klangmeister.de == mocht je echt het mooiste uit je speakers willen halen

Gestart door bonbon, maart 12, 2010, 00:13:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bonbon

gisteren met mijn speakers naar klangmeister in lemgo geweest.
Wat een bijzondere ervaring.

Bij binnenkomst overrompeld door alle waanzinnige speakers die stonden te wachten op upgrade,
Ik kwijlde maar hij verzekerde me dat mijn speakers wellicht niet zo groot waren aar wel degelijk de potenteie hadden beter te worden dan de meeste van de grote jongens ( zal geen namen vnoemen maar grote merken) die er stonden. Nou was ik zelf al altijd erg onder de indruk van het hoog maar nu wordt het midden en laag dus ook aangepakt.
Na een bezoek van maar liefst 3 uur waarin mijn speakers zij doorgemeten en geanalyseerd.... tijd voor een luistersessie waarin mij de verschillen tussen de diverse filtermogelijkheden werden voorgespeeld met identieke luidspr. met verschillende filters.

wat een verschil zeg....

wat bijzonder was voor mij als musicus was de bevlogenheid en liefde waarmee hij over zijn werk sprak.
Daar ben ik altijd naar op zoek.....

Ik ben me nu wel bewust wat voor een upgrade je kunt maken met je speakers ...... onvoorspelbaar.
Voortaan zou dat echt de 1e stap zijn voor elke andere upgrade....


Bekijk de site of beter nog ga een keer langs, is niet  naast de deur maar absoluut de moeite waard
PM14KI, SA-1, ST17, DV7001, speaker ESS AMT1D
Rotel RA980BX, RT935AX, RCD975, sony MDS JA20ES (MD),Denon DRM 740, Thorens TD125 SME3009 Goldring G1042, Dali 350
PM17 MKII, CD14, Quadral aurum30
sony MZ-RH1(port.MD), sony ECM-MS957 microfoon

Shepherd Moon

dus kan ik hier uit verstaan dat je je speakers net hebt binnengedaan? En wanneer kan je ze terug verwachten?
Succes alvast met de upgrade, hou iedereen maar hier op de hoogte.   :wink: :-)
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

cheese

Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

bonbon

Citaat van: Shepherd Moon op april 01, 2010, 21:44:21
dus kan ik hier uit verstaan dat je je speakers net hebt binnengedaan? En wanneer kan je ze terug verwachten?
Succes alvast met de upgrade, hou iedereen maar hier op de hoogte.   :wink: :-)

Verwacht ze over n week of 2, zullen wel al klaar zijn maar hij komt binnenkort deze kant op en dan kan ik ze in aachen ophalen, scheelt mij 4 uur rijden....

Die jongen is echt een goochelaar met boxen,
Had daar een paar zelfmade speakers staan met het zelfde hoog principe als de mijne..... heeft echter zelfde systeem ook toegepast op midden en Laag .... ZONDER CONUS DUS !! nog nooit zoiets moois gehoord.......  (waren afgeprijsd, demo model van 40.000 naar 20.000 euro)
Eerst maar wweer eens meespelen met de staatsloterij...
Maar echt als ik het geld zou hebben..... zou er mijn auto voor verkopen,

Veel mooier dan bv Wilson grand slam die ik ooit hoorde ( ook waanzinnig trouwens)
Gewoon een heel ander geluid omdat het princiepe heel anders is dan bij andere luidsprekers....

Thuis......

Ondertussen de randvoorwaarden verbeterd,

Aparte stroomgroep met Siemens Cilindric Fuse Cartridge
Belden stroomkabel naar de furetech sshuko wandcontactdoos
Siltech octopus ( oud model) powerblock met mooie siltech SPX 30 powerkabel. En dan nog de AZE HAS 2 dempers voor onde de speakers


Eerst laat ik ze n dagje spelen om alles te laten settelen en dan.........


jippi
PM14KI, SA-1, ST17, DV7001, speaker ESS AMT1D
Rotel RA980BX, RT935AX, RCD975, sony MDS JA20ES (MD),Denon DRM 740, Thorens TD125 SME3009 Goldring G1042, Dali 350
PM17 MKII, CD14, Quadral aurum30
sony MZ-RH1(port.MD), sony ECM-MS957 microfoon

thepioneer

Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.