2.1 v/h zelfde merk

Gestart door vielzweck, maart 23, 2010, 15:28:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vielzweck

Mijn buurman op zoek naar een flatscreen kreeg toen hij vertelde dat hij er 2.1 luidsprekers bij wilde hebben te horen dat dat dan wel van hetzelfde merk diende te zijn als de flatscreen, dat komt namelijk het geluid ten goede aldus de verkoper.

Is het vreemd dat ik van zo'n opmerking op kijk?   :?

Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

JohnWx

Citaat van: vielzweck op maart 23, 2010, 15:28:06
Mijn buurman op zoek naar een flatscreen kreeg toen hij vertelde dat hij er 2.1 luidsprekers bij wilde hebben te horen dat dat dan wel van hetzelfde merk diende te zijn als de flatscreen, dat komt namelijk het geluid ten goede aldus de verkoper.

Is het vreemd dat ik van zo'n opmerking op kijk?   :?




ene kant wel andere kant niet

wat versta je onder een 2.1 speakerset

en als je een tv koopt bij een elektrozaak en je stelt daar de vraag van een 2.1 set vind ik het antwoord van de tv verkoper wel logisch

een merk waarschijnlijk ook op voorraad inpakken en wegwezen en een strik erom


denk dat je buurman een gewillige klant is voor veel verkopers
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

vielzweck

Dank voor je reactie  :-)

2.1   boxje links, boxje rechts en een basbox op een zelf te kiezen plaats.

Ik vermoed ook dat  het handig voor de winkel is maar dat er geluidstechnisch geen voorkeur is voor een setje van dezelfde makelaardij.
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

Mexicaanse Hond

Nope, je kunt gewoon een andere makelaar nemen.  :wink:

MadVillain

Als je de tv als center speaker gebruikt dan is het begrijpelijk anders is de verkoper een prutser :P

Maks

Het zelfde merk heeft wel bepaalde voordelen zoals weinig geklungel met afstandsbedieningen. Qua geluidskwaliteit zeggn de eigen oren meer omdat dit deels ook een smaakkwestie is. Een goed verkoper kan dit uitleggen en de verschillen laten horen en zien. Toch???

Groet Maks

dmeerpa

Buiten het voordeel dat je waarschijnlijk met één remote verder kan zie ik geen voordeel. Heel misschien beschikt de TV over bepaalde surround geluidseffecten die heel misschien beter zullen klinken op hun speakers. Maar dat is dan ook heel waarschijnlijk maar een bepaalde reeks van 2.1 setjes.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

JohnWx

Denk dat je een juiste keus moet maken:


1: tv met een alles in een set erbij (van LG of Samsung of Sony) voor wat geluid in de kamer of voor bij de film
2: tv met een HT set 2.1
3: tv met stereo set



Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

vielzweck

Ik weet zeker dat mijn buurman met gerust hart kan aanschaffen aan waar hij plezier aan beleeft.

Mocht de gedachtewisseling nog een vervolg krijgen dan zal ik zeker lezen.
Hartelijk bedank voor jullie bijdragen :yes: :yes:
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte