B&w n802 met marantz av 7005 en mm7055 voor-eindversterker

Gestart door Frederic, juni 26, 2011, 21:23:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frederic

Kan er mij iemand zeggen of deze combinatie van voor-eindversterker genoeg power heeft voor de b&w n802 luidsprekers?

JohnWx

Citaat van: Frederic op juni 26, 2011, 21:23:03
Kan er mij iemand zeggen of deze combinatie van voor-eindversterker genoeg power heeft voor de b&w n802 luidsprekers?

in principe wel maar denk dat je de B&W te kort doet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

Gij hebt gelijk, daar moet je wat anders aan hangen. Iets diks
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Frederic

Kheb de voor en eind al staan maar kan aan de b&w raken voor prijsje en daarmee.

Frederic

Ik ben naar pvsound geweest en daar sloten ze de marantz aan op de b&w 803D denk dat deze zelfs iets beter zijn dan de oude n802
of ongeveer hetzelfde

JohnWx

Citaat van: Frederic op juni 26, 2011, 22:05:40
Kheb de voor en eind al staan maar kan aan de b&w raken voor prijsje en daarmee.


dan kan het het altijd  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Frederic

Toch bedankt voor de reacties ben al even bezig maar nu begin het wel beetje duurder te worden daarmee even inlichtingen beginnen nemen

Maurice

Ik zou het niet doen. De 802 is wel een klasse beter dan de 803d volgens mij. In elk geval is dit een compleet andere speaker, die je op shows meestal met dikke eindbakken ziet.
De speaker dipt over een vrij groot bereik naar een impedantie van 3 Ohm, en ik denk dat de MM7005 dat niet leuk vindt.
Wat je wel zou kunnen doen, is een goede stabiele stereo eindversterker op de fronts aansluiten. Denk bijvoorbeeld aan een Rotel 990, 991 of beter nog een 1090 (al zul je die echt zelden vinden). NAD THX 218, Bryston, etc.
Anders ben ik bang dat vooral je laag behoorlijk inkakt en gaat flubberen (niet strak te krijgen dan).
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

jowa

 stupid De 80x serie is berucht om het aansturen, je moet er echt een bak aanhangen die niet schrikt van 3 à 4 Ohm.
Wat betreft jouw set, gaat niet werken. Zitten wel goede eindversterkers in, maar de voeding trekt dat niet.
Advies om voor luidsprekers te gaan met een vriendelijker impedantie-verloop.

SB_Marantz

Wat is er moeilijk aan een impedantie van 3 a 4 Ohm?

Kijk eens voor de gein naar Magnepan.
Die zijn kwa impedantie over de hele bandbreedte 4 Ohm.

Lastig? verre van!
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

jowa

Het gaat hier over de B&W 802 en niet over de Magnepan's.
De impedantie en combinatie van fase bij een B&W 802 maken het een eindbak moeilijk.
Komt bij elke test weer boven water.

SB_Marantz

Combinatie van fase is afhankelijk van het ontwerp en soms zelfs noodzakelijk.
Dit doet men vaak om het geheel weer kloppend te maken.

Nooit van Raymond Cook gehoord?
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

still life

Citaat van: SB_Marantz op juni 28, 2011, 11:33:07
Wat is er moeilijk aan een impedantie van 3 a 4 Ohm?

Kijk eens voor de gein naar Magnepan.
Die zijn kwa impedantie over de hele bandbreedte 4 Ohm.

Lastig? verre van!

hehe, mr marantz?   8-)


Citaat van: Frederic op juni 26, 2011, 22:05:40
Kheb de voor en eind al staan maar kan aan de b&w raken voor prijsje en daarmee.

denk dat als je deze speakers echt wil & kan krijgen voor een prijsje dat je best zou toeslaan
mede omdat je de voor-eind combi al staan hebt, kun je het gewoon proberen ermee
bevalt/gaat het niet kun je daar altijd upgraden..

want die 802's gaan vast nooit meer weg..  clown1
maar grote kans dat het goed gaat..ook sterk afhankelijk van je volume vereisten..

zo'n beetje hetzelfde advies als bij zuilen (fronts) op receivers eigenlijk..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300