Marantz PM5004 omruilen voor receiver?

Gestart door Gentleman, januari 18, 2011, 00:27:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: Gentleman op januari 18, 2011, 17:36:40
Met het oog op de toekomst, aansluiting dvd/bluray, is het wellicht nu handig te switchen. Echter wat je zegt, geen zin op kwaliteit in te leveren.

Ik ga wel luisteren of ik verschil kan horen.

En ook wil horen
Als er verschil is zal het denk ik klein zijn
Het voordeel met een SR is denk ik wel gebruiks gemak en uitbreiding toekomst


succes een stereo man
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Gentleman

weer een dagje verder, diverse adviezen verder en weer op andere gedachten gebracht (de gehele avond van mooie muziek mogen genieten). Ben toch wel blij met mn versterker.

In geval ik een blu ray of een dvd-speler wil aansluiten over enige tijd, waar loop ik dan met mn huidige set tegenaan?
Bron (BR/DVD) aansluiten via analoog kan ik me zo voorstellen...wat zijn de consequenties in het geluid?


JohnWx

Citaat van: Gentleman op januari 19, 2011, 00:08:49
weer een dagje verder, diverse adviezen verder en weer op andere gedachten gebracht (de gehele avond van mooie muziek mogen genieten). Ben toch wel blij met mn versterker.

In geval ik een blu ray of een dvd-speler wil aansluiten over enige tijd, waar loop ik dan met mn huidige set tegenaan?
Bron (BR/DVD) aansluiten via analoog kan ik me zo voorstellen...wat zijn de consequenties in het geluid?


geen gevolgen


veel plezier verder met je set


of je moet je ogen open houden voor een leuke aanbieding voor een SR voor erbij heb je gelijk een tuner of een losse tuner
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Gentleman

#18
wilde inderdaad weten wat het geluid doet bij een blu ray, omdat ik je al een tuner, de  ST6003 hebt voor 200 euro.


Niber

Citaat van: Gentleman op januari 19, 2011, 00:08:49
weer een dagje verder, diverse adviezen verder en weer op andere gedachten gebracht (de gehele avond van mooie muziek mogen genieten). Ben toch wel blij met mn versterker.

In geval ik een blu ray of een dvd-speler wil aansluiten over enige tijd, waar loop ik dan met mn huidige set tegenaan?
Bron (BR/DVD) aansluiten via analoog kan ik me zo voorstellen...wat zijn de consequenties in het geluid?
Zoals jwx als zei, veen gevolgen.
Blu-ray kun je voor beeld rechtstreeks op tv aansluiten (via HDMI) en geluid va de tulp naar de PM.
Geluid van de tv op nul, PM aanslingeren een genieten maar.  :mrgreen:
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

JeroenLeeuwarden

Toch maar een losse tuner :-) denk dat je hier geen spijt van gaat krijgen.
200 euro is nog te overzien. Succes en veel luisterplezier!
Marantz pm 7000, cd 6000 ose, st 6000, dv4200 ose, PMC db1+s, Norstone stands, van den Hull the track speakerkabel.

still life

Citaat van: Gentleman op januari 19, 2011, 00:08:49
...wat zijn de consequenties in het geluid?

stelletje HT-barbaren..  :-P
je zal de HT-sound mankeren of naar een stereo downmix van 5.1/7.1 moeten luisteren
je zal room eq of kans op verbetering v/je akoestiek mankeren
...
je zal ook een stel speakers te kort komen voor je receiver, en daar weer moeten investeren..

kortom: heb je geen interesse voor surround geluid, moet je niet omruilen
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Nijntjeb

Citaat van: Eip op januari 18, 2011, 17:57:06
Ik ben benieuwd, succes met de luistertest.  :yes: Ik hoor het wel hoe het is afgelopen.

Dat zijn er 2
pm15S2
linn Sneaky DS
sr6003
Phonar veritas P5.5 edma cap+
Phonar veritas P3 edma

Gentleman

Situatie blijft waarschijnlijk zoals die is. overweeg nu de NR 1501. Daarop kan ik alle HDMI apparaten en radio op aansluiten en toch genieten van de kwaliteit van mijn PM5004.

JohnWx

Citaat van: Gentleman op januari 20, 2011, 08:48:31
Situatie blijft waarschijnlijk zoals die is. overweeg nu de NR 1501. Daarop kan ik alle HDMI apparaten en radio op aansluiten en toch genieten van de kwaliteit van mijn PM5004.

mooi klein en stoer ding

alleen waarom heb je hdmi nodig ?

je gebruikt alleen je tv voor hdmi
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Gentleman

Citaat van: jwx op januari 20, 2011, 11:33:37
mooi klein en stoer ding

alleen waarom heb je hdmi nodig ?

je gebruikt alleen je tv voor hdmi

Puur voor de toekomst. Er zal uiteindelijk een blu ray/dvd speler gaan komen. PS3 misschien. Tuurlijk, analoog werkt ook, maar HDMI id misschien een nettere oplossing

Als het geluid voor mij goed is, dan ben ik voor zover dat kan voorbereid.

JohnWx

Citaat van: Gentleman op januari 20, 2011, 12:42:13
Puur voor de toekomst. Er zal uiteindelijk een blu ray/dvd speler gaan komen. PS3 misschien. Tuurlijk, analoog werkt ook, maar HDMI id misschien een nettere oplossing

Als het geluid voor mij goed is, dan ben ik voor zover dat kan voorbereid.

hoe bedoel je een nettere oplossing ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Gentleman


Gentleman

Gisteren tot de aanschaf van de NR1601 overgegaan, nadat ik die vergeleken had met de SR5005 icm mijn boxen.
Geen verschil kunnen traceren, alle benodigde functionaliteiten aanwezig, dus al met al geslaagd.

Bedankt voor alle tips.

JohnWx

Citaat van: Gentleman op januari 21, 2011, 08:46:51
Gisteren tot de aanschaf van de NR1601 overgegaan, nadat ik die vergeleken had met de SR5005 icm mijn boxen.
Geen verschil kunnen traceren, alle benodigde functionaliteiten aanwezig, dus al met al geslaagd.

Bedankt voor alle tips.

ik vind hem er mooi uit zien zo een small ding t.o.v de 5005 waarom niet de "allerkleinste" de 1501 of hadden ze edie niet ? of was prijs verschil nihil

veel speel plezier
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.