voorversterker(tje)

Gestart door thom, februari 20, 2007, 19:06:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thom

ik zit een beetje te kijken naar een klein voorversterkertje. hoeft niet sterk (watt) te zijn omdat ik er toch nog een eindversterker aan wil hangen. niet te duur dus, heb al wel zitte kijken naar de PM-4400 OSE maar daar zit zover ik erachter kan komen geen pre-out op. iemand een idee wat ik kan kopen???

Stadium III

waarom wil je een voorversterker ?

Kun je niet beter de sr 3001 verkopen en een ander type kopen ?
Waar je meer aan hebt
Heb je het gevoel da e sr 3001 niet sterk genoeg voor je is op heb je gewoon de upgrade drang  :mrgreen:

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

thom

Citaat van: Stadium III op februari 20, 2007, 21:59:03
waarom wil je een voorversterker ?

Kun je niet beter de sr 3001 verkopen en een ander type kopen ?
Waar je meer aan hebt
Heb je het gevoel da e sr 3001 niet sterk genoeg voor je is op heb je gewoon de upgrade drang  :mrgreen:

Stadium III
hij is zeker wel sterk genoeg voor mijn kamer van 3 bij 4 meter.
en ik doe hem ook niet weg omdat ik er zeer tevreden over ben en ik hem deels van mijn ouders heb gehad(beetje lulig als je hem dan zo veer weg doe).
en die nieuwe voorversterker is bedoelt voor alleen stereo!!!

Stadium III

mmm ik denk dat je daar weinig uit zult halen als je een losse voorversterker pakt
Het is jmmr dat je 3001 geen pre out heeft anders kon je er een losse eindbak opzetten en of een PM
Ik zou lekker blijven draaien met je sr 3001 en gaan kijken voor een passende dvd speler of speakers !

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

thom

mijn yamaha heeft pre-out voor speakers en een sub, en mijn tv zouw ik op tape kunnen zetten zodat die ook een  outgang heeft, en als ik dan die y-splitsers gebruik en er een tussenpaneel of weer een y-splitser en die dat samen berenkt kan het opzich wel denk ik??
:wav: denk dat ik eruit ben , maar moet eerst nog effe mijn zelfbouwspeakers bij elkaar sparen maar die heb ik over zoon 3 weken wel!!! kan ik mooi gaan zoeken naar een leuk eindbakie.

thom


hiermee moet het lukken denk ik

Stadium III

Zoals ik het zie zal het niet gaan

Je zult met 2 verschillende volume regelingen komen te zitten
Van je 3001 en een apparte eindversterker
Voorbeeld : als je je dvd speler pakt en die digitaal naar de 3001 stuurt zal je 3001 een volledig 5.1 signiaal krijgen en die uitvoeren naar de gewenste speakers
Nu is dat geen probleem maar je blijft met je front zitten
Je gaat dan via de analoge uitgang op je dvd speler naar een losse versterker brengen voor de front's
Dat gaat wel alleen je zult weer met 2 verschillende volume regelingen zitten
Dus je zult altijd aan het draaien blijven
Voor tv hetzelfde
Je kunt de tv rechtstreeks naar je eindversterker brengen en dan je 3001 niet gebruiken dus geen surround
Verder kun je wel via tape in en out werken maar dan krijg je hetzelfde verhaal als de dvd speler

Dus mijn conclusie is dat het niet zal gaan werken want je 3001 heeft geen pre out voor de front's

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

thom

Citaat van: Stadium III op februari 22, 2007, 11:58:08
Zoals ik het zie zal het niet gaan

Je zult met 2 verschillende volume regelingen komen te zitten
Van je 3001 en een apparte eindversterker
Voorbeeld : als je je dvd speler pakt en die digitaal naar de 3001 stuurt zal je 3001 een volledig 5.1 signiaal krijgen en die uitvoeren naar de gewenste speakers
Nu is dat geen probleem maar je blijft met je front zitten
Je gaat dan via de analoge uitgang op je dvd speler naar een losse versterker brengen voor de front's
Dat gaat wel alleen je zult weer met 2 verschillende volume regelingen zitten
Dus je zult altijd aan het draaien blijven
Voor tv hetzelfde
Je kunt de tv rechtstreeks naar je eindversterker brengen en dan je 3001 niet gebruiken dus geen surround
Verder kun je wel via tape in en out werken maar dan krijg je hetzelfde verhaal als de dvd speler

Dus mijn conclusie is dat het niet zal gaan werken want je 3001 heeft geen pre out voor de front's

Stadium III
niet als ik de film's op 5.1 afspeel, zonder mijn eindbak aan te zetten dan heb je gewoon 5.1 geluid en stuurt mijn sr-3001 mijn frond's aan.
en als ik muziek wil luisteren zet ik gewoon mijn sr uit.
want ik zal ze nooit allerbij tegelijk nodig hebben.
en als ik ze via tape zet kan ik het volume van mijn sr uit zetten zodat je daar ook geen last meer van heb.

dus ik denk dat het wel goed mogelijk is, en dan kan ik met de tijd wel weer een voorversterker kopen.

Stadium III

ok dan zou het eventueel wel kunnen jah
ik was in ged8 dat je ze allebij tegelijk wou gebruiken

je moet er wel op letten dat ze niet ellebij tegelijk aanstaan op je speakers anders gaat het volgens mij verkeerd

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

thom

ja daar zouw ik een soort schakelaar tussen moeten maken, net zoiets al een schakelaar voor een lamp alleen dan voor 3

Maurice

Citaat van: thom op februari 22, 2007, 20:23:20
ja daar zouw ik een soort schakelaar tussen moeten maken, net zoiets al een schakelaar voor een lamp alleen dan voor 3
Of je moet extra speakerkabels nemen, die vorozien van bananen die je snel in de speakers kan wisselen.
Vindt het tot nu toe nog niet echt denderend die optie die je noemt.

Ik weet niet hoe lang je de sr3001 hebt, anders kun je eens kijken wat je kunt kopen als je geld bijlegt.

Of wachten tot je je speakers hebt gebouwd, misschien gaan ze wel heel goed samen! Welke speakers ga je bouwen? Let op het rendement dat ze hebben, des te hoger, des te beter.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

thom

het gaat mij erniet om dat mijn sr geen goed geluid geeft. ik wil een arparte born voor stereo geluid, vaak is het geluid dan toch wel wat beter en voller(vint ik) dan dat je een serround versterker op stereo zet.
maar zal eens naat een zaak gaan om te vragen wat ik er nog voor krijg en wat ik er bij moet inleveren om wat groters met wat meer mogelijkheden te kopen zoals pre-out :wink:.
weet iemand nog een goede zaak, deze komt bij correct vandaan, maar op van die hele grote zaken ben ik toch niet zo gek, en eer dat je daar geholpen wordt nopompom???

thom

ben nog steeds een beetje aan het zoeken en nu staat er een SONY TA-E2000ESD te koop 20km verderop (staan wel mooie marantz dingen maar die zijn te ver weg).
ik wil denk zoon 100,- voor betalen en dat is wat de eigenaar ook minimaal wil hebben notworthy.

denken dat dit een beetje samen gaat met marantz of maakt dat niet uit met voorversterkers???

sec's
Daten: Sony TA-E2000ESD



32 bit digital signal processing for equalization, surround sound and more
Digital Dolby? Pro Logic? decoding with DSP soundfield enhancement
Digital compression and expansion
Digital parametric equalization
20 digital soundfield memories
12 analog inputs, 2 digital audio inputs
7 video inputs, 3 with s-video
Automatic Balance
Separate EQ Settings for Front
Center, and Surround Channels
Digital Separation Control
Dual Subwoofer Outputs
Dual Center Channel Outputs
Independent Record Output Selector
Optical Digital Output
Source Direct
Gold Plated Input and Output Jacks
64X Oversampling Pulse A/D Converter
90MHz Complimentary HDLC D/A Converter
8x Oversampling 45 bit Digital Filter
Direct Digital Sync(TM)
Programmable Remote Control
18 lbs 12 oz
17" x 6" x 14 1/4"



Maurice

Voorversterkers bepalen heel veel van de klank, dus je moet wel van de Sony klank houden. Zelf hou ik er niet van (wollig laag, schreeuwerig hoog, althans, voor car-audio want met home-hifi heb ik geen ervaring).
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

thom

Citaat van: Maurice op mei 27, 2007, 18:17:54
Voorversterkers bepalen heel veel van de klank, dus je moet wel van de Sony klank houden. Zelf hou ik er niet van (wollig laag, schreeuwerig hoog, althans, voor car-audio want met home-hifi heb ik geen ervaring).
wat bedoel je percies met wollig laag??