De Set van Eip

Gestart door Eip, april 18, 2010, 16:59:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Eip

Eerst maar een paar foto's.







Receiver: Marantz SR 5023

CD speler: Marantz5001

DVDSpeler: Philips 640

VideorecorderPhilips VR 550/02

Tv: Philips 21 pt 5304

Luidsprekers: Elac 203 BS

Luidsprekerkabel: Monitor cobra silver.


IN 1985 heb ik mijn eerste setje gekocht, een onkyo A8015 met een pickup van technics en jamo power luidsprekers type 266. In 1987 kocht ik er een cd speler bij van teac pd 250 een hele vooruitgang kwa geluid ik hoorde nu dingen die ik eerst nooit hoorde op lp.

In 1999 heb ik een midisetje gekocht van onkyo uit de seperate collection Een stereo receiver met een cd speler waar ik veel plezier van heb gehad, totdat in 2006 de cd speler het begaf loopwerk versleten. Heb toen de Marantz 5001 gekocht die ik nu nog steeds heb en uitstekend bevalt  :yes: In 2005 heb ik een nad stereo receiver gekocht de c-720 bee, daavan ging de tuner al naar een half jaar stuk shutup bij audioservice in elst hebben ze er een nieuwe in gezet. Na een paar jaar kreeg ik last van een krakende potmeter over de rechter luidspreker en kraakgeluiden als hij op video stond, toen was ik het echt zat, dus de nad moest de deur uit.

Afgelopen zondag naar rotterdam getogen om daar de Marantz SR5023 op te halen, een uurtje rijden. De auto in een zijstaat geparkeerd en de marantz in de winkel opgehaald. Toen ik bij de auto aan kwam vroeg een man of ik een paar euro had voor een slaapplaats die 4 euro kost, ik heb hem 2 euro gegeven, dat kon er ook nog wel van af.
Thuis aangekomen gelijk de marantz aangesloten en een cd van yello touch 2009 opgezet, zo koud uit de doos klonk hij al prima, ik heb daarna nog een paar andere cd"s gedraaid kwa klank zijn de nad en de marantz nagenoeg hetzelfde, soms hoor ik wel hele kleine verschillen op sommige cd:s maar dat is dan ook alles. Al met al ben zeer in m,n nopjes met mijn nieuwe marantz. pompom Dit is mijn hifi geschiedenis. De elac luidsprekers die ik nu heb heb ik in 2005 gekocht. :yes:

Gr  Eip.
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

xander32

Mooi setje met bijzondere speakers, welke je hier niet vaak tegen komt.


Sander.

WimPeu

Mooie set hoor. Leuk dat je er nog een VHS recorder bij hebt staan zie je niet vaak meer.

Speakers zijn cool!
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Eip

#3
Citaat van: xander32 op april 18, 2010, 18:30:24
Mooi setje met bijzondere speakers, welke je hier niet vaak tegen komt.


Sander.

Hallo Sander.

Toen ik deze luidsprekers ging kopen heb ik ook nog de B&W 705 beluisterd, de verschillen waren minimaal in het voordeel van de elac"s .

Gr Eip.
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

Eip

Citaat van: WimPeu op april 18, 2010, 18:43:39
Mooie set hoor. Leuk dat je er nog een VHS recorder bij hebt staan zie je niet vaak meer.

Speakers zijn cool!

Dag Wim,

Ik heb nog een 30 stuks videobanden van vroeger, en toen mijn videreorder stuk ging, had ik geen zin om dit over te zetten naar dvd. En ik kon voor 99 euro een nieuwe videorecorder kopen, dus de keuze was snel gemaakt. :yes:

Gr Eip.
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

cheese

hallo Eip,



mooie set en hoe zijn deze speakers......heb er wel eens aan gedacht ze te kopen.......?


gr kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

Eip

#6
Citaat van: cheese op april 18, 2010, 21:22:21
hallo Eip,



mooie set en hoe zijn deze speakers......heb er wel eens aan gedacht ze te kopen.......?


gr kees

Dag kees

De luidsprekers die ik nu heb bevallen mij prima, en ze combineren zeer goed met de marantz set die ik nu heb.Wat bedoel je precies met heb je er wel eens aan gedacht ze te kopen.

Gr  Eip. :wink:
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

cheese

nou ik heb een paar jaar terug tijdens een luistersessie deze speakers gehoord en de grotere broer hier van.......en dat was aangesloten op een arcam set.........klonk erg mooi en toen waren ze bij mij in beeld om te kopen.

ben toen voor speakers van Canton gegaan.....................maar die Elac speakers klomken ook gewoon erg goed.

gr kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

Eip

#8
Dag Kees,


Nee ik ben er toevallig tegen aangelopen, ik had een paar infinity luidsprekers waarvan de tweeters al snel stuk gingen die had ik gekocht bij staffhorst in amersfoort. En ik ben toen naar de hobo gegaan om te kijken wat hun aanbod was, Ik zocht een paar goedkope boekenplank speakers, en daar kwam ik de elac speakers tegen,  ik had nog nooit van dit merk gehoord. Het werden de SL40 :yes: zie foto
Die heb ik later ingerolen voor degene die ik nu heb.
     


Gr Eip.
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

Maurice

Ik vind Elac ook een erg mooi merk. 10 jaar geleden was ik mij aan het oriƫnteren op dit gebied, en toen kwam Elac er als 1 van mijn favorieten uit, achter Dynaudio, die toen wel heel favoriet was.
De jet tweeters klinken zeker goed, maar ik vind het geen vergelijk met B&W qua klank.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Eip

DE B&W die ik beluisterd heb, Kwam kwa klank heel dicht in de buurt van de elac's die ik nu heb. Op een paar verschillen na vond ik de elac's in in het hoog iets mooier, daarom heb ik die toen gekocht.



Hierbij een foto, het zijn de B&W 705. kwa vorm ook heel mooi om te zien. :angel:


   Gr Eip.
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167