Monitor audio RX silver

Gestart door AceBaran, januari 20, 2011, 19:04:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AceBaran

Hallo muziek liefhebbers :)

Ik ben nieuw op de forum en heb een vraag.
Ik heb in november een Marantz SR7005 met monitor audio RX6 silver aangeschaft.
2 vloerstaanders en een center. Ik heb in totaal 2 x een demo gehad met speakers als B&W 683, focal, paradigm monitor 11, MA RX8 en B&W CM9 (Favoriet maar buiten mijn budget).

In de winkel vond ik de CM9, paradigm monitor 11 en de RX6 het beste klinken.
CM9 viel af vanwege de berekening incl. kabels etc.
Uiteindelijk is het de RX6 geworden omdat de paradigm toch wat feller was en ik d8 dat het in mijn woonkamer te veel zou zijn!

Echter na 2 maanden vind ik de RX6 toch onder de maat :/..  Het geluid concentreerd zich echt teveel naar de de installatie toe vind ik, het vult de kamer niet zeg maar, en voordat iemand gaat vragen of ik de receiver wel goed heb ingesteld, dat heb ik. Ik heb alle mogelijke instellingen geprobeerd en "hij" produceerd nu het best mijns inziens. De speakers zijn Bi-amped en mijn woonkamer is ongeveer 30m2 met open keuken van 20m2.

Nu is mijn vraag eigenlijk, is er een geschreven regel over ruilen van speakers bij winkels als je toch niet tevreden bent ? Ik heb ze bij Hobohifi r'dam aangeschaft.
Ik wilde het eerst hier vragen zodat ik voorbereid bij ze kan aankloppen of niet !

Mvg

Ace
Panasonic plasma (ooit)
Marantz SR7005
Marantz UD5005
Monitor Audio Silver RX6
Monitor Audio Silver RX centre
Monster HTS 2600

Maurice

Er is geen geschreven regel zover ik weet, en eigenlijk heb je geen rechten om te ruilen meer. Mogelijk dat Hobo tegen bijbetaling (dus voor jou met afschrijving) best wil regelen, maar daartoe zijn ze niet verplicht.

Maar als ik jou was zou ik eerst de opstelling van de speakers en de akoestiek in je kamer eens bekijken. Het kan best zijn dat dat het probleem is, en dat los je met andere speakers niet op.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Whisper.nl

Welkom en veel plezier op dit levendige forum.

Met een paar foto's erbij zou het best eens kunnen dat het e.e.a. een stuk inzichterlijker wordt.

Misschien dat er dan een paar mooie tips uit voortkomen.

Geef ook eens wat meer info van je totale set.
welke interlink gebruik je  ?
welk luidspreker snoer.
enz enz

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Marantz 81

ja ze doen wel aan inruil  :yes:  alleen zul je er denk niet voor krijgen waarop je gehoopt had

moet je de bijbehorende center en sourround speakers nog kopen ?

wat je zelf omschrijft bedoel je daarmee de lage tonen of het geluid in zijn geheel ?

de opstelling in je kamer kan heel veel doen


AceBaran

Hey gasten bedankt voor jullie reakties !

Ik woon in nieuwbouw sinds een half jaar tis rondom beton en ik heb een houten vloer.



























Dat is mijn opstelling. Ik heb UPC, de tv en blueray allemaal verbonden op de receiver via HDMI (Monster kabels) Speaker kabels ook van monster (7 euro pm).

In de winkel had ik ze op -15DB en dan vulde de muziek heel goed de kamer.. thuis met -10DB heb ik zoiets van hmm kan dat niet harder :)

Ik moet er wel even bij zeggen dat dit mijn eerste echte installatie is, dus ik ben een groentje op dit gebied.. Ik kan het wel helemaal mis hebben en klinken ze zoals ze moeten klinken.. Tja toch mis ik volume, geluid dat me omsingeld en pakt !






Panasonic plasma (ooit)
Marantz SR7005
Marantz UD5005
Monitor Audio Silver RX6
Monitor Audio Silver RX centre
Monster HTS 2600

AceBaran

Citaat van: Marantz 81 op januari 20, 2011, 20:47:06
ja ze doen wel aan inruil  :yes:  alleen zul je er denk niet voor krijgen waarop je gehoopt had

moet je de bijbehorende center en sourround speakers nog kopen ?

wat je zelf omschrijft bedoel je daarmee de lage tonen of het geluid in zijn geheel ?

de opstelling in je kamer kan heel veel doen

De center heb ik.. de surround was ik van plan later aan te schaffen.

Ik bedoel het geluid in zijn geheel !
Panasonic plasma (ooit)
Marantz SR7005
Marantz UD5005
Monitor Audio Silver RX6
Monitor Audio Silver RX centre
Monster HTS 2600

WimPeu

#6
Citaat van: AceBaran op januari 20, 2011, 21:59:23

Ik moet er wel even bij zeggen dat dit mijn eerste echte installatie is, dus ik ben een groentje op dit gebied.. Ik kan het wel helemaal mis hebben en klinken ze zoals ze moeten klinken.. Tja toch mis ik volume, geluid dat me omsingeld en pakt !

Ja, het is net wat verwacht je van een set. De sky is the limit in audio land. :wink:

Mooi die 7005 in het Silver. :yes: Daar moet je toch een vrij aardig geluid uit kunnen persen. :angel: :yes:

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

AceBaran

Tnx Winpeu,

Moet alleen een andere kast onder en de UD7006 erbij :)  Dan lijkt het ergens op.

Je hebt gelijk, mss moet ik me verwachting iets bijschaven, het klinkt ook weer niet afschuwlijk ofzo.. er komt prachtig geluid uit, vele lagen hoor ik en daar kan ik echt van genieten. Het is alleen de volume die ik mis als ik echt hard wil spelen !

Mvg
Panasonic plasma (ooit)
Marantz SR7005
Marantz UD5005
Monitor Audio Silver RX6
Monitor Audio Silver RX centre
Monster HTS 2600

Maurice

Weet je zeker dat je alles goed aangesloten hebt?

Verder zie ik een harde akoestiek, wat een kil en hard geluid op kan leveren. Gordijnen en een kleed kunnen dan een hoop doen.

Je speakers staan denk ik ook niet optimaal. Ze staan mijns inziens dicht op de achtermuur. Probeer ze eens een cm of 20-30 naar voren te verplaatsen. Dan zou er al meer lucht moeten komen. Verder zou je qua richten van de speakers nog iets kunnen winnen, dit is een kwestie van proberen.

Probeer ook eens het geluid met audassy uit. Mogelijk is deze verkeerd geconfigureerd. Zoeken op het forum moet je wel wat tips kunnen opleveren hoe dit wel optimaal ingesteld kan worden.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Marantz 81

je zou de speakers eens om te testen een halve meter naar voren kunnen zetten

Persoonlijk denk ik als ik je verhaal zo lees ,dat je beter opzoek kunt gaan naar andere speakers die je dan thuis kunt beluisteren bijvoorbeeld de RX8 deze heb ik zelf beluisterd bij hobo rotterdam en geeft een goed laag fundament , of een subwoofer toevoegen op proef  byebye

Neem eventueel een tekening mee naar hobo hifi van je woning oppervalkte en dat de woning van geheel beton is

echt een mooie versterker die SR7005  pompom

wat gebruik je nu al Bron dan want die is ook heel erg belangrijk ,daar moet het geluid uitkomen  :wink:

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op januari 20, 2011, 22:22:04
je zou de speakers eens om te testen een halve meter naar voren kunnen zetten

Persoonlijk denk ik als ik je verhaal zo lees ,dat je beter opzoek kunt gaan naar andere speakers die je dan thuis kunt beluisteren bijvoorbeeld de RX8 deze heb ik zelf beluisterd bij hobo rotterdam en geeft een goed laag fundament , of een subwoofer toevoegen op proef  byebye

Neem eventueel een tekening mee naar hobo hifi van je woning oppervalkte en dat de woning van geheel beton is

echt een mooie versterker die SR7005  pompom

wat gebruik je nu al Bron dan want die is ook heel erg belangrijk ,daar moet het geluid uitkomen  :wink:

Maar zelfs met een "mindere"bron moet het natuurlijk ook al goed zijn voor je
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81

klopt hoeft ook geen hele dure speler te zijn  :wink:

maar die instap digitale bronnetjes zoals mijn dv4001 geven een waardeloos flats geluid


joep

Stop in de RX6 onderste gat eens een doek ga luisteren of je verschil hoort en als dat dan nog niets is stop er dan een op maat gesneden stuk tempex in. En ga dan nog eens zitten luisteren.

Marantz 81

en misschien dat de Focal Chorus 800 serie ook wel interessant voor je kan zijn

dat is een fijn maar wel upfront klinkende speaker ,voor mij vielen ze persoonlijk af destijds omdat het hoog te scherp vondt ,en met een compleet betonnen woning wordt dat versterkt

monitor audio zijn fijn en uitgebalanceerde klinkende speakers ,maar geen rock the house  :-D

en als je een beetje handig bent ,en voor minder geld een goede speaker wilt


http://www.speakerenco.nl/


JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op januari 20, 2011, 22:31:37
klopt hoeft ook geen hele dure speler te zijn  :wink:

maar die instap digitale bronnetjes zoals mijn dv4001 geven een waardeloos flats geluid

Dan moet het ook al goed zijn vind ik anders is er iets niet goed

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.