Monitor audio RX silver

Gestart door AceBaran, januari 20, 2011, 19:04:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gerard

+ erg stroeve schoteltjes onder de spikes, kan ze ze niet verschuiven.  :-P
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

JohnWx

Citaat van: gerard op januari 24, 2011, 12:52:30
+ erg stroeve schoteltjes onder de spikes, kan ze ze niet verschuiven.  :-P

als ze goed staan gelijk vastzetten

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81


RP

Misschien nog een tip voor je: heb je de speakers misschien single wired?
Zo ja vervangde standaard bruggen eens door speakerkabel er tussen te monteren; liefst zo kort mogelijk.
Ik gebruik het zelfde merk als jij en ik heb gewoon een stukje 2,5 ofc kabel afgestript en die tussen de aansluitingen gemonteerd.
Hiermee kwam bij mij ook een einde aan het probleem die jij in de eerste instantie had dat het geluid niet los komt van de speaker.
Hiermee kreeg de speaker bij mij in het middengebied veel meer body.
Over de door jouw gebruikte speakerkabel kan ik niets zeggen maar ik gebruik hiervoor gewone 6.00 konig ofc speakerkabel.
marantz pm80, marantz cd6004, monitor audio Bronze 6 Yamaha ct800 jke mgk 226 vandamme blueseries

AceBaran

Hey RP,

De speakers zijn bi-amped door Hobo ik heb daar niet meer aangezeten sinds ze zijn geleverd.. enige waar ik mee heb gesleuteld zijn de settings van de SR en de luidsprekers verplaatsen.
Ze staan nu 70 cm van de muur af, eerst 10 :).. dit maakt al het verschil !
Panasonic plasma (ooit)
Marantz SR7005
Marantz UD5005
Monitor Audio Silver RX6
Monitor Audio Silver RX centre
Monster HTS 2600

AceBaran

#35
Hallo mensen,

Ik ben van plan om een subwoofer aan te schaffen.
Ik nijg naar een Rel omdat ik over dit merk veel positieve geluiden (hihi) hoor.
Tips zijn welkom !!


Edit: Nevermind, heb net in een forum met topic "welke sub voor mijn MA RX6" al genoeg info gehaald :)
Panasonic plasma (ooit)
Marantz SR7005
Marantz UD5005
Monitor Audio Silver RX6
Monitor Audio Silver RX centre
Monster HTS 2600

AceBaran

Toch een vraagje mannen :)

Ik ga idd voor een sub, ik heb gelezen dat door het toevoegen van een sub de front speakers worden ontlast, dus zullen ze beter klinken als ik het goed begrijp !!
Ik zit nu op het goede spoor denk ik ! BK Monolith.. Ik zie op de site van RA SUBS de BK Monolith en de + versie.
De een 300 watt en de + versie 500 watt.. scheelt 150 euro..  En ik geloof dat je nooit overkill kan hebben met een sub ?
Panasonic plasma (ooit)
Marantz SR7005
Marantz UD5005
Monitor Audio Silver RX6
Monitor Audio Silver RX centre
Monster HTS 2600

still life

hangt ervan af wat je wil bereiken & hoe je de sub integreert..
een 'beetje' fronts kunnen makkelijk tot 80Hz weergeven,
daaronder vallen de meeste af & gaat het imho vooral nog om geluidsdruk

dit onderste stuk kun je opvangen met een sub, of je daar 500W voor nodig hebt is weer een andere vraag.. clown1
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Mexicaanse Hond

Voor bas kun je nooit genoeg vermogen hebben.
Ik stuur mijn Eden XLT-410 met meer dan 1000 Watt aan 8 Ohm aan. Maar ja, ik ben dan ook bassist.  :-D
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

AceBaran

Citaat van: f.luisteraar op april 21, 2011, 12:32:48
Voor bas kun je nooit genoeg vermogen hebben.
Ik stuur mijn Eden XLT-410 met meer dan 1000 Watt aan 8 Ohm aan. Maar ja, ik ben dan ook bassist.  :-D

Dat was ff het duwtje die ik nodig had, ik ben geen bassist maar wel liefhebber van mooi geluid ! :.. Ik ben van de rel naar de bk nu bij de SVS PB13 Ultra beland haha ..

Mss iemand die ergens een 2e handsie weet ?

Panasonic plasma (ooit)
Marantz SR7005
Marantz UD5005
Monitor Audio Silver RX6
Monitor Audio Silver RX centre
Monster HTS 2600

Marantz 81

Citaat van: f.luisteraar op april 21, 2011, 12:32:48
Voor bas kun je nooit genoeg vermogen hebben.
Ik stuur mijn Eden XLT-410 met meer dan 1000 Watt aan 8 Ohm aan. Maar ja, ik ben dan ook bassist.  :-D

zitten je trommelvliezen nog wel vast  :schater: :-D

Mexicaanse Hond

Citaat van: Marantz 81 op april 21, 2011, 21:27:39
zitten je trommelvliezen nog wel vast  :schater: :-D
Wat zeg je? Ik versta je niet.  clown1
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Mexicaanse Hond

Citaat van: AceBaran op april 21, 2011, 19:41:46
Dat was ff het duwtje die ik nodig had, ik ben geen bassist maar wel liefhebber van mooi geluid ! :.. Ik ben van de rel naar de bk nu bij de SVS PB13 Ultra beland haha ..

Mss iemand die ergens een 2e handsie weet ?
Is voor de huiskamer niet echt nodig om met  4 x 10 inch te spelen, hoor. Wat wel leuk is om te doen is een master/slave opstelling. Een sub met een versterker en dan nog een extra sub zonder versterker er aan hangen.
Afhankelijk van hoe strak of hoe diep je het wil kun je kijken voor 10, 12, 15 of 18 inch. Ben zelf meer van de 10 of 12 inch (snel en strak), maar sommigen willen diep en nemen het langzamere voor lief met een 15 of 18 inch woofer.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Marantz 81

haha ,controle over de conussen  notworthy

gewicht van de conus van een subwoofer is ook erg belangrijk ,de betere woofers zijn ook duidelijk lichter

sneller  :yes:

en daarbij is je keuze voor wat voort soort sub je wil ook afhankelijk wat je belangrijk vindt

snel muzikaal ? hoge SPL maar niet zo nauwkeurig  ?   allebei ( flink de portomornee opentrekken )

AceBaran

Ik ga nog ff meer leesstof tot me nemen.. maar denk toch dat het een svs pb13 ultra gaat worden :)
2e hands zo niet ff doorsparen voor een nieuwe >_<

Tnx voor jullie aandacht gasten !

Panasonic plasma (ooit)
Marantz SR7005
Marantz UD5005
Monitor Audio Silver RX6
Monitor Audio Silver RX centre
Monster HTS 2600