B&w n802 met marantz av 7005 en mm7055 voor-eindversterker

Gestart door Frederic, juni 26, 2011, 21:23:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SB_Marantz

#105
Citaat van: still life op juni 30, 2011, 12:47:09
Citaat van: Maurice op juni 29, 2011, 18:45:12
Ik zou eerst de combi willen horen en dan pas besluiten. Want als het niet werkt, dan moet ik of er geld bij leggen voor een eindversterker, of ben ik beter af met goedkopere speakers.
Duurdere speakers kunnen namelijk in een set ook een verslechtering opleveren indien deze niet goed aangestuurd kunnen worden.


Citaat van: Frederic op juni 26, 2011, 22:10:59
Ik ben naar pvsound geweest en daar sloten ze de marantz aan op de b&w 803D denk dat deze zelfs iets beter zijn dan de oude n802
of ongeveer hetzelfde

even aangenomen dat de beluisterde combi daar ook de AV/MM was..

voor de rest, kan ik indien gewenst nog een vb erbij halen met een modale zonie amp op 802's  :wink:
die konden ze makkelijk zat laten clippen hoor, maar onder dat punt (volumekeuze) ging het vrij goed..

die setup was overigens met een Sony TA-FE370 dacht ik..


Jij bent daar bij geweest Still?

Hier hebben met dat Sony ampje ook een dergelijk testje gedaan met daar tegenover een voor/eind buizen combinatie van Marantz.

Je moet nooit vergeten dat een luidspreker een reactieve belasting voor een versterker is.
Een beetje versterker krijgt echt de hik niet van een dipje naar 3 of 2 Ohm, er spelen meerdere factoren.

Ik heb ooit een gok genomen door mijn model 510 op een stel Kappa 9's aan te sluiten.
Na 10 minuten begon 1 kanaal te vervormen en ik ben er nooit achter gekomen waarom, tot het moment dat jerry op bezoek kwam en het schema bekeek.

Daar is het verhaal voor mij begonnen kwa topologie!

Een versterker ''begrijpen hoe deze precies ontworpen is en reageert op een reactieve belasting is even andere koek!''

Nu beheers ik helaas geen hogere wiskunde dus met Tangens Delta hoeven ze niet aan te komen maar een beetje vereenvoudigd uitleggen werkt wel.

Even heel simpel uitgelegd: het blijkt dat er in de schakeling vlak voor de stroombegrenzing 2 weerstanden zitten die cruciaal zijn.
Wanneer er 1 net wat teveel verlopen is en dat hoefde in dit geval; niet eens zo heel veel te zijn, de stroombegrenzing in actie komt en de boel dicht knijpt.

Vandaar dat de 510 op de Kappa's het dus op 1 kanaal na 10 min. af moest laten weten.

Geen enkele andere techneut heeft dit verschijnsel ooit uit kunnen leggen.

Ook kwam aan het daglicht (voor de geinteresseerden) dat er in deze Marantz uit 1975 een schakeling is toegepast welke 3 jaar later door Nelson Pass zijn ontwerpen ook voor kwam.

Zo zie je maar weer.  :wink:




Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Frederic

Kben blij dat er zoveel reactie gekomen is op mijn topic.
Dank u voor de antwoorden hello
En morgen ga ik mijn b&wkes halen  :yes:
Slaap zacht

JohnWx

Citaat van: Frederic op juli 02, 2011, 23:06:19
Kben blij dat er zoveel reactie gekomen is op mijn topic.
Dank u voor de antwoorden hello
En morgen ga ik mijn b&wkes halen  :yes:
Slaap zacht

droom ze erover  :zzz:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Frederic

Ja ja ze zijn er en amai wat jullie ook zeggen wat een geluid .
Ben blij moet ze nog afstemmen maar wat een details De eind werkt perfect met deze speaker.
Nogmaals dank :yes:

renes59

Mooi dat ze zo goed klinken, had het ook niet anders verwacht. Het zijn heel goed klinkende luidsprekers, die niet  moeilijk zijn aan te sturen.
Veel plezier ermee. :yes:
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Maurice

Citaat van: Frederic op juli 03, 2011, 20:05:28
Ja ja ze zijn er en amai wat jullie ook zeggen wat een geluid .
Ben blij moet ze nog afstemmen maar wat een details De eind werkt perfect met deze speaker.
Nogmaals dank :yes:
Mooi dat het zo'n mooie combi is!
TTIWWP
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

JohnWx

Citaat van: Frederic op juli 03, 2011, 20:05:28
Ja ja ze zijn er en amai wat jullie ook zeggen wat een geluid .
Ben blij moet ze nog afstemmen maar wat een details De eind werkt perfect met deze speaker.
Nogmaals dank :yes:

even een andere vraag



hoest met je rug
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

still life

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300


JohnWx

wij willen foto's zien en indrukken horen


hier nog een leuke test op een buur forum met een Sony TA-F370 (210 euro nieuw) 2x75watt en een dure ASR Emitter I exclusive version 2x veel watt op een paartje B&W 801D



http://www.hififorum.nl/index.php?topic=9092.900





Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.