aansluiten subwoofer: mono of stereo?

Gestart door 11leo, februari 17, 2009, 09:18:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

11leo

Goedemorgen,

Nu enkele maanden serieus bezig met Hifi. Probleem is dat je steeds nieuwsgieriger wordt en steeds meer wil verbeteren.

Kort geleden artikel gelezen over aansluiten van subwoofer. Dit kan dus eventueel mono of stereo. Achterop mijn Quadral subwoofer gekeken en ja hoor deze kan stereo worden aangesloten. (nu dus nog mono).

Nu mijn vraag wat het verschil is tussen mono of stereo aansluiten van de subwoofer (en dan met name in geluidsweergave).

Ik hoor graag jullie reactie en alvast bedankt.

groeten.
Leo
SR7002/UD8004/Quadral/Supra/Inakustik/Profigold/W&M/Samsung

Marvin

dat scheelt over het algemeen een decibel of 5,
je kan de subwoofer dus iets zachter zetten maar dezelfde geluidsdruk behouden.

je kan dit aansluiten, hoeft niet.
ik heb het wel, gewoon een degelijke splitter op de sub-kabel en tadá .... dubbel...!  :-D

Stadium III

Je kunt de subwoofer via low soms L of R aansluiten
Aangezien de meeste recievers maar een enkele subwoofer pre out hebben kun je hem eventueel met een spiltter aansluiten op L en R

Het hoeft niet maar mag het .1 is maar een enkel signiaal waar geen stereo of mono inzit

Wat je wel kunt doen is met 2 subwoofers gaan werken en dan van ieder kanaal die via de high level aansluiten
Zo kun je eventueel wel een stereo setup krijgen met de subwoofers

Over het algemeen is bass zeer moeilijk te bepalen als de subwoofer goed is geplaast en ingeregeld

Met rel subwoofers kun je via de high level zeer mooi een gescheiden setup maken als je 2 dezelfde subwoofers hebt  :wink:

Is het verder de moeite om er in over te gaan nee zo in mijn ogen niet !
Je kunt beter je geld steken in afregelen en acoustiek !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Maurice

L+R gebruik je bijvoorbeeld bij stereo versterkers waarbij je een pre-out hebt. Zo kun je het laag signaal van zowel links als rechts doorsturen.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude