Welke functie heeft de muziek in jouw leven? - Reageren verplicht!

Gestart door Cornelis1921, juni 25, 2011, 06:00:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cornelis1921

Iedereen heeft wel wat met muziek in zijn of haar leven, De één meer dan de ander, sommigen helemaal niet. En voor anderen is het een ware levensvervulling. Vraagstelling is enigzins overlappend met die van een ander, eveneens door mij gestart, topic. Breek toch maar los...
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Citaat van: Cornelis1921 op juni 25, 2011, 06:00:10
Iedereen heeft wel wat met muziek in zijn of haar leven, De één meer dan de ander, sommige helemaal niet. En voor anderen is het een ware levensvervulling. Vraagstelling is enigzins overlappend met die van een ander, eveneens door mij gestard, topic. Breek toch maar los...
H.H. moderatoren, kan dit topic naar de muziekrubriek verplaats worden?
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Mexicaanse Hond

Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Marantz 81

voor mij is muziek heel belangrijk en zou niet zonder kunnen luister altijd en overal muziek ,op men installatie achter computer in auto op het werk en als ik op vakantie ben via telefoon als er geen radio is  :yes:

JohnWx

muziek is een onderdeel voor mij van de Hifi dan hebben we nog het lullen erover het kopen verkopen etc.etc.
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Whisper.nl

Thuis luisteren naar muziek is voor mij genieten en het is tevens pure ontspanning.

Bepaalde muziek soorten waarvan ik kippenvel krijg.

Ik heb een sterke voorkeur naar new age , Wereldmuziek w.o. Celtic, Chinees Japans enz.enz.

Een stevig stuk rock uit vervlogen tijden kan ik ook van genieten.

Zou ik zonder kunnen: kort gezegd nee.


Groet Whisper



De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Mexicaanse Hond

Zijn er ook mensen die onthoudingsverschijnselen krijgen zonder muziek? En wat voor onthoudingsverschijnselen zijn dat dan?
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Whisper.nl

Citaat van: f.luisteraar op juni 25, 2011, 12:27:32
Zijn er ook mensen die onthoudingsverschijnselen krijgen zonder muziek? En wat voor onthoudingsverschijnselen zijn dat dan?

Yep, kan ik niet stil zitten. Wil ik wat gaan doen.
Wordt ik rusteloos van. Roken drinken enz.

Sfeer muziekje op en de drang om wat te gaan doen verdwijnt direct.


Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Mexicaanse Hond

Aha, dus ik moet gewoon de muziek uitzetten om in actie te komen.  :wink:
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

still life

 :yes:

kan het wel een tijd trekken met de hapklare sh*t die je hoort over de reguliere kanalen/radio..

maar eens thuis, altijd weer snel het setje inschakelen & grasduinen maar door de collectie..  pompom

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Whisper.nl

Citaat van: still life op juni 25, 2011, 12:33:24
:yes:

kan het wel een tijd trekken met de hapklare sh*t die je hoort over de reguliere kanalen/radio..

maar eens thuis, altijd weer snel het setje inschakelen & grasduinen maar door de collectie..  pompom

Ok maar wat doet het met je. Dat zou ik graag van je willen lezen.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

renes59

Muziek is de enigste kunstvorm waar ik kippenvel van krijg. Muziek is heel belangrijk. Wat ik draai is afhankelijk van mijn stemming. Ik bedoel met draaien wat ik over mijn set draai, niet wat ik op YouTube afspeel.
Ik moet wel zeggen dat af en toe een dag zonder muziek ook heel fijn kan zijn.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.


Mexicaanse Hond

Goed stel oren, goed stel luidsprekers

still life

Citaat van: Whisper.nl op juni 25, 2011, 12:39:25
Citaat van: still life op juni 25, 2011, 12:33:24
:yes:

kan het wel een tijd trekken met de hapklare sh*t die je hoort over de reguliere kanalen/radio..

maar eens thuis, altijd weer snel het setje inschakelen & grasduinen maar door de collectie..  pompom

Ok maar wat doet het met je. Dat zou ik graag van je willen lezen.

Groet Whisper

het werkt eigenlijk altijd ontspannend..
  kan als muurbehang op rustig volume, wanneer er bvb andere zaken spelen/aandacht opeisen

maar het wordt intensiever als muziek (luisteren) op het voorplan komt:
even wat uitkiezen & plaatsnemen op de centrale bank/positie, evt met de oogjes gesloten..

rest alleen nog op het gevoel een bijhorend volume kiezen zodat de muziek tastbaar wordt
soms volg ik dan een bepaald instrument, of laat het geheel v/d compositie me gewoon wegvoeren/dromen..

het is fijn om wat moois te hebben (naar je zin), maar denk er verder weinig over na..
met deze spulletjes is een prettig gevoel van rust over het setje gekomen:

als het eens wat minder klinkt: weet ik nl dat het aan de mix/opname te wijten is..
dat is dan weer het nadeel v/e weergave, on the nose.. clown1

de grootste zorg tegenwoordig komt voorbij als er weer een cd uitgespeeld is:
van wat gaan we nu draaien & waar gaat het eindigen...


pompom



The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300