Wat heeft jullie voorkeur ? (op een PM-11S2)

Gestart door 211, mei 08, 2010, 19:26:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

joep

#15
Heb zelf nooit 2e hands gekocht daar ik er de tijd gewoon niet voor had. Spullen door de dealer laten binnen zetten en als het goed was mocht hij de factuur sturen. Eigenlijk heel dom daar de afschrijving zeker op boxen enorm is. Wat volgens mij een pareltje is is de Kharma 3.2ce. Fritz heeft ze ook gehad en kan je zeker er e.e.a. over vertellen. Ze staan al even 2e hands te koop in Keulen. Denk dat ik hier zeker voor zou gaan als ik jou was.

http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/76390/Kharma_3.2CE_-_piano_white_-_.html

JeroenGRT

Ik zou eens een bezoekje brengen aan Speakerland, die hebben de PM11S2 vast staan....dan kun je eens luisteren naar de scan speak maxima, vertigo plus of scan speak audium. Ik verwacht dat deze speakers het wel goed doen in jouw ruimte. Heb je wel eens electrostaten (bijv. Martin Logan) overwogen?

mars

#17
Citaat van: 211 op mei 17, 2010, 22:28:20
Hallo Mars,

Dank voor je welkom... Ik las een recentie over de M3's op HiFi.nl... het is maar een mening maar herkenbaar ? of juist helemaal niet ?
http://www.hifi.nl/recensies/1893/amp;MC_Systems_M3.html

Hoor graag van je, ralf...


oi Ralf,

De recensie die in jouw link staat ken ik.
Ik ben het op sommige punten met jan eens , zoals dat deze speakers nogal kieskeurig zijn wat betreft plaatsing en ook wel wat betreft de acoustiek van de ruimte waar je je set wilt  gebruiken.

Echter ben ik het met een paar punten zeker Niet eens met Jan de Jeu ( hij bij nader inzien ook niet , maar dat vertel ik strakkies :wink:)

En dat is dat deze speakers het beste uit de verf komen , door  middel van het weergeven van live registraties.
Mijn mening is juist dat ze live registraties ook mooi weergeven , maar dat hun echtte kracht in zuiverheid , fasreinheid en neutraliteit ligt , en daarom juist goed uit de voeten kunnen met mooie studio albums.
Ter illustratie; Marco ( een van onze MOD's) is een tijdje terug samen met zijn vader bij op bezoek geweest ( in die tijd had ik mijn eerste set MC_SYSTEMS M3, nu heb ik na veel omzwervingen en proberen mijn tweede set)( en versterking was ''Classe'')
Ik weet wat audio betreft zeer zeker wat ik doe, maar ik vind het leuk om naar meningen enz enz van anderen  te luisteren.
Dus ik vroeg aan het eind van de middag ( nadat we veel met gear gewisseld hadden en zelfs even een equalizer ertussen gezet) ook aan Marco en zijn vader....; jongens zech nou eens eerlijk , wat vind je nou van deze combi/ set?
Hun beide antwoord was dat ze het nooit verwacht hadden dat een twee weg syteem met maar een 17 inch  bas-mid erin en een tweeter ( weliswaar een goede; DYNAUDIO ESOTEC) in staat waren om gewoon neutraal alles van het aangeboden signaal wat tussen de 28hz en 40khz zonder enige voorkeur of nadruk op een klank, aan ons te weten te presenteren.
Een Ander woord wwaar ze eigenlijk    allebei te gelijk  aan dachtten , als ze naar mijn set luisterden was; ZUIVER!!!

Enfin het hele bovenstaande verhaal is op dit forum terug te vinden in het topic; ''De set van Mars''  of het topic ''luisteren bij Mars''.

En een ander punt wat jan zegt ( in zijn conclusie) ; dat het vermoeiende speakers kunnen zijn.
Nou geloof me als iemand een pietje precies enz enz wat onder andere audio betreft, ben ik het wel. En als ik na een te korte tijd geerriteerd wordt door een set , dan ga ik daar mee aan de slag.
Sterker nog , nadat mijn eerste set m3's de deur uit waren heb ik hier heel wat over de  vloer gehad, en tuurlijk ook best wel speakers die nog mooier etc etc waren , maaar dan werd het prijskaartje wat aan die speakers hing , zo hoog en zo niet reeel voor mij . En na veel wel betaalbare mooie speakers hier te hebben gehad ( oa ''Totem Arro'' en Reference en sonus faber en dutch speaker systems) was ik toch blij dat ik precies op het goeie moment en goeie tijd in Amsterdam bij m'n broer was, want die maakte me attent op een vriend van hem die zijn MC-SYSTEMS M3   verkocht.
Zodoende staat er nu weer ( een in wel heel erg mooie near mind staat    ) set MC-SYTEMS M3 muziek te maken , welke hij aangeboden krijgt door een ''SUGDEN MYSTRO""  en deze krijgt weer signaal van de cd speler en dat is bij mij een ''audio analqoue Pagganninni cd-speler , die alleen een modernere ''trichord''klok heeft gekregen)

EN wat blijkt, na veel missers heb ik op het ogenblik weer een ''Match''


Tenslotte , zou ik je nog uitleggen over Jan de Jeu, ten eerste  aardige vent met wel heeeeeeeeeeeeeeel vel kennis van zaken.
EChter is het leuk om te weten dat hij enkele weken na de door jou aangezewezen recensie , hij ergens in eennn gepsrek of blad ...enfin wahat ever....zijn woorden  nuanceerde MBT de M3 recensie.
Hij is namelijk zo erg over stag gegaan is dat hij ze zelf toen heeft aangeschaft en ze tot nu toe / heden dag, de ''MC-SYTEMS M3'' als referentie speaker gebruikt in de tot 6500 euro klasse ofzo .
Je kan zijn  reviews terug lezen in de ''music emotion'' die elke maand weer opnieuw verschijnt.


Ten slotte ralf , tuurlijk moet je altijd alles zelf weten enz enz , maar een tweedehands speaker is juist erg interresant , en  er zijn wat vaste richt lijnen voor als je die in de gaten houdt of 1 van ons meeneemt dan zit je goed , en dan kan je eeen 12.000 systeem , ineens voor 4 of 5000 kopen       ....ik bedoel maar :wink:



HAVE FUN  MARS HB




Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun


jowa


Rutger1

Nu 2maal de 802ds geluisterd maar vond ze tegenvallen...
Ik heb ze zowel op buizenversterker als op transistor versterkers geluisterd (met voor/eind/dac) Maar helaas... Het geluid vond ikzelf wat boxig overkomen. Ook bij bepaalde muziek wat schel en het laag kon meer authoriteit hebben.

Wellicht had ik te hoge verwachtingen... Maargoed.

De looks zijn daarentegen wel onovertoffen... Wow wat zien die dingen er belachelijk goed uit. De afwerking vond ik fantastisch.

Helaas gaat het echter toch om het geluid en minder om de looks.
-= Marantz PM15, Marantz SA-14 v2,  MIT Terminator2 (bi-wire), MIT MI330 (XLR), Von Schweikert VR4-jr =-

Sold Marantz DV7600, B&W DM630i

PieterIJ

Ik heb zelf nu al een paar jaar de 802D staan (en nog een paartje 804S als achterspeakers) en die bevallen mij heel goed op mijn PM-11S1, binnenkort op mijn SC11 en SM11.

Ook ik heb diverse speakersets uitgeprobeerd, o.a. Martin Logan (hybride electrostaten), Mirage, JBL, DCM en Magnat maar de B&W's klinken in mijn ruimte toch het best, niet schel en juist heel neutraal met zeker voldoende laag.
Ze hebben wel de ruimte nodig! ik heb ze een meter van de muur en minimaal 6 meter uit elkaar.
Iedere freak die bij mij komt luisteren is (tot nu toe) onder de indruk.
Het zijn ook behoorlijke kasten en maar liefst 80 kg. p.st.


PM11-S1, SC11-S1 en SM11-S1
BD7004 (SA11 is verkocht, UD8004 komt binnenkort).
B&W 802D
B&W 804S
Samsung PS63B680
Humax 5050
Rel Quake II

211

#22
...
Zolang je maar geniet....

Whisper.nl

jm lab mezzo utopia

Luc audio heeft een leuk setje staan.

Zelf nooit gehoord maar schijnt een mooie sound te hebben.

groet Whisper.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

HiFi gek

Citaat van: 211 op mei 08, 2010, 19:26:37
Hallo

Ik heb net een mooie set kunnen kopen, bestaande uit een  PM-11S2 een SA-11S2 en een ST- 15S1. Dit aangesloten op een setje canton's 890DC's.

Maar qua luidsprekers staan nog zo het e.e.a. op de shortlist, waaronder : Focal 1037BE, B&M 802D, Canton Reference serie 3.2 en de Monitor-Audio PL300.Binnenkort wil ik de hierop eens gaan beluisteren. Ben benieuwd...

- Ik heb een hele harde & kale woonkamer en ben op zoek naar grote jongens met voldoende overwicht/druk...
- De kamer is redelijk groot (11x5).
- Bij niet al te hoog volume (-36-39db) wil ik voldoende hebben om naar muziek te luisteren i.p.v. naar geluid.
- De helft van mijn collectie bestaat uit klassiek, de andere helft uit hard-rock/metal (jazz is in aantocht)
- Ik hou niet van een warm maar wel van een compleet/vol geluid met nadruk op details

Wat hebben jullie zoal staan ? of waar gaan jullie gedachte naar uit ?

Ik hoor het graag... Ralf.


Ralf

Zelf heb ik de Focal 1037BE staan .
Die staan aangesloten op mijn Marantz SA7-S1 cd speler en een Accuphase E-408 versterker .

De 1037BE laat vooral veel micro details horen en het geluidsbeeld is tevens erg luchtig dankzij de beryllium tweeters , maar niet scherp .
Het midden is precies goed qua klankopbouw , niet opdringerig maar ook niet terughoudenden prettig qua klankkleur .
Het laag kan stevig uitpakken als de opname dat in zich heeft , maar kan ook ingetogen zijn , het gaat erg diep zonder enige vorm van vervorming  maar dat is ook afhankelijk van de versterker die er achter staat .

Een uitstekend 3 dimensionale weergave zoals diepte , hoogte , breedte .
En ook veel weergave tussen de boxen in zonder dat er een gat in de weergave valt , maar dat is ook een questie van de opstelling en indraaiing van de boxen .


Ik heb destijds diverse luidspreker merken laten thuiskomen als demo .
Waaronder : B&W 803D , B&W 802D , Opera - Callas Divina  , Sonus Faber - Cremona , avalon - type weet ik niet meer , Focal 1027BE  ,  Focal 1037BE  .

De Opera - Callas Divina en de Focal 1037BE staken met kop en schouders boven de rest uit .
De Opera had alleen niet de gewenste klankkleur , de Focal 1037BE had wel de gewenste klankkleur .

De B&W 802D laat erg weinig detail horen in het hoog en luchtig klinken ze ook niet bepaald , en het laag is veel te boemerig en hard .
Ik wil wel opmerken dat dit puur mijn eigen bevindingen zijn , iemand anders kan hier totaal anders over denken en het niet met mij eens zijn
Wat ik hierboven beschreef dat hoor ik ook telkens weer terug in de 802D , die heb ik inmiddels al heel veel keer beluisterd op hifi shows of bij de B&W dealers met diverse merken apparatuur erop .

De 802D heeft trouwens wel een mooie klankleur , niets dan lof daarover , de 803D klinkt qua klankleur behoorlijk afwijkend voor mij de verkeerde kant op .


EVEN TER INFORMATIE OVER FOCAL .

DE 1037BE WORDT NIET MEER GEMAAKT TEGENWOORDIG , DIE HEEFT EEN OPVOLGER IN DE 1038BE GEKREGEN .




Groeten  EDWIN  B


johanegg

hallo

Ik weet niet of je er al uit bent maar kijk eens op artcoustic.com. Deze speakers geven een zeer mooi gedetaileerd geluid en door de verschillende modellen goed te integreren.

Momenteel heb ik hier een opstelling  DFC 150 met twee DF65 liggen aangevuld met een diablo sub. Ik weet niet waar je woont, maar als het geen uren rijden is kom ik hier graag eens mee langs, ofwel spreken we hier eens af dan stel ik ze op in mijn leefruimte.


Laat maar weten.


Gr
Johan

lo

Citaat van: HiFi gek op augustus 13, 2010, 23:00:08

Ralf

Zelf heb ik de Focal 1037BE staan .
Die staan aangesloten op mijn Marantz SA7-S1 cd speler en een Accuphase E-408 versterker .

De 1037BE laat vooral veel micro details horen en het geluidsbeeld is tevens erg luchtig dankzij de beryllium tweeters , maar niet scherp .
Het midden is precies goed qua klankopbouw , niet opdringerig maar ook niet terughoudenden prettig qua klankkleur .
Het laag kan stevig uitpakken als de opname dat in zich heeft , maar kan ook ingetogen zijn , het gaat erg diep zonder enige vorm van vervorming  maar dat is ook afhankelijk van de versterker die er achter staat .

Een uitstekend 3 dimensionale weergave zoals diepte , hoogte , breedte .
En ook veel weergave tussen de boxen in zonder dat er een gat in de weergave valt , maar dat is ook een questie van de opstelling en indraaiing van de boxen .


Ik heb destijds diverse luidspreker merken laten thuiskomen als demo .
Waaronder : B&W 803D , B&W 802D , Opera - Callas Divina  , Sonus Faber - Cremona , avalon - type weet ik niet meer , Focal 1027BE  ,  Focal 1037BE  .

De Opera - Callas Divina en de Focal 1037BE staken met kop en schouders boven de rest uit .
De Opera had alleen niet de gewenste klankkleur , de Focal 1037BE had wel de gewenste klankkleur .

De B&W 802D laat erg weinig detail horen in het hoog en luchtig klinken ze ook niet bepaald , en het laag is veel te boemerig en hard .
Ik wil wel opmerken dat dit puur mijn eigen bevindingen zijn , iemand anders kan hier totaal anders over denken en het niet met mij eens zijn
Wat ik hierboven beschreef dat hoor ik ook telkens weer terug in de 802D , die heb ik inmiddels al heel veel keer beluisterd op hifi shows of bij de B&W dealers met diverse merken apparatuur erop .

De 802D heeft trouwens wel een mooie klankleur , niets dan lof daarover , de 803D klinkt qua klankleur behoorlijk afwijkend voor mij de verkeerde kant op .


EVEN TER INFORMATIE OVER FOCAL .

DE 1037BE WORDT NIET MEER GEMAAKT TEGENWOORDIG , DIE HEEFT EEN OPVOLGER IN DE 1038BE GEKREGEN .




Groeten  EDWIN  B

Mooi compleet verhaal gemaakt Edwin  pompom

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Lion of Judah

Naim Supernait
Avondale TPX2
TeddyPardo U2S
Spendor A5
Intel NUC

Musicman


Hoi Ralph.

Al heb je deze vraag alweer een tijdje geleden gestelt,  :zzz:....hier dan toch nog míjn reaktie.

Ik las de reakties en denk dat je alle kanten op kan met jouw set.
Je hebt er de set, maar ook zeker de kamer voor.
(het geluid kan in jouw kamer "ademen" en "uitvloeien")

Marantz is een merk, waarbij veel gerenomeerde speakermerken hun werk goed zouden kunnen doen.
Op jouw set zouden Dali, Dynaudio, Focal (jm lab) en B&W mooie keuzes zijn.
(al zou ik niet kiezen voor de B&W, maar dat is persoonlijk)

Even een opmerking "off Topic"......
de akoestiek van je kamer en een goede interlink doen ook meer dan je denkt, hou hier ook rekening mee. :wink:

Zelf gebruik ik (op dit moment) een stel Dali Helicon's 400. (1e versie)
Deze klinken (in mijn oren) allround, zowel bij Jazz als bij de grootste bak herrie. HB
Zeker nadat ik de filters onder handen heb genomen en de standaard elco's heb vervangen.

Ook heb ik 4 jaar geleden een set speakers zelf gebouwd.
Vaak wordt hier "lacherig"over gedaan, maar zaken zoals Speaker Enco, Speakerland en Remo weten echt wel waar ze mee bezig zijn......

Ik zou eerst lekker genieten met wat je hebt, en vanuit dat punt gaan kijken (=luisteren) wat je "mist" in het geluid.
Ook in die tussentijd gaan luisteren bij vrienden, forumleden, enz.


Succes en geniet ervan!!


PS. Volgens mij heeft Joep nagenoeg dezelfde set als jou.....misschien dat hij je kan helpen.

 


Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

211

#29
...
Zolang je maar geniet....