Luistertest gedaan bij Hobo hifi

Gestart door Marantz 81, november 22, 2009, 13:21:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Poldo

Citaat van: Marantz 81 op november 22, 2009, 22:17:47
hoi Rob

ah ok mooi dat ik dat weet dat het de RX8 was ,die luisterruimte bij hobo was een gemiddelde woonkamer dus denk dat het dan prima moet kunnen in mijn toekomstige woning

welke apparatuur heb je nu staan dan ,wat voor verschil hoorde je tussen de RS8 en RX6 ? buiten meer diepgang

want wat ik erover gelezen heeft de RX serie verbeterde tweeter en verbeterde conussen

dat de RS serie stuk goedkoper is momenteel is weet ik  :wink:

groeten Arjan

Hoi Arjan,

Ik heb nu niets staan ik heb mijn set namelijk afgelopen zomer verkocht om iets nieuws te zoeken.

Ik had een B&W 684 setje met een oude Denon versterker en cd speler (het type weet ik niet meer ik had van mijn vader gekregen)

Tussen de rx 6 en rs 8 kon vrij weinig verschil aangeven, ik had dan de rx6 en rs6 naast elkaar moeten horen om goed oordeel te geven.

De rx6 klonk wel iets rustiger (minder fel) dan de rs8 vond ik


Marantz 81

#16
ok ja blijft moeilijk kan ook met het filter te maken hebben ,en wat je schreef had je eigenlijk de rx6 en rs6 naast elkaar moeten horen speakers uit dezelfde lijn kunnen soms toch anders klinken , als ze met wat nieuws komen is het natuurlijk allemaal veel beter wat ze er zelf over schrijven en daar hecht ik ook niet teveel waarde aan gaat erom wat jezelf hoort enof het macht met je apparatuur  :-)

ik heb de tijd  om ook eventueel de RS serie te beluisteren wat ik ook zal doen voordat ik het zou aanschaffen

en wil die DLS R55 ook nog wel horen eigenlijk ,alleen is er bijna niet aan te komen ,krijgen blijkbaar niet echt voet aan grond in nederland wat niet te begrijpen is want ze zijn echt heel goed die speakers en komen zeer goed uit alle testen en hebben ontelbare prijzen gewonnen met car audio met sound quality

Jeroen

Als je nog geen keus gemaakt hebt dan zou ik ook eens naar Totem speakers luisteren, dit schijnt ook een merk te zijn die goed bij Marantz apparatuur past en bij jouw muziek voorkeur.

Gr. Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

MadVillain

kleine slanke speakers met GROOTS geluid! Volgens de vad show: build to last forever.

Mexicaanse Hond

Ik heb Totem luidsprekers beluisterd tegen Xanadu. Ik was niet zo onder de indruk van Totem. 

Marantz 81

van het weekend ,ga ik even langs bij  speaker&co in rotterdam

om daar nog zuilen te beluisteren  :-)

Marantz 81

nou ik hoef niet meer naar speaker&co  :wink:

ik ben vanavond naar Hobo hifi in breda geweest , hele vriendelijke man men echt verstand ervan stond me te woord eerst vroeg die wat ik thuis had staan hoe groot men luister ruimte is wat ik in gedachten had en daarbij zelf aangegeven welke luidsprekers ik wou horen ,en had mijn favoriete CD,s meegenomen  ,andrea bocelli ,celine dion,tiejsto,pinkfloyd en judith nijland (sts digital maranzt cd)


deze heb ik beluisterd op een Marantz PM7003 en SA7003

Focal 816W
Monitor Audio RX6
Audio Psychic Yara II Classic


Focal is echt wel een goede speaker met uitgebalanceerd geluid en veel diepgang (te veel naar mijn smaak)maar  de tweeter vondt ik niet zo bijzonder en klanktechnisch redelijk

heb zo,n drie kwartier zitten luisteren en al snel zitten switchen tussen de RX6 en Yara II Classic vondt ze allebij goed ,maar na goed te hebben geluisterd zet de Yara II Classic gewoon een veel beter stereo beeld neer en klanktechnisch echt een stuk beter alles komt zo mooi en in harmonie los van de speakers  :kwijl:

en ik ben er uit welke speakers is ga kopen ,de  Audio Psychic Yara II Classic  :yes: hello

nu alleen nog de kleur bepalen en even maandje geduld hebben  shutup

groetjes  byebye


MadVillain

Ik vind je keus nu al goed  :roll:

Er zijn niet of zelfs geen Audio Physic bezitters op het forum. De nieuwste Spark (en nu alweer vervangen voor een andere naam) vind ik al te gek klinken! Heftig stereobeeld, en dat voor een instapper.


Op Marktplaats staan ook de Libra's te koop. Het grotere broertje van de Virgo 2.......droom droom.... ;)

mars

Citaat van: MadVillain op november 26, 2009, 22:17:41
Ik vind je keus nu al goed  :roll:

Er zijn niet of zelfs geen Audio Physic bezitters op het forum. De nieuwste Spark (en nu alweer vervangen voor een andere naam) vind ik al te gek klinken! Heftig stereobeeld, en dat voor een instapper.


Op Marktplaats staan ook de Libra's te koop. Het grotere broertje van de Virgo 2.......droom droom.... ;)

oi

yep ben ik met je eens ( ik geloof dat ik het al eens tegen je gezegd heb), maar ik heb jouw Audio Physics bij ''Rik stoet'' hier in Den haag gehoord, en ik vind ze zeker ernstig mooi presteren.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Marantz 81

ja ik ook  :-D

had trouwens afgelopen zaterdag de Yara II Evolution beluisterd ben ik achter gekomen maar had bijna geen diepgang daarom viel het voor mij af toen ,en ben nog eens verder gaan kijken op hun site en zo keuze gemaakt om de Yara II Classic te gaan beluisteren ,en vondt het opvallend hoeveel diepang erin zit en wordt ook niet aangedikt maar gewoon superstrak en volgens de man daar met een beter versterker als ik heb nog stuk meer uit te halen  :-P

en ach ja beter is er altijd  :wink:  heb er nu echt de tijd voor genomen en het geduld kunnen opbrengen om niet zomaar wat te gaan kopen  :lol: want als ik daar rondloop wil ik alles kopen met name de duurdere apparatuur  :schater:

MadVillain

Persoonlijk raad ik je aan om voor de "betere" speaker te kiezen zodat ze in de toekomst kunnen meeschalen.

Ik merk het bij m'n ouders, ze hebben de Spark die al met verschillende versterkers en cd spelers is aangesloten. Maar uiteindelijk bereik je de grens dat je het verschil nauwelijks meer hoor.

Dus als je voor betere speakers kiest die je dan met "simpele" apparatuur aanstuurt dan klinkt het al geweldig. En als je dan wilt upgraden dan is het verschil nog veel meer waarneembaar.

Marantz 81

ik vindt het goed genoeg zo  :-) en weet zeker dat ik er jaren van kan genieten

Mexicaanse Hond

Je moet ergens een grens trekken.  :yes: Hoewel het geheid na een paar jaar - bij sommigen iets eerder - weer gaat kriebelen.  :wink:

Marantz 81

zo veranderlijk als ik soms ben  :-D

heb ik besloten om toch nog geen andere speakers te kopen ,maar nog een tijdje te wachten en eerst de cd speler te gaan upgraden en wachten omdat de luister situatie over een jaar weer anders zal zijn

dan maak ik een tekening van waar ik dan zal wonen dan berkenen ze het helemaal voor je en richten ze een luister ruimte voor je in en ga ik naar Stassen Hifi  :wink:

Jeroen

Ik wil je waarschuwen daarvoor, vind stassen niet geweldig. Heb er ook spullen gekocht en dit zijn vaak producten die niet bij nederlandse importeurs zijn ingekocht maar van de duitse collega's.
En dat intekenen van de luidsprekers van de ruimte kan iedere goede winkel, het is belangrijker dat je de luidsprekers thuis kan uit proberen en dit hoeft bij een goede winkel geen probleem te zijn.
Wat ik graag wil weten wat de klankkleur is van die audiophysic luidsprekers zijn, want volgens mij zouden deze een warme klank moeten hebben. Ik heb ze gehoord bij audio xperience in nuenen in combi met primare en klonk heel goed.

Gr. Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.