Hoe hard heb jij je muziek graag?

Gestart door Mexicaanse Hond, mei 29, 2011, 11:52:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mexicaanse Hond

Citaat van: Stadium III op mei 29, 2011, 17:46:06
En naar de Audyssey regeling hoeft ie minder hard  :-D
Hoe komt dat? Miste je bepaalde dingen voordat je de boel hebt laten inregelen als je zachter speelde?

Goed stel oren, goed stel luidsprekers

JohnWx

Citaat van: f.luisteraar op mei 29, 2011, 17:57:54
Hoe komt dat? Miste je bepaalde dingen voordat je de boel hebt laten inregelen als je zachter speelde?

Ik snap dat ook nog steeds niet er komt een signaal binnen via een cd speler de versterker/receiver in en die versterkt het naar de speakers maar nu draai je de versterker minder open ? met zelfde volume  frusty

of heb je het over HT ? digitaal HDtreu BR conversie 1024 bits etc. etc


en als het over HT gaat snap ik het ook nog niet, wel dat dat programma het regelt allemaal of doet hij alleen de stand van de volume knop anders software matig
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Stadium III op mei 29, 2011, 17:46:06

En naar de Audyssey regeling hoeft ie minder hard  :-D


of wil je zeggen alles is beter in balans dat je ook op zacht nivo alles perfect hoort



vr gr de scartman en eventueel in een gekke bui S-video :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Stadium III

Nou kwa volume's van de speakers kan ik zelf goed zetten met een DB meter
Wat ik niet kan is het frequentie gebied aanpassen zodat alles goed uit de verf komt

Wat vooral is opgeknapt is mijn midden gebied
Als dat goed is zal alles goed uit de verf komen en hoef ik hem ook niet keihard te zetten zeg maar

Maar goed heb nog steeds geen echte die hard stereo man hier gehad die niks met HT te maken wil hebben  :-D. dus scart is the world mensen  :-P
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Mexicaanse Hond

Je gehoor is het meest gevoelig voor het middengebied, dus als dat wat versterkt zou zijn door de toonregeling dan zou het logisch zijn dat je het volume wat omlaag kunt draaien.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Stadium III

Dat klopt helemaal maar goed als alles goed in elkaar steekt dan is alles op een zachter luisternivo al beter  :-D
Dus hoe hard ik het meestal heb pfff niet extreem hard
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Mexicaanse Hond

Citaat van: Stadium III op mei 29, 2011, 18:52:36
Dat klopt helemaal maar goed als alles goed in elkaar steekt dan is alles op een zachter luisternivo al beter  :-D
Behalve als je heel zacht speelt, dan wil je het hoog en laag misschien wat versterken. Is misschien een beetje vloeken in de kerk der audiofielen, maar als je toch al met toonregelingen werkt... :-D
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

WimPeu

Hoe hard heb jij je muziek graag? eehhhh, zo hard mogelijk.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Citaat van: WimPeu op mei 29, 2011, 19:03:48
Hoe hard heb jij je muziek graag? eehhhh, zo hard mogelijk.
En hoe zijn de mogelijkheden?  :angel:
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

WimPeu

Tot aan de grens van mijn spullen :-o  :-D. Dat is vrij hard geloof ik.

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Citaat van: WimPeu op mei 29, 2011, 19:08:29
Tot aan de grens van mijn spullen :-o  :-D. Dat is vrij hard geloof ik.
Dat was toch tot over de Duits-Nederlandse grens.  :-D
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

JohnWx

clipping point of moet weer naar de stoppen kast lopen  HB
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

joep

90 db box 110 wat versterker, dan staat hij bij mij op 50%.

70% is op oorlogssterkte.

WimPeu

Citaat van: f.luisteraar op mei 29, 2011, 19:10:50
Dat was toch tot over de Duits-Nederlandse grens.  :-D

Idd. Heb nog geen klachten gehad tot dus ver. Die Duitsers zijn ook zoooo tolerant.  :angel:

Citaat van: jwx op mei 29, 2011, 19:12:10
clipping point of moet weer naar de stoppen kast lopen  HB

Nou je het zo zegt. Heb van de week voor het eerst de clipping ledjes op de Cambridge eindbak zien oplichten :mrgreen:. Was tijdens een power sessie met de STS Dynamics Wav. Met de Marcus Miller track (no. 4). Dacht wat krijgen we nou :-o. Ging ook wel erg vies hard. Nou ja die lampjes doen het nog iig. :evil:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Komt door het hoge testosterongehalte van Marcus.  :wink:
Goed stel oren, goed stel luidsprekers