vifa drivers?

Gestart door mars, februari 28, 2007, 11:39:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

mars

goede morgen  doctorandussen in de marantz kunde hello

wat vinden jullie van vifa drivers in het algemeen  :?  (warm of koud? snel ,goeie attack? tweeters niet te schel?)

mvg  mars byebye

Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

TurboMarco

Ik heb enkel goede ervaringen met Vifa,ze presteren over het algemeen goed en zijn zeker gezien hun gemiddelde aanschafprijs heel goed afgewerkt,de tweeters klinken naar mijn mening niet schel maar eerder mooi gedetaileerd,een aanrader vind ik de HT275D2 dat is een 26mm geweven dome met een dubbele kamer,die is uitermate geschikt om laag te crossen (va 2000Hz 12 Db oktaaf),ook met de woofers en mids zit het wel goed,de fabric lijn worden door veel gerenomeerde luidspreker merken gebruikt (oa Magnat,Mission,elipson,Duntech,BNS,eva).
Naar mijn mening klinken Vifa units over het algemeen niet te warm maar ook niet kil maar gewoon neutraal ,en de snelheid hangt natuurlijk in de eerste plaats af van het algehele speakerontwerp,natuurlijk zijn er altijd wel lichtere en stijvere units te koop (bv Seas Excel met de magnesium membraam) maar kosten dan ook minstens het dubbele.

Naar mijn mening zijn aanraders wat betrefd speakerontwerpen:

Vifa Impulse ,een fraaie monitor die zeker gezien zn vrij lage aanschafprijs heel groots klinkt.
Vifa Basis , een hele grote speaker die dan ook een enorme stage neer weet te zetten.
Speakerland vecktor 0 ,nog groter dan de Basis !! ,deze heeft in totaal 12 Vifa units (per kant) te beschikking en heeft ook nog een machtige 40 cm Beyma subwoofer geintegreerd notworthy.

greetz Marco
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

mars

thnx marco

ik was ook al van plan om ff speakerland te gaan checken(altijd leuk :lol: daar)
maar over vifa , ik hoorde bij een kennis een paar oudere driade's ( en daar zitten vifa's in)en daar leek het wel bij sommige cd's , dat de zanger of zangeres achter de muur waar speakers bijna tegen aan stonden, aan het zingen waren :wav:  echt helemaal gaaf man, ik hou zelf nogal van een diepe maar ook brede stage

laters   mars byebye
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

mars

trouwens die vector o wil ik wel ff zien

byebye
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maurice

Ach die Vector 0 moet je niet bekijken, die moet je beleven!

Ik ben zelf ook gecharmeerd van Vifa, wordt regelmatig in speakers gebruikt die ik aangenaam vindt klinken. Ben nog meer gecharmeerd van Seas en Scanspeak (de laatste is over het algemeen wel duurder).
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

mars

ok dan hello  now we are talking  :wav:

ik ga zaterdag naar speakerland pompom

mmmmmmmmmmgv     mars byebye
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Maurice

Heb je al een paar speakers op het oog?
Er zijn genoeg mooie ontwerpen, en afhankelijk van je eigen handigheid kun je echt geweldige speakers bouwen. Wil je voor een standaard bouwpakket gaan of ga je op basis van een ontwerp zelf een speaker ontwerpen?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

TurboMarco

Citaat van: mars op maart 01, 2007, 13:27:54
ok dan hello  now we are talking  :wav:

ik ga zaterdag naar speakerland pompom

mmmmmmmmmmgv     mars byebye
Wel jammer dat ze daar geen Vecktor 0 hebben staan  :cry:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

mars

euh o dat dacht ik, waar dan wel ( goede middag trouwens)

ik speakers die een VOL geluid hebben :wav:

byebye
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

TurboMarco

Ik ken 1 persoon die de Vecktor 0 in bezit heeft,hij zal ze niet wegdoen maar zal best wel bereid zijn om een demo te geven.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maurice

Citaat van: mars op maart 01, 2007, 13:27:54
ik ga zaterdag naar speakerland pompom
En, ben je al geweest? Wij willen ervaringen horen!!!!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude