Wat heeft jullie voorkeur ? (op een PM-11S2)

Gestart door 211, mei 08, 2010, 19:26:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

211

...
Zolang je maar geniet....

Mexicaanse Hond

Welkom op dit forum en wat een mooie set, Ralf.  notworthy
Ik heb zelf een set Xanadu DS17E die hebben Dynaudio speakers en die zouden denk ik heel goed klinken met jouw set. En als je nog een stap hoger wil gaan: er staat ook een set Xanadu AW35 op Marktplaats.

http://link.marktplaats.nl/325885980

http://link.marktplaats.nl/341360141

lo

Welkom op het leukste aufioforum van de benelux.
Mooie set heb je inmiddels.
Kale harde kamer is minder. Daar moet je in de toekomst wat aan gaan doen willen je componenten en je complete set tot zijn recht gaan komen.
Focal 1037BE is inderdaad een "forse" speaker, net als de B&W 802. Je wil er nogal tegenaan. Als je jezelf in dit segment begeeft is kiezen en thuis luisteren een must volgens mij :yes:
Zoals je kunt zien draai ik zelf met twee sets dynaudio nl: in de keuken de audience 72 en bij mijn luister plekkie de Contour S3.4. Dynaudio is ook een merk wat goed bij jou set zou passen denk ik :wink:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.


211

#4
...
Zolang je maar geniet....

211

#5
...
Zolang je maar geniet....

Mexicaanse Hond

Citaat van: 211 op mei 09, 2010, 15:05:11
Dat wordt dus weer sjouwen... tjonge wat een vervelende hobby is dit toch... :wink:
Leven is lijden.  :wink:

211

#7
...
Zolang je maar geniet....

mars

Citaat van: 211 op mei 09, 2010, 23:54:29
Hmmmm.... Heren Marantz eigenaren (PM-11S2 of aanverwanten) :

.... Wat hebben jullie zoal aan je set hangen qua luidsprekers.... ????

... en wat geeft dat voor geluidsbeeld ...?????


Oi mister 211

ten eerste welkom hier.


En een antwoord op jouw vraag . Ik heb zelf nu een ''sugden '' versterker , en ik gebruik de ''MC-SYTEMS M3''

Als je speakers zoekt die aan jouw eisen voldoen , kan deze over wegen.
Ik weet niet waar je woont , maar als het niet te ver is , zouden we de mijne wel eens bij jou kunnen uit proberen.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

gerard

Citaat van: 211 op mei 08, 2010, 19:26:37…
- Ik heb een hele harde & kale woonkamer en ben op zoek naar grote jongens met voldoende overwicht/druk...

Hallo Ralf,

Mooie set  :-)

Grote zuilen met een diep laag zijn erg lastig in harde ruimtes, bij zo'n 30-35 Hz heb je vaak ruimteresonanties.

Heb je wel eens gedacht aan een paar mooie monitor/boekenplank luidsprekers, eventueel aangevuld met een sub?
De "kleintjes" geven dan geen problemen in het laag in je harde kamer en de sub kun je evt. met roomcorrectie naar eigen smaak inregelen zonder allerhande ruimte resonanties...

De Scan Speak Maxima is bijvoorbeeld ook een mooie luidspreker die beide combineert.

Succes bij je zoektocht,

gerard

Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

joep

#10
Citaat van: 211 op mei 09, 2010, 23:54:29
Hmmmm.... Heren Marantz eigenaren (PM-11S2 of aanverwanten) :

.... Wat hebben jullie zoal aan je set hangen qua luidsprekers.... ????

... en wat geeft dat voor geluidsbeeld ...?????

Dan moet je kijken naar http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,3514.0.html maar de Etude is helaas niet meer te koop. En 2e hands zijn ze uiterst zeldzaam en gaan ze voor 7 a 8 duizend euro. Je kunt natuurlijk ook komen luisteren, welkom ben je in ieder geval. Wat mij ook erg beviel i.c.m. jouw set is Kef. Kijk maar eens op
http://audio-tv-foto.marktplaats.nl/luidsprekers/347029735-kef-reference-model-3.html? en op http://audio-tv-foto.marktplaats.nl/luidsprekers/342863842-kef-105-3-reference-nette-staat-kleur-zwart.html ik zou deze zeker betrekken in mijn overweging. Had ik de Etude niet kunnen laten maken in de fabriek dan was ik misschien wel voor Kef gegaan. Maar nogmaals je kunt komen luisteren Etude heeft het karakter van Kef. Waar ik niet voor zou gaan is B&W en Thiel. Deze geven in jouw kamer zeker een te schel geluid. Je moet echt gaan voor speakers met een flinke doorsnee. There's No Substitute for Cubic Inches.

211

#11
....
Zolang je maar geniet....

211

#12
...
Zolang je maar geniet....

lo

Waarom zijn gebruikte speakers niet jouw ding. Als je koopt van mensen zoals wij die zuinig zijn op hun spullen valt dat alles mee denk ik. Eventueel demo speakers overwegen, of een speakerlijn die op korte termijn wordt afgelost?

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

211

#14
...
Zolang je maar geniet....