Verschil SACD en CD

Gestart door Ad58, oktober 27, 2009, 10:20:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marvin

ook dit is een leuke aangaande het LFE kanaal op een dvd-a.

"The LFE channel is actually full range, and can be recorded at the same resolution as the other channels. This permits it to be used instead as an extra main channel, for example as a "height" speaker above the listening position; this has been done on some releases. Such usage is non-standard, and will often require special set-up by the end user."

één van de dingen die de nieuwste receivers dus hebben voor de front kanalen, allemaal al mogelijk met de eerste dvd. enkel worden er voor die nieuwe receivers geen kanalen gemixed, dus dat ding moet een downmix gaan maken om de extra speakers aan het plafond van sap te voorzien.

als je overal echt fullrange speakers hebt staan, dan is een sub eigenlijk niet direct nodig.
hang een speaker aan het plafond en laat de studio een extra lfe kanaal mee geven.
dus de keuze van sublaag lfe of fullrange plafond uit je .1 kanaal.

qua audio weergave is de dvd echt goed genoeg, er is gewoon geen vol gebruik van de mogelijkheden gemaakt.
let wel, als er beeld bij komt dan schiet dvd te kort.
maar daar gaat het hier nu niet om....

Marvin

In the Blu-ray specification, Dolby TrueHD is an optional codec. Dolby TrueHD audiotracks may carry up to 24 bit audio in up to 8 discrete audio channels at 96 kHz or up to 2 channels at 192 kHz. The maximum encoded bitrate is 18 Mbit/s (the same as the uncompressed rate).

allemaal één pot nat!
ga muziek luisteren mannen, ipv naar spelers en schijfjes...  :-)

jowa


Marvin

en het dan nog raar vinden dat formats sneuvelen of niet doorbreken en dat mensen massaal aan het downloaden slaan..

boeven zijn het!
iemand bekend met het schijfje 'superbit-dvd' ?

2 tot 3 keer scherper beeld, afhankelijk van de duur van de film, gewoon vanaf het oude dvd schijfje.
goed, je hebt een minder uitgebreid menu en minder taal en ondertitel selectie's.

die rommel heb je natuurlijk niet nodig het gaat uiteindelijk om die ene film die erop staat.
daar is Sony mee gestopt, mede door de reden dat een degelijke upscaler naar 1080p in een dvd speler een vergelijkbaar plaatje neerzet als een Bluray disc op 1080p.
ze zijn er dus mee gestopt omdat ze dezelfde fout zouden begaan als de dvd-a vs sacd.
zichzelf uit de markt werken door met nieuwe 'nutteloze' media dragers te komen.
het enige wat een 'echte' doorbraak had kunnen zijn is de HD-DVD.
die zijn namelijk groter qua opslag dan een Bluray, ook op een Bluray wordt gecomprimeerd.
al die geluidssporen extra's en noem maar op, dat past niet op de gangbare Bluray schijfjes.
de schijfjes van +50gb zijn duur, dus amper in gebruik bij films ed.
conclusie, een gecomprimeerd beeld bij een bluray.
enkel omdat al die geluids-rommel, extra's en teasers erop moeten.

maar ja, het is nu eenmaal Bluray geworden en geen HD-dvd.


http://nl.wikipedia.org/wiki/HD_DVD

Slashhead

Meer talen op een BR is ook een wassenneus. Nog steeds betaal je het dubbele voor een BR met nederlandse subs t.o.v. een UK versie. Inderdaad boeven zijn het....

Maar ontopic.

Ik ben hevig aanhanger van SACD en koop ook zoveel als ik maar kan. Meestal jazz en klassiek. Stockfish ben ik ook niet zo'n fan van. Maar ik zou toch ook eens kijken naar SHMCD van JVC.

http://www.jpophelp.com/index.asp
 

Marvin

ja het is inderdaad sacd tov cd.

dan kan je eigenlijk heel simpel stellen dat het technisch gezien superieur is aan de cd.
maar de beste techniek hoeft niet persé tot het beste eind reslutaat te komen.

een leuk voorbeeld is een ps3 tov de xbox360 zetten.
als je aan de spelletjes makers vraagt wat de beste computer is dan zeggen ze volmondig de ps3.
als je dan vraagt waar ze het mooiste spel op kunnen maken dan is het de xbox360.
waarom?
de 360 heeft een hele toegankelijke programeer-taal alá Bill Gates.
de ps3 heeft een handleiding vertaald uit het Japans...

de ps3 is beter, maar met de 360 kunnen ze 'meer'...

TurboMarco

Ok het moge duidelijk zijn dat DVDA en SACD geflopt zijn,eigenlijk ook met HD-DVD en hoe zit het straks met BR....gaat dat ook in de kliko  :?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

mars

Citaat van: Marco op november 04, 2009, 00:20:55
Ok het moge duidelijk zijn dat DVDA en SACD geflopt zijn,eigenlijk ook met HD-DVD en hoe zit het straks met BR....gaat dat ook in de kliko  :?

oi

yeps ik had ook verwacht dat blue ray een grotere vlucht zou maken.
Wat ik ervan gezien heb , vind ik het wel heel erg mooi.

Maar wat mij niks zou verbazen is het volgende; stel dat er een paar topmensen of magnaten in iedergeval van die captains of industrie, achter de schermen afspraken maken.
Bijvoorbeeld; dat partij A partij B betaald om bijvoorbeeld blue ray te laten floppen , omdat het partij A(ofzo) teveel geld of ''alleen'' heerschappij zou gaan kosten.


Zou kunnen :yes:
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Marvin

Sony heeft de HD-dvd laten floppen door grote film maatschappijen om te kopen.
eigenlijk was elke techneut het wel eens dat de HD dvd een bredere toekomst had.


zelf denk ik dat de Bluray de laatste stuiptrekking is om de concument aan andere schijfjes en spelers te krijgen.
de tastbare media verdwijnt.....

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Slashhead

Of de tastbare media verdwijnt is nog maar afwachten denk ik. Wel hoop ik dat we snel afscheid kunnen nemen van media op basis van een ronddraaiend mechanisme. In feite allemaal een doorontwikkeling van de grammofoon...
Wat mij betreft permanente geheugenkaarten of iets dergelijks.

MadVillain

Gewoon streaming media. Ziggo/upc/glasvezelaanbieders. Kwestie van tijd en veel mensen hebben breedbreedbrederband ;)

Als het aan de overheid ligt verbieden ze het illegaal downloaden pas ALS de muziek/filmindustrie met een goed alternatief komen. Dus is een soort van download abo best reëel

gerard

Citaat van: MadVillain op november 04, 2009, 22:49:17
Gewoon streaming media. Ziggo/upc/glasvezelaanbieders. Kwestie van tijd en veel mensen hebben breedbreedbrederband ;)

Als het aan de overheid ligt verbieden ze het illegaal downloaden pas ALS de muziek/filmindustrie met een goed alternatief komen. Dus is een soort van download abo best reëel

Tja, als je dan elk willekeurig nr. kan luisteren voor een paar cent.... misschien een goede optie  :yes:
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Marvin