 .....dan 8300.,.....geld zat.

Goede keus denk ik.

TTIWWP
SR-7008
DV-6400
Focal 836V
Focal CC 800
REL Q-200

dubbelo7

Op reactie van Stefa:

Beetje vreemd. Je koopt zelf een sr8300 met dv7600 en zegt dan tegen mij "geld zat"

De 7200 heb ik verkocht en een 8500 gekocht, omdat er geen 8300 was, behalve een zwarte......

De 8500 doorverkocht aan een marantz liefhebber, en een 8300 gekocht.

Je verkoopt, koop, verkoopt en koopt.  Uiteindelijk kost het wel wat, maar het is te overzien........


Het verschil tussen de 7200 en 8500 is de kwaliteit van de aansturing voor de pieds, qua vermogen en dergelijke. Van 105 watt naar 120 watt.

De 8300 heeft een lagere impedantie en een 130 wat, 7 kanaals gescheiden aansturing met gescheiden stroom voorzieningen. Qua geluid is het tussen de 7200 en 8500 een verschil, maar tussen de 8500 en 8300 slaat werkelijk alles.

Het is net als wat er op hifi.nl en op de Marantz site staat, de 8300 is gebouwd op het topmodel de SR9300.

Werelds.

Gisteren ook op advies van Marantz de apparatuur anders aangesloten:

de dvd gaat met een optiche kabel naar de receiver, en met cinch stekkers van de dvd naar de 7.1 input op de receiver.

De dvd op multikanaal ingesteld voor direct geluid voor dvds en sacd. Ook de afstanden en speakerformaten op de dvd ingesteld. Daarna hetgeen fine getuned op de sr8300. Oftewel de levels aangepast.

Bij 7.1 kanaals geluid : De sub ( kef psw3000 )klinkt wat zacht dus die heb ik op de sub hardergedraaid. Hierdoor is het op auto-sound via de versterker vrij hard. Dus in het menu van de sr8300 de sub wat dichtergedraaid (- volume )

Hierdoor klinkt de sub via 7.1 net zoals bij auto-sound of de level test op de sr8300.

Zelfs een slechte dvd zoasl Marco Borsato ( in rosso ), klinkt redelijk op de sr8300 via auto sound of pure direct. Maar via 7.1 multi klinkt het werelds. Tis wat vlak, maar dat is de dvd.

Een dvd van Burt Baccharach, Trijntje Oosterhuis, Simply Red en Lee towers, klinken stukken beter op 7.1 dan via auto sound of pure direct.

Het verschil is te horen in de strakheid van de snaren, drums en andere instrumenten. De bass is minder overheersend en dieper, maar iets zachter. Het is net alsof de sub de sub is en bij auto-sound of direct komt er lijkt wel nog een stukje vervuiling van stemmen of instrumenten mee. Ondanks de frequency goed staat.

Ook de Piedpipers werken heel goed op dit systeem.

Echter, als de bron (dvd of cd) niet goed is, komt het er belabberd uit. Is de bron goed, dan krijg je kippevel zo mooi is het.

Gisteren, dinsdag overleg gehad met Piedpiper en Marantz.

Dat het een zo mooi is en het ander zo slecht, ligt aan de kwaliteit van de reciever en de speakers. Beide geven een zo natuurgetrouw geluid weer, zoals het zou moeten zijn. De reciever of de speaker voegt niets tot weinig toe.

Dus de receiver geeft pure geluid en de speakers ook. Dus slechte opnames komen er slecht uit en goede heel goed.

Speakers zoals bv tannoy of magnat of Hepta, voegen iets toe, waardoor het slechte geluid iets beter lijkt. Maar niet zoals het echt op de "bron" staat.......

Tja, het is een keuze. Slecht is slecht maar goed is erg mooi :)

Ik ben er blij mee.


Groeten,
Sander.



SR-9200, Dv-6400, Showcenter Pinancle, Digitenne hd recorder, 4 piedpipers, 1 piepipers center, 1 kef psw3000s sub

Stefan

Goede uitleg....

Ik ga vanavond ook eens wat met de aansluitingen klieren....als ik tijd heb...

:-)

SR-7008
DV-6400
Focal 836V
Focal CC 800
REL Q-200

mars

hai dubbelo seven

zo is het maar net, het geluid is zo goed als je bron, nu merk je het zelf , er zijn hier hele theorien en merk lijnen op uit gezet (Linn enzo)
ik merk het zelf ook ( speel nu zelf over een classe cap 151 , en deze heeft maar 1 knop! volume)

mvg  mars byebye
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Surrounded

dubbelo,

Kan je eens uitleggen hoe je die 7.1 juist ingesteld hebt?

Ik heb hier bij mij eveneens op de dvd zowel de digitale als analoge cinchen aangesloten.

Vervolgens heb ik in de receiver in de 7.1 setup dezelfde db-waarden overgenomen als in de speaker-menu.
Daarna heb ik in de dvd ongeveer dezelfde afstanden ingevoerd (laat helaas geen stappen van 0.1m toe) en ook de volumes (laat helaas geen signaal +db toe). Nu staat de sub in de receiver op een waarde +db, dit is belangrijk voor mij, omdat ik de sub ook auto-power laat staan en in -db het signaal te zwak wordt voor de auto-power.

Als ik nu het digitaal en het analoog via 7.1 vergelijk merk ik duidelijk het gebrek aan laag doordat de dvd voor de sub op 0db staat en de receiver op +5db.
Nochtans staat de 7.1 op +5db.

Blijkbaar wordt geen rekening gehouden met de instelling van de 7.1?
Wordt enkel en alleen rekening gehouden met de settings van de dvd?
Hoe zit dit eigenlijk?

De andere kanalen zitten wel ok.
Marantz SR7500, DV6600
B&W M1 front, center en rear
B&W PV1
Panasonic TH-37PV600E

Vlearmoes

Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Surrounded

Ja,ja, dat stuk is in orde.
Het is die analoge uitvoer, het feit dat dan blijkbaar zowel in de dvd als in de 7.1 settings van de receiver de volumes ingegeven moeten worden.

hoe verloopt die instelling?? waarom moet je eigenlijk die settings in de dvd steken, waarom regelt de receiver dat nou niet gewoon??  :?
Marantz SR7500, DV6600
B&W M1 front, center en rear
B&W PV1
Panasonic TH-37PV600E

Vlearmoes

#14
De reciever geeft alleen de versterkte signalen door (onveranderd) naar de speakers bij analoog 7.1
dus moet je de instellingen in de dvd speler maken voor analoge output zowel Db`s als afstanden!!

Wil je niet in de dvd speler menu de settings maken kun je ze in de versterker (bij 7.1) maken
overnemen van de manuele/auto settings van speaker setup versterker
dan wel in het dvd menu de afstanden zo klein mogelijk en alle speakers en sub op max

Bij digitale output van de speler worden die gegevens niet gebruikt....en moet je de instellingen in de reciever maken manueel of met de mic
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v