Xtra versterker

Gestart door silencer, mei 13, 2007, 13:00:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

silencer

Nou kwam ik de MA6100 tegen op internet. Eigenlijk lees je hier nooit iets over. Was mijn vraag heb je nou echt iets aan zon extra versterker

TurboMarco

Als je een receiver met pre outs hebt kan je er onder voorbehoud er wel wat aan hebben,dat wilzeggen dat het geen must hoeft te zijn.

Het hangt meestal van de gebruikte luidsprekers af (rendement,inpedantieverloop voornamelijk)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

silencer

PM7001
CD5001

KEF Cresta 30

Of heeft zoiets alleen nut bij dolby surround?

TurboMarco

Een PM7001 heeft toch geen pre out  :?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

silencer

Nope, mnaar waarom heeft zoiets dan alleen zin bij een pre out.

Leg mij eens uit wat dan echt het nu is van zon extra versterker

TurboMarco

Citaat van: silencer op mei 13, 2007, 14:24:36
Nope, mnaar waarom heeft zoiets dan alleen zin bij een pre out.


Omdat je daar een eindversterker op aan moet sluiten :-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

mahansz

in principe zijn geintegreerde versterkers (zoals je pm7001) niks anders dan een losse voorversterker en een losse eindversterker in ??n kastje.
Een voorversterker regelt het volume, switching van bron en nog wat geneuzel (balans, bass, treble blabla)
Een eindversterker doet niks anders dan het binnengekomen signaal van de voorversterker doorgeven/versterken naar de luidsprekers.
Als je de boel dus gaat splitsen, dan kan je met een losse eindversterker moeilijkere luidsprekers aansturen, extra luidsprekers aansturen, bi-ampen, bi-wiren (voorzover dat niet kan met je huidige) etcetc.
Da's nou wat de ma6100 kan doen!  hello
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

silencer

Kijjk aan zon antwoord heb ik nou wat. Dankjewelles kan ik weer rustig verder met mn leven

Stadium III

ik heb de voorloper van de ma 6100 gehad de ma 500

Voor aan een wat simpelere reciever kan ie een zeer groote verbetering geven
Ze geven een 125w @ 8 ohm en dat is zeker wel genoeg voor menig luidspreker
Verder zijn ze zeer stabiel en als je er ooit eens aan kunt komen de 500 of 6100 zal ie 9vd 10 keer een verbetering geven

Mooie blokken !

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4