1 luidspreker doet het niet

Gestart door heideblauw, oktober 12, 2009, 19:44:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

heideblauw

Dag allemaal, ik ben Ans, heb weinig verstand van techniek, maar luister wel graag naar muziek met een goede geluidskwaliteit..

Ik heb een tweedehands set gekocht, een Marantz cd-speler (DC1010 of DC 1020) en een Marantz tuner (SR1041)
Hierop heb ik mijn oude Acoustimass 5 serie 3 speakers op aangesloten, met subwoofer.
Het probleem: Als ik een cd afspeel heb ik geluid uit beide speakers, luister ik naar de radio, dan hoor ik maar 1 speaker, uit de andere komt wel geluid, maar héél zacht.
Ik heb de speakers  (tegen beter weten in) al een keer andersom aangesloten, maar blijft het probleem bestaan, zij het dan aan de andere kant.
Heeft iemand een idee wat dit is, en/of ideeën hoe ik dit kan oplossen?
Alvast bedankt!

N.b. Voordat ik de set kocht, heb ik geluisterd, en voor zover ik me kan herinneren, deed alles het toen. (het is alweer een paar maanden geleden, en ik heb net van de week de tuner op de antenne aangesloten)

Maurice

Dat wordt een stappenplan!

Allereerst zou ik beginnen met de tuner op de cd-speler ingang aan te sluiten. Bestaat het probleem nog? Dan is in ieder geval de ingang goed op de versterker. Probleem opgelost? Dan is het de tuner ingang op de versterker.

Daarna de kabel van tuner wisselen voor een andere (bijvoorbeeld die van de cd-speler). Bestaat het probleem nog? Dan is de kabel wel goed, maar zit het waarschijnlijk in de tuner. Probleem opgelost? Dan is blijkbaar de kabel (interlink) niet goed. Vervang deze dan door een nieuwe.

Helpt dit allemaal niet, dan is er iets met de tuner zelf. Dan houdt mijn kennis op, en zal iemand anders je verder moeten helpen.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

heideblauw

Hallo Maurice, bedankt! Ik ga het proberen!