marantz LD300

Gestart door rien, mei 06, 2007, 17:59:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rien


Hallo iedereen,
ik ontdekte vandaag dit forum, ziet er heel fijn uit allemaal. ik heb zelf van marantz een cd72 en het dubbele cassettedeck sd415, aangesloten op een technics av-receiver sa-dx950.
Heeft iemand ervaring van of kennis over de luidsprekers Marantz LD300? Ik weet niet of speakers van Marantz uberhaupt voldoen aan de hoge standaarden van de losse hifi-componenten?

alvast bedankt,
groetjes,
rien

thom

marantz is geen speaker merk ze hebben er wel een aantal gemaakt maar zijn daar niet echt heel goed in. als ik jouw was zouw ik naar een echte speakermerk gaan zoeken.

Stadium III

#2
Wat zijn standaarden van losse hifi componenten ?

Je kunt aan een versterker een boekplank speakertje hangen maar ook een vloerstaander en dat is allebij anders

Heb jij de LD300 ? of wil je ze kopen?



[wegens disk ruimte verwijderd]
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

rien


bedankt voor de antwoorden alvast. ik heb ze niet, maar zag ze te koop op ebay. ik heb momenteel -shame on me- boxen van sony. Vrij goed in dat gamma, maar ze doen m'n versterker weinig eer aan...daarom kijk ik links en rechts uit naar wat beters, maar ik heb geen zin om er pakken geld aan te geven. Dat heb je als je student bent ;)

Stadium III

Er is zat mooi's op Marktplaats ! pompom
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Maurice

Citaat van: Stadium III op mei 06, 2007, 20:42:51
Er is zat mooi's op Marktplaats ! pompom
Inderdaad!

Geen idee wat je budget is, maar bijvoorbeeld >>>deze<<< kunnen je voor relatief weinig geld al veel plezier opleveren. Paar mooie standaards eronder en klaar.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

rien

das inderdaad mooi en weinig geld, mijn budget laat ik graag afhangen van wat ik ervoor krijg ;) voor die van marantz vroegen ze 170?, wat misschien wat veel is h

HAL9000

Citaat van: rien op mei 07, 2007, 10:37:40
das inderdaad mooi en weinig geld, mijn budget laat ik graag afhangen van wat ik ervoor krijg ;) voor die van marantz vroegen ze 170?, wat misschien wat veel is h?.

rien, 70 euro max
die kasten van marantz klinken zo hol als maar mogelijk is .
laat staan de de tweeters er met de eerste gil al uitliggen
dit is marantz 1985+

de echte marantz klassiekers zijn marantz imperial of gewoon G 6 en G 5
die klinken warm en vol. en mooi helder hoog.

HD 88 is ook een hele mooie kast (even de foam randen opknappen)

maar ik sluit me bij Maurice en Marco aan: er zijn veel mooiere kasten en veel beter klinkende..

Ik ben persoonlijk liefhebber van, B&W en, KEF ,magnepan SMGa
alhoewel nieuw: 'klipsch' ook niet slecht zijn
maar 102DB rendement is wel heel hoog en soms zelfs storend

:-)
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Maurice

Lees eens >>>hier<<< wat forumleden goed vinden matchen met Marantz, en ga vervolgens eens luisteren naar deze merken. 2ehands kom je genoeg leuks tegen.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

joep

Ik heb zelf 2 ongelooflijk goede speakers te koop (al zeg ik het zelf). Daar durf ik gerust mijn hand voor in het vuur te steken.
Het zijn de Etude Rhea die ik weg doe voor ?400 per paar.
Ik weet dat het hier niet een verkoop plek is (sorry), maar als je echt iets ergs moois wil hebben....

voor info:  http://www.cybercomm.nl/~etude/

rien

mooie site, van Etude! 400 lijkt me niet duur. Ik ben zelf wel van Gent dus ik zie me geen tripje richting Nederland wagen voor een set luidsprekers. Overigens, die zou ik niet aansluiten op Marantz; mijn versterker is van Technics. Daar ben ik overigens heeeeel erg tevreden over, iemand ervaring mee? En, eventjes ertussendoor, momenteel zit ik met Sony boxen. Dat is niet de beste keuze, doch een feest voor het budget en ik vind toch een behoorlijke kwaliteit.