De Set van Duzzan

Gestart door Duzzan, november 18, 2009, 11:22:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Duzzan

Ja, de buren zijn blij met me ;)
Ze zijn nog niet wezen klagen gelukkig.

Sinds zaterdag heb ik een Rotel Eind Versterker op visite, de RB-976MkII om precies te zijn.


De Rotel is een 6 kanaals Eind versterker die nu in Bridged mode staat. Nu heeft ie dus 3 kanalen, 150w per kanaal en hij stuurt nu de Fronts en de Center aan. De Marantz en de Rotel zijn aan elkaar geknoopt met Van Den Hul D-102 III Hybrid voor de Front speakers en een Profigold (?) Voor de Center.

De Monolith is uit de hoek gehaald en staat nu tussen de Fronts in wat een strakker laag geeft en beter in het geheel past.

De Rotel heeft de B&W's veel beter onder controle dan de Marantz. Dit komt duidelijk naar voren tijdens muziek.
Op alle fronten presteerd de set een stuk beter. Er wordt een goed beeld neergezet, stemmen worden kraakhelder weergegeven, bass is gecontroleerd laag, alles is goed afzonderlijk te volgen en het geluid komt weer helemaal los van de speakers.
Dit was vooral duidelijk te horen bij de track van Roisin Murphy - Scarlet Ribbon (van de CD Overpowered).

Uiteraard ook de Monolith eens met muziek mee laten doen. Ronduit asociaal wat een ongelooflijke diepe bassen die subwoofer eruit weet te persen... bas is niet eens het juiste woord, druk ... geluidsdruk, ik heb geen idee hoe ik dat moet omschrijven. Zo indrukwekkend is het.  notworthy

Gister hadden we visite over de vloer en als je dan een stukje film op zet en die bass erin komt valt er gewoon een stilte, daarna komt er een glimlach op het gezicht en de de meest voor de hand liggende vraag: Hebben je buren daar geen last van?!  :lol:

In het topic wat ik geopend had in Home Theater kreeg ik al de adviesen om een EV te proberen.
Geweldig advies, het heeft de hele set naar een hoger niveau getild. De Monolith is de Icing on the Cake.
Doordat de Marantz nu alleen de Rears van power moet voorzien heb ik zelfs het idee dat die ook een stuk beter zijn gaan klinken. Tijdens Transformers II zaten er een paar stukjes in waar het geluid echt recht achter je vandaan komt. Ik heb die film in korte tijd nu al 3 keer gezien (niet omdat ik hem zo goed vind, maar voor het geluid) en dat had ik nog nooit gehoord.

Echter, 1 ding is pijnlijk duidelijk geworden. De Center speakers is niet goed genoeg. Tijdens actie scenes en drukte doet ie prima mee maar zodra het rustig wordt dan is de dialoog maar moeilijk te volgen. Het is net alsof er een dikke deken overheen ligt. Hij past totaal niet bij de rest van de set. Ik ga dus op zoek naar een nieuwe.

Maar voor nu, genieten ;)
Panasonic - Marantz SR 5003 - Rotel RB-976MkII - B&W DM 603 S2 - B&W 601 S2 - B&W CC6 S2 - BK Monolith - HTPC

xander32

Goed om te lezen dat de EV jou zoveel heeft gebracht :yes:. Weer een praktijkvoorbeeld dat een amp. met voldoende watts en controle veel goeds kan doen voor een set. Een mooie aanvulling op de SR.

Genieten maar en wees in deze vredige kersttijd wel een beetje lief voor de buurtjes he :-P.


Sander.

Duzzan

Ik ben altijd lief voor de buren, soms zet ik 'm zo hard dat ze hun eigen radio niet aan hoeven te zetten  :schater:

Nee grapje, het is een flat dus je moet wel rekening met elkaar houden.
Overdag mag je lawaai maken maar na een uur of 9-half 10 moet het echt zachter. Dat doe ik zelf ook en verwacht ik ook van mijn buren. Ik sta nog steeds op goede voet met ze en dat wil ik graag ook houden zo, maar je moet elkaar wel een beetje de ruimte gunnen om je hobby te beoefenen, toch? En sommige hobbies maken nu eenmaal meer lawaai dan andere ;)
Panasonic - Marantz SR 5003 - Rotel RB-976MkII - B&W DM 603 S2 - B&W 601 S2 - B&W CC6 S2 - BK Monolith - HTPC

lo

Voorzichtigheid is de moeder van de porseleinkast  :-D
Je bent bevoorrecht met een stel fijne buren. Keep it that way :yes:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Duzzan

even een tijdje niet op het forum geweest, te druk met films kijken en muziek luisteren de laatste tijd.
En die feestdagen gaat ook een hoop tijd in zitten natuurlijk  :lol:

Ben nog steeds de Monolith aan het afstellen en was laatst bezig om zowel de HI als Low level input te gebruiken.
In het topic van WimPeu zag ik dat hij met precies hetzelfde bezig is/was en hetzelfde 'probleem' heeft als mij.

Als ik alleen de Low Level gebruik en de Marantz instell op de optie BOTH dan speel de sub mee met muziek.
Dat is dan alleen zo heftig en aangedikt dat ik het niet echt lekker vind luisteren (imposant is het wel). Zet ik de Sub dan zachter dan is het voor films weer te zacht.
Dus, de High Level ook aangesloten. Marantz op MIX gezet en de Sub afgeregeld voor muziek.
Later weer een film gaan kijken en het leek wel alsof de Sub niet het LFE signaal pakte maar de High Level.
Welke setting moet ik dan op de Marantz gebruiken? Auto? Direct?

Stadium III heeft een PM gestuurd naar WimPeu, en ik ben zoooo benieuwd wat, want hij weet ongetwijfeld de oplossing ;)


Citaat van: lo op december 15, 2009, 18:38:04
Je bent bevoorrecht met een stel fijne buren. Keep it that way :yes:

groet,

lo

1ste kerstdag gevierd bij m'n beste maat z'n ouders samen met de vriendinnen.
Na het eten en een fles Whisky nog even naar ons huis gegaan om nog even verder te vieren.
na die paar borrels en een hoop gezelligheid kon ik het niet laten om even te knallen.
even een uurtje (of anderhalf) gek gedaan en daarna weer op normaal volume gezet.
Het was kerst en dat moeten we natuurlijk even vieren ;)

Nu geven we met Oud & Nieuw een klein feestje thuis dus ik dacht, laat ik de buren even informeren, wel zo netjes.
Ik woon in een flat op de bovenste verdieping, dus ik ben naar alle buren geweest die direct aan m'n woning grenzen.
De reacties allemaal hetzelfde; Tuurlijk Buurman! Geen Probleem, Veel plezier! Je had met kerst ook een feestje of niet? Je muziek kan wel hard zeg! :-D
Bij de laatste Buur gevraagd of hij de laatste paar weken last heeft van hevige bass (lees; sinds de komst van de Monolith). Ik was verbaasd van zijn antwoord ... :"Nee hoor, valt mee, afentoe horen we wat maar is geen probleem, als het te erg wordt dan laat ik het wel weten. Met de kerst had je een feestje he? Het bestek trilde van tafel af! We konden precies horen wat niet goed vast zat in huis, alles trilde mee!"  :-D Hij kon er nog om lachen ook! ;)

Dus inderdaad lo, ik heb een stel fijne buren, en ik ben heel blij met ze.
Daarom zal ik ze na Oud & Nieuw ook allemaal even bedanken.

Dames & Heren van dit mooie forum,
Ik wens jullie en jullie familie al het beste voor 2010!!




Panasonic - Marantz SR 5003 - Rotel RB-976MkII - B&W DM 603 S2 - B&W 601 S2 - B&W CC6 S2 - BK Monolith - HTPC

Stadium III

Stuur me een PM dan komt de oplossing wel !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

dmeerpa

Hier hou ik me ook vast aan de muren sinds de komst van mijn SVS PB12-Plus. Ik woon op de 2e verdieping van een flat. Nu heb ik wel één voordeel de meeste in het gebouw zijn oudere mensen, en ze horen niet zo goed meer. Zal de reden zijn dat ik nog geen klachten heb gehad.

Zelf overweeg ik ook om een extra EV te plaatsen. Na het lezen van al die positieve verhalen over die EV achter een surround receiver.

En inderdaad Transformers 2 is een/de audioreferentie voor HD geluid
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

WimPeu

Citaat van: dmeerpa op december 31, 2009, 10:41:58
Hier hou ik me ook vast aan de muren sinds de komst van mijn SVS PB12-Plus. Ik woon op de 2e verdieping van een flat. Nu heb ik wel één voordeel de meeste in het gebouw zijn oudere mensen, en ze horen niet zo goed meer. Zal de reden zijn dat ik nog geen klachten heb gehad.



Ze vinden het wel lekker denk ik, dat trillen van hun bankie... HB
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Stadium III

Citaat van: WimPeu op december 31, 2009, 10:56:06
Ze vinden het wel lekker denk ik, dat trillen van hun bankie... HB

Vooral de oma's  shutup
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81


Totofan

Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

mars

Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Mexicaanse Hond