De set(s) van jrm

Gestart door jrm, mei 05, 2009, 20:40:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

jrm

Ik heb ook een aantal cd's geript wat goed ging en ook direct de album hoes liet zie. Ik heb een tp link WiFi versterker met ethernet aansluiting aangeschaft en daarmee de Vault laten verbinden.

De audio doe ik als volgt, via een Philips optische kabel ( uit Portugal ) verbonden aan de dac van de Marantz SA-15S2 naar de PM-15S1 en dat klinkt lekker!!

Via iPad of iPhone lekker ieder nummer of cd kiezen, of je eigen muzieklijst creëren, super makkelijk!

Marvin

Ik zie dat je kan rippen, gebruik die machine dan ook lekker voor het afspelen. [emoji6]

Marvin

Tenzij je ript met die kluis waar het over gaat, natuurlijk. [emoji85]

xander32

Top dat de boel nu naar tevredenheid draait 👍🏻. Als je eenmaal aan het streamen bent begonnen, wil je zo niet anders meer 🤓.

Citaat van: jrm op april 02, 2018, 14:16:50
Ik heb ook een aantal cd's geript wat goed ging en ook direct de album hoes liet zie. Ik heb een tp link WiFi versterker met ethernet aansluiting aangeschaft en daarmee de Vault laten verbinden.

De audio doe ik als volgt, via een Philips optische kabel ( uit Portugal ) verbonden aan de dac van de Marantz SA-15S2 naar de PM-15S1 en dat klinkt lekker!!

Via iPad of iPhone lekker ieder nummer of cd kiezen, of je eigen muzieklijst creëren, super makkelijk!

Brutus

Top Marcel......nu niet meer verkopen hé  :-D :wink:
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

jrm

Citaat van: Brutus op april 04, 2018, 00:53:27
Top Marcel......nu niet meer verkopen hé  :-D :wink:

Nou, dat durf ik niet hardop te zeggen 😂

Brutus

Niet doen.....brilliant apparaat  :-D :wink:
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

xander32

... het is maar ff en hij kan er domweg niet meer buiten.

Citaat van: jrm op april 04, 2018, 19:52:13
Nou, dat durf ik niet hardop te zeggen 😂


jrm

Citaat van: Brutus op april 05, 2018, 03:09:34
Niet doen.....brilliant apparaat  :-D :wink:

Daar ben ik het vooralsnog niet mee eens:

Overgezette albums van schijf naar de Vault ziet ie wel, maar speelt deze niet af, ondanks herziening bibliotheek.
Geripte cd's laat ie met de juiste frontjes zien, na herziening bibliotheek, zet de Vault de plaatjes bij sommige cd's verkeerd neer (dubbel)......

xander32

Mwah, dat is nou jiet echt plug & pkay. Ik heb volgens mij ergens gelezen dat Bluesoud tijdens het rippen er een eigen sausje overheen gooit: dan kan ik het mij voorstellen dat content welke op een andere wijze gerippt is, niet (goed) afgespeeld zal worden 🤔


Citaat van: jrm op april 05, 2018, 19:42:11
Daar ben ik het vooralsnog niet mee eens:

Overgezette albums van schijf naar de Vault ziet ie wel, maar speelt deze niet af, ondanks herziening bibliotheek.
Geripte cd's laat ie met de juiste frontjes zien, na herziening bibliotheek, zet de Vault de plaatjes bij sommige cd's verkeerd neer (dubbel)......

Brutus

Citaat van: jrm op april 05, 2018, 19:42:11
Daar ben ik het vooralsnog niet mee eens:

Overgezette albums van schijf naar de Vault ziet ie wel, maar speelt deze niet af, ondanks herziening bibliotheek.
Geripte cd's laat ie met de juiste frontjes zien, na herziening bibliotheek, zet de Vault de plaatjes bij sommige cd's verkeerd neer (dubbel)......

Je moet nog gewoon even wennen  :-D :wink: Ik weet dat ik ook wel heb zitten klieren toen ik mijn cd's ripte met mijn laptop en daar een plaatje aanhing vervolgens op de Nas zette, dat de Node dat niet altijd pikte. Uiteindelijk heb ik wel alles goed gekregen (was soms aardig puzzelen) maar als je hele stapels moet kan dat bar frustrerend zijn.

Die enkele cd die er later bij komt gaat dan wel goed en dan maakt 5 minuten extra ook niet uit.

Kunt de de HDD van de Vault via je pc/laptop als losse schijf benaderen en bewerken?
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

jrm

Citaat van: Brutus op april 06, 2018, 01:45:02
Je moet nog gewoon even wennen  :-D :wink: Ik weet dat ik ook wel heb zitten klieren toen ik mijn cd's ripte met mijn laptop en daar een plaatje aanhing vervolgens op de Nas zette, dat de Node dat niet altijd pikte. Uiteindelijk heb ik wel alles goed gekregen (was soms aardig puzzelen) maar als je hele stapels moet kan dat bar frustrerend zijn.

Die enkele cd die er later bij komt gaat dan wel goed en dan maakt 5 minuten extra ook niet uit.

Kunt de de HDD van de Vault via je pc/laptop als losse schijf benaderen en bewerken?

Ja, ik zie de HDD, kan er van alles mee, maar ja wat te doen?

In de mapjes zitten wel de juiste artwork en nummers in flac....

Brutus

Snap dat niet helemaal, de HDD zou in principe toch hetzelfde moeten werken als een NAS, hier speel ik ook alles vanaf. Of zou de geripte CD die de interne HDD op gaat een of andere (verborgen) Codec meekrijgen?

Blijft een bijzonder verhaal  :roll: :roll:
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

xander32

Ik kom dit tegen;

"The transfer is done online not directly into the unit.
Find the "Vault2" in you computer files , click it to open 2 files: Music and Rip.
Drag and drop the music from your computer or computer-attached HD into the Music file. Blue light on Vault  will flash red as music is being copied.
When copying is complete open control pgm and tap bars on upper left. Go to Settings- Music library- Reindex music collection.
In a short while your music will be organized and ready to play"

jrm

Citaat van: xander32 op april 13, 2018, 06:24:14
Ik kom dit tegen;

"The transfer is done online not directly into the unit.
Find the "Vault2" in you computer files , click it to open 2 files: Music and Rip.
Drag and drop the music from your computer or computer-attached HD into the Music file. Blue light on Vault  will flash red as music is being copied.
When copying is complete open control pgm and tap bars on upper left. Go to Settings- Music library- Reindex music collection.
In a short while your music will be organized and ready to play"

Klopt, zo heb ik het ook gedaan, maar  :no:

Ook de album covers bij het rippen  :yes:, bij kopiëren hdd  :no: