PM 8200

Gestart door erwinneke, mei 12, 2007, 00:19:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

erwinneke

Ik ken de pm7000 wel redelijk goed, en dat vond ik altijd wel een leuke versterker, heeft de 8200 een vergelijkbare sound?. Ik heb nu alleen een HT- receiver (sr- 5500) en wil graag het stereogebeuren een beetje upgraden.  Is de toevoeging van een PM 8200 een grote sprong vooruit?? Weet ook iemand wat zo'n pm 8200 nog mag kosten?

Groet, Erwin

SB_Marantz

Ik denk dat deze genoemde versterkers aardig aan elkaar gewaagd zijn.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Stadium III

als je via de pre-out van je 5500 een pm 8200 aanhangt zul je kwa stereo wel een verbetering krijgen iig

Zeker het proberen waard en volgens mij heeft een 8200 ook klasse A als ik het goed heb

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

thom

op mp is er een tekoop maar daar licht een bod op van 275,- dus denk dat je rond die prijs of meer moet zoeken.

mahansz

de pm8200 heeft g??n klasse A! Echter, het zou wel een mooiere versterker zijn dan de 7000. Ik heb m zelf nooit gehoord, maar in de duitse audiobladen staat ie verdacht hoog, ver boven de pm7000! Beste features zijn:
koperen afscherming, zeer zware voeding (belangrijk!), WBT aansluitingen.
Ik denk dat je met ?200 een zeer nette prijs betaalt. Succes!
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

Cornelus

De PM-8200 is bij zijn  introductie in een Engels blad beoordeeld.
Men mat en hoorde te veel vervorming, met name bij lage vermogens.
Dat is dus bij normaal gebruik maar in de folder vind je alleen de cijfers bij maximum vermogen.
Aangezien Marantz een grote adverteerder wordt kritiek zelden gegeven, dit was dus een behoorlijke waarschuwing!
Dit model heeft ook maar heel kort gelopen.


mars

#6
hai,

toevallig ben ik pas bij een maatje thuis geweest en die had zowel de pm8200 thuis als de nieuwere pm7001 en nog een boel andere reut,  ik kan alleen maar zeggen ; de pm 7001 klinkt fijner cq beter,  naderhand hebben we nog wat bekeken ik als zowel engelse als duitse audio bladen , en daar zal je in de testen zien dat de pm7001 er beter van af komt dan de 8200
daar bij een nieuwe 7001 hoeft niet veel meer te kosten


mvg  mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

SB_Marantz

Citaat van: Cornelus op mei 12, 2007, 11:54:28
De PM-8200 is bij zijn  introductie in een Engels blad beoordeeld.
Men mat en hoorde te veel vervorming, met name bij lage vermogens.
Dat is dus bij normaal gebruik maar in de folder vind je alleen de cijfers bij maximum vermogen.
Aangezien Marantz een grote adverteerder wordt kritiek zelden gegeven, dit was dus een behoorlijke waarschuwing!
Dit model heeft ook maar heel kort gelopen.




Verklaar vervorming.....

1e harmonischen, 2e.......etc.

THD/TIM?

Wanneer de vervorming, om het even welke echt hoorbaar wordt zal deze tegen de 10% aan moeten zitten.

En wat te denken wat luidsprekers aan vervorming meeleveren aan de weergave!!

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

Ik heb de oudere PM-8000 eens beluisterd.

5 minuten om precies te zijn, viel zwaar tegen!
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Maurice

Citaat van: S.B.Marantz op mei 12, 2007, 13:51:28
Ik heb de oudere PM-8000 eens beluisterd.

5 minuten om precies te zijn, viel zwaar tegen!
De 8000 vond ik anders heel aardig klinken, beter dan de concurrentie in de prijsklasse en ook beter dan 7000.

Dat de 7001 beter klinkt dan de 8200 zou kunnen, de klasse per range is opgeschoven.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Cornelus

#10
Citaat van: S.B.Marantz op mei 12, 2007, 13:49:17
Citaat van: Cornelus op mei 12, 2007, 11:54:28
De PM-8200 is bij zijn  introductie in een Engels blad beoordeeld.
Men mat en hoorde te veel vervorming, met name bij lage vermogens.
Dat is dus bij normaal gebruik maar in de folder vind je alleen de cijfers bij maximum vermogen.
Aangezien Marantz een grote adverteerder wordt kritiek zelden gegeven, dit was dus een behoorlijke waarschuwing!
Dit model heeft ook maar heel kort gelopen.
Verklaar vervorming.....

1e harmonischen, 2e.......etc.

THD/TIM?

Wanneer de vervorming, om het even welke echt hoorbaar wordt zal deze tegen de 10% aan moeten zitten.

En wat te denken wat luidsprekers aan vervorming meeleveren aan de weergave!!
Het is al een aantal jaar geleden dus precies weet ik het ook niet meer. Ik neem aan dat ze de totale harmonische vervorming gemeten hebben (1e +2e +3e enz.). Als goed graaf in mijn geheugen meen ik mij te herinneren dat ze vervorming maten en dat ze "kleuring" hoorden. Helaas heb ik die recensie (in What Hifi of Hifi Choice of iets dergelijks) niet meer op mijn harde schijf staan. Voor mij was het toen in elk geval voldoende om van de koop af te zien.
Weet iemand hoe lang deze versterker in productie is geweest?