De set(s) van jrm

Gestart door jrm, mei 05, 2009, 20:40:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sjoek

Heeft de bluesound al een ip adres?
Als je het volledige ip intikt in de balk met www. In je browser wat gebeurd er dan?
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

jrm

Citaat van: Faxe op maart 25, 2018, 16:46:44
Misschien domme vraag maar wat is nu precies het probleem? Hoe zou je graag zien dat het werkt?

Ik verwachtte net als bij de node dat het aansluiten is, in het netwerk en via de iPhone en iPad via de app muziek kiezen en spelen maar.

En dat gebeurt dus niet na twee dagen van alles geprobeerd te hebben.

jrm

Citaat van: sjoek op maart 25, 2018, 17:09:00
Heeft de bluesound al een ip adres?
Als je het volledige ip intikt in de balk met www. In je browser wat gebeurd er dan?

Dat is het punt juist, ik zie de bluesound niet in het netwerk komen. Ook via de app van zowel de iPhone als de iPad, wordt de Vault niet zichtbaar. Na aanzetten is het ledje rood en springt na een tijdje op blauw (netwerk kabel aangesloten op het modem), als ik de kabel eruit haal dan, wordt het ledje na rood, gaat het over op groen knipper.

Al die zie ik de Vault niet verschijnen in installatie/WiFi zoals de app vraagt, wel met Bluetooth, maar de app doet daar niets mee en blijft hangen in nieuwe speler toevoegen via WiFi.

Ik ben er voor nu klaar mee, helaas want het is een mooi apparaat en ziet er goed uit, zoals het bij Leo zo mooi en simpel!

Bedankt in ieder geval voor het meedenken!

Faxe

https://support1.bluesound.com/hc/en-us/articles/200284458-How-do-I-connect-my-Bluesound-Player-to-the-network-

Wat hier staat bij manual setup heb je geprobeerd? Denk inderdaad dat de vault 2 alleen werkt via een bedraad netwerk.

jrm

Morgen een vrije dag, wie weet dat ik dan nog de zin kan opbrengen om er naar te kijken.

sjoek

Citaat van: jrm op maart 25, 2018, 17:42:38
Dat is het punt juist, ik zie de bluesound niet in het netwerk komen. Ook via de app van zowel de iPhone als de iPad, wordt de Vault niet zichtbaar. Na aanzetten is het ledje rood en springt na een tijdje op blauw (netwerk kabel aangesloten op het modem), als ik de kabel eruit haal dan, wordt het ledje na rood, gaat het over op groen knipper.

Al die zie ik de Vault niet verschijnen in installatie/WiFi zoals de app vraagt, wel met Bluetooth, maar de app doet daar niets mee en blijft hangen in nieuwe speler toevoegen via WiFi.

Ik ben er voor nu klaar mee, helaas want het is een mooi apparaat en ziet er goed uit, zoals het bij Leo zo mooi en simpel!

Bedankt in ieder geval voor het meedenken!

Dat is wel erg vreemd. Er zou zowiezo een onbekend apparaat in je netwerk moeten verschijnen.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

jrm


Cornelis1921

Citaat van: jrm op maart 25, 2018, 17:47:15
Morgen een vrije dag, wie weet dat ik dan nog de zin kan opbrengen om er naar te kijken.
Ik hoop dat vandaag meer brengt dan slechts frustraties. Succes, Marcel!
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Heb je/is de Vault geheel gereset voordat je deze in gebruik hebt genomen? D.w.z. geheel terug naar de fabrieksinstellingen, zodat alle instellingen van de voorgaande eigenaar gewist zijn?

jrm

Ik heb dit bij mij weten gedaan, 30 seconden bij rode led en daarna zag ik de led van kleur veranderen.

Als ik de Vault bedraad aan het modem dan krijg ik na een tijdje een continue brandende blauwe led, bij niet bedraad, dan krijg ik na de rode led een knipperend groene led, welke niet overgaat naar een continue brandende groene led.

lo

Continu blauw is bij mij ook. Bedraad aangesloten.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Faxe

Volgens mij heeft hij ook geen wifi ondersteuning dus dan klopt het wat er gebeurt. Bedraag aansluiten is geen optie? Je zou bij de leverancier of op het bluesound forum nog even kunnen kijken of het ding inderdaad geen wifi heeft.

jrm

Citaat van: Faxe op maart 26, 2018, 10:25:33
Volgens mij heeft hij ook geen wifi ondersteuning dus dan klopt het wat er gebeurt. Bedraag aansluiten is geen optie? Je zou bij de leverancier of op het bluesound forum nog even kunnen kijken of het ding inderdaad geen wifi heeft.

Dat vermoed ik ook, alleen, ook al is de led blauw, zie ik de Vault niet via de computer in het netwerk en ook niet via de bluesound app?

marantznovice

Als de led blauw is, zou je verwachten dat er een connectie is tussen de Vault en het modem. Als je inlogt in je modem, is dan de Vault daar wel zichtbaar?

Faxe

Citaat van: jrm op maart 26, 2018, 11:51:44
Dat vermoed ik ook, alleen, ook al is de led blauw, zie ik de Vault niet via de computer in het netwerk en ook niet via de bluesound app?

Als je hem bedraad aansluit werkt hij dus ook niet?