hoe groot is je CD collectie

Gestart door BernHardN, februari 13, 2009, 09:51:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BernHardN

Ik heb eigenlijk alleen maar die CD's die ik ook goed vind en dat zijn er zo'n 60
de rest staat op HDD en dat zijn er ook zo'n 60 en dat is zowel mp3 als flac als wma

dit staat los van de DVD collectie.

dmeerpa

Legale CD's geen idee  :?

de  nonono CD's albums zo'n 3000  :angel:
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

vielzweck

#2
Ik heb ze nooit geteld.
Ik heb een behoorlijke collectie popmuziek, een behoorlijke collectie jazzmuziek en een eveneens behoorlijke collectie klassieke muziek.

Van Bach, Beethoven, en Mozart heb ik samen alleen al over de 500 cd's (legaal wel te verstaan)

De rest zal een veelvoud wezen, o ja  je schijnt ze ook te kunnen afspelen  HLP   :wink:

Ik beschouw mezelf als muziekliefhebber, geen muziekkenner.   :-)
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

Jantje

Ik denk dat ik nu ongeveer op zo'n 200 cd's zit, waarvan een kwart echt veel gedraaid worden. Het gros bestaat uit pop en rock.
Marantz PM17
Marantz CD17MKII
Focal JMLab 714V
Oehlbach NF214, Supra Ply 3.4/S

Voor surround:
Denon AVR-3802, via pre-outs op PM17 en PM66SE-KI.

BernHardN

Citaat van: dmeerpa op februari 13, 2009, 10:14:18
Legale CD's geen idee  :?

de  nonono CD's albums zo'n 3000  :angel:

Hatsikiedeee  :yes:
veel ook nog niet geluisterd denk ik?

cheese

ik heb alleen maar legale cd's en dat zijn er denk ik 200.....en daar zit alles tussen.....van nederlands tot dance tot klassiek tot charles aznavour.....

ik brand geen cd's alleen als ik van een artiest maar 1 nummer lekker vind download ik die..en zet die samen op een cd.

gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

BernHardN

dat heb ik ook een beetje, alleen download ik wel het hele album en kijk ik of ik de rest ook interessant vind.

MadVillain

Juist het downloaden heeft er bij mij voor gezorgt dat ik mijn muzieksmaak flink had kunnen uitbreiden.
Anders zat ik nu nog bij alleen maar de dance muziek. En er is toch zoveel mooie muziek!  :-D


Zelf zit ik ook ongeveer aan de 200 legale cd's. Rond de 100 legaal aangekochte downloads.

En rond de 1,5 tb aan mp3's/flac/ape ed  :roll:

MO

Downloaden heb ik ook een tijd gedaan en speelde dan op de laptop via m'n 2.1 logitech setje de pffff, zo'n 300 CD's af op m'n atelier.... totdat de laptop niets meer deed en ik alles opnieuw moest instaleren= weg muziek....
Daarna nooit meer aan begonnen op de een of andere manier.
Deed het dl overgens via Soulseek, erg fijn programma!

Nu dus alleen zo'n 200/250 legale CD's en wat kopies en ongeveer 25 platen.

groetjes!
bla

Totofan

Ik heb ongeveer een 300 cd's van alles wat, en een aan 50 dvd's, meeste concerten.
Meest is pop/rock en heavy metal, en ook wel wat nederlands.
Downloaden doe ik bijna niet meer ik vind die mp3tjes nergens naar klinken.
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

Marvin

mag je mij uitleggen wat je niet goed vind klinken met een 320kbs mp3....

Totofan

Citaat van: marvin op februari 14, 2009, 17:01:48
mag je mij uitleggen wat je niet goed vind klinken met een 320kbs mp3....

Als je die van 320kbs heb die gaan nog wel, maar de meeste zijn toch wel van mindere kwaliteit.
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

Marvin

nergens naar klinken, -en mindere kwaliteit...

daar zit toch een wereld van verschil in benoeming vind ik.
320kbs klinkt anders dan een cd, net zoals een lp anders klinkt.
een "beste" is er niet, 320 voldoed voor de overbrenging van audio.
je moet het waarschijnlijk niet via een laptop met simpel geluidskaartje afspelen,
maar de dvd's proppen we ook niet in een Marquant, of wel?

gr Marvin.

dmeerpa

Het hangt er ook vanaf met wat je die MP3's afspeelt. Bijvoorbeeld via mijn AppleTV of Apple iPhone is dit stukken minder dan via mijn Freecom MediaPlayer. EN als ik Nero gebruik om van de MP3 terug een audio CD te maken en die op de CD6002 afspeel is er een wereld van verschil. Toch start ik telkens van dezelfde MP3, dus de bron maakt dat er ook soms een werled van verschil kan ontstaan.

Zelf download ik heeeeeeel veel, hierdoor heb ik andere muziek ontdekt buiten Dance en Trance, denk maar aan The Eagles, Dire Straits (heb ondertussen een album of 6 legaal gekocht van hen).

Als ik de Album echt goed vind koop ik die uiteindelijk toch.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Marvin

daar kan ik me helemaal in vinden....  :-)