Geduld?

Gestart door silencer, maart 17, 2007, 15:07:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

silencer

Net een blije bezitter van Marantz apperatuur geworden. Heb de PM7001 gekocht in combinatie met KEF Cresta 30 luidsprekers.

Omdat over een paar weken pas mijn cd speler komt (CD5001) heb ik er een tijdelijk dvd speler van de Kruidvat op aangesloten ( vergeef het me mensen).

Gisteren voor het eerst aangezet in mn huiskamer. Luidsprekers zijn nieuw. Nou dreunde alles nogal door. Had ze wel aardig stuk van de muur geplaatst maar nog niet op spikes. Heb een laminaatvloer.

Heeft iemand idee? of zeggen jullie w8 maar eerst tot je de cd speler heb. Ben zelf niet een audio expert maar wel wel vreselijk nieuwschierig.

Groetjes

thom

zowieso als je speakers op de grond blijven staan spikes op filtjes eronder. anders trilt het rest van het huis namelijk ook mee met je speakers. en over het geluid, je speakers zijn net nieuwe dus je zult ze even een tijdje moeten geven om in te spelen. en het geluid wordt natuurlijk ook aan aardig stuk minder door de kruitvat dvdspeler nonono puke nopompom.
dus denk als je van aan de doortrillen doe en effe wacht tot je speakers ingespeelt zijn en je je marantz dvd heb dat het al veel beter zal klinken.

ohja welkom op het forum hello

silencer

Dank je man,

Ben wat te enthousiast en wil gelijk natuurlijk dat het goed klinkt hehe.  Wil niet dat het straks tegen gaat vallen ondanks dat ik ze bij de RAF heb beluisterd ( uiteraard waren die wel ingespeeld )

Iemand enig idee hoeveel uren ik mezelf koest moet houden voor het inspelen :D

thom

had een beetje af van de speaker soms heb je heb in 48 uur al mooi ingespeelt, maar soms kan het weken duren voordat hij echt optiemaal presteert. beweegt die makkelijk als je er zachtjes tegenaan tikt dan zal die redelijk snel ingespeelt zijn!!

silencer

Waar moet ik tegen aan tikken dan. Bedoel je of hij dan stabiel staat of iets anders. Grrrrrr ik haat w88 maar ik zal uiteindelijk wel beloond worden :D.

Volgende week komt de cd speler binnen, ben erg benieuwd

thom

#5
of de randen die om je woofer(is de bas speaker) soepel zijn. is het zodra je tegen de randen van de speaker duwt dat hij indeukt(niet te hard duwen, dan is die al soepel en zal die minder lang hoeven in te spelen.
weet dat wachten land duurt heb ook een week op mijn speaker bouwparket moeten wachte nopompom, maar ben er nu lekker mee bezig pompom
en het is het wachten zeker waard notworthy, mooi setje samen hoor!!!

Stadium III

Om te beginnen ook welkom op het forum !!!

Ik kan met thom meegaan in zijn gegeven reactie's
Het is een kwestie van tijd en wennen van je nieuwe installatie

Verder kun je speakers wat indraaien naar je luisterplek en naar en van de muur afhalen
Ik neem aan dat natuurlijk de bass en treble op neutraal staan
Je kunt kijken als je je speakers kunt dempen DMV als je ze hebt het bassreflex gat dicht te stoppen met bijgeleverde doppen of altenatief sokken

Verder is het zeker w8 op de cd speler !

Als je de cd speler hebt en je hebt al aardig wat uurtjes gedraaid dan is het tijd voor de kabels !

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

silencer

Dank je. Super jongens al die reacties. Ik heb er 2 van die sponzen bij gekregen maar als ik die er in stop is het te extreem. Dat van die sok is wel heel goed idee.  Uiteraard heb ik alles op neutraal staan ( source direct ) .

Heb tot ik de cd speler krijg mn tv op mn versterker aangesloten, gek genoeg dreund dit niet door.

Uiteraard over een tijdje beetje experimenteren met kabels. Luidspreker kabels zijn van Supra ( 2 X 2 meter )

Groetjes

Maurice

Gewoon de komende tijd op lekker volume veel muziek draaien. Je zult merken dat het geluid nog zal veranderen en misschien heb je zometeen zelfs te weinig bas (tijdelijk). Pas over een paar weken zul je echt goed kunnen luisteren.
De grote kwelling als je net speakers hebt gekocht  HLP
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

silencer

Ja zit me toch op te vreten hahaha. Heb daarom op de tv erop aangesloten omdat ik toch veel de tv aan heb. zo kunnen ze toch veel draaien tot die tijd dat ik van mn cd speler kan genieten. Tis echt super forum hier, echt vele op te vinden. Vanmiddag nog 60 euro van een Marantz tuner af kunnen lullen bij de RAF hieperdepiep.

Deze maand word duurder dan met kerst :)

Stadium III

mooi man suc 6 ermee !

En altijd goed om te horen dat het forum een suc6 is !!

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

thom


silencer

Jow ik zie bij sommige van jullie een marmeren plaat onder de luidspreker staan, waar laten jullie dat op maat maken dan?

groeten

Stadium III

zit er bij jou geen graniet zaak in de buurt toevallig?

Je kunt ook beginnn om een een betontegel te pakken die voor de deur ligt om eens te testen wat het is

Bij mijzelf het ik het gelukt dat mijn vader het voor niks heeft gekregen van een keukenboer
Ik heb eigenlijk stukken keukenblad onder mijn speakers liggen !

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

erwin

je kunt bij de gamma ook van die harde rubberen tegels krijgen,of werkt dat niet?
marantz sr 5600
marantz dv6600
marantz 250 MKI
advance acoustic mcd 203
iq7,iq3,iq6c,psw2500
interlinks van de gamma