surround inruilen voor stereo

Gestart door sebaviaan-adonis, januari 09, 2007, 18:04:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sebaviaan-adonis

Hallo lezers,

Ik heb een Marantz SR 7200 surround versterker. Ik overweeg om deze te verkopen en er een gewone stereoversterker voor terug te kopen die dezelfde kwaliteit bied en ook voldoende ingangen heeft voor tv dvd pc enz. Wie weet wat ik dan moet hebben?

Groeten Sebastiaan.

thom

als je hetzelfde er voor terug wil hebben kan je toch beter je suround reciever houden en op stereo zetten. qau geluid zal het niet veel uitmaken en je bespaard er ook nog geld mee.

Maurice

Citaat van: thom op januari 09, 2007, 18:11:17
als je hetzelfde er voor terug wil hebben kan je toch beter je suround reciever houden en op stereo zetten. qau geluid zal het niet veel uitmaken en je bespaard er ook nog geld mee.
Scherp ;-)

Dan heb je ook nog een ingebouwde tuner, wat je met een stereo versterker inet hebt.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Stadium III

Van marantz is er de 4021 in de markt met 2x 80 w stereo en verder veel aansluitingen voor de rest



Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Eip

#4
Citaat van: Stadium III op januari 09, 2007, 20:08:16
Van marantz is er de 4021 in de markt met 2x 80 w stereo en verder veel aansluitingen voor de rest



Stadium III


   En hoe klinkt die, ongeveer hetzelfde als de pm 7001 of anders.
   Ik heb de pm 7001 mogen beluisteren en die klonk zeer goed voor zijn prijs.
    De primare I21 die toch gauw zo,n 650 euro meer kost, klinkt niets beter,
   en deze versterker staat nog wel te boek als high end versterker en er zit
   niet eens een toon regeling op heeft ook geen koptelefoon.
   slordig voor zo,n duur ding, en er zit ook niet eens een fatsoenlijk instruktie boekje bij.

      Groet  Eip. :-)
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

Maurice

Citaat van: Eip op januari 09, 2007, 22:19:41
Citaat van: Stadium III op januari 09, 2007, 20:08:16
Van marantz is er de 4021 in de markt met 2x 80 w stereo en verder veel aansluitingen voor de rest



Stadium III


   En hoe klinkt die, ongeveer hetzelfde als de pm 7001 of anders.
   Ik heb de pm 7001 mogen beluisteren en die klonk zeer goed voor zijn prijs.
    De primare I21 die toch gauw zo,n 650 euro meer kost, klinkt niets beter,
   en deze versterker staat nog wel te boek als high end versterker en er zit
   niet eens een toon regeling op heeft ook geen koptelefoon.
   slordig voor zo,n duur ding, en er zit ook niet eens een fatsoenlijk instruktie boekje bij.

      Groet  Eip. :-)

Ik zou het eerlijk gezegd vreemd vinden als ie net zo klinkt als een PM7001 ?499 en de SR3001 ?399.
De PM heeft veel minder componenten aan boord, een betere voeding en is dedicated stereo.

De Primare is trouwens een mooi ding, klinkt alleen anders. Toonregeling heb ik op mijn versterker ook niet, en die was eens een topmodel. Veel high-end merken gebruiken geen toonregeling, want dat mag niet van de audiopuristen.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Stadium III

Citaat van: Eip op januari 09, 2007, 22:19:41
Citaat van: Stadium III op januari 09, 2007, 20:08:16
Van marantz is er de 4021 in de markt met 2x 80 w stereo en verder veel aansluitingen voor de rest



Stadium III


   En hoe klinkt die, ongeveer hetzelfde als de pm 7001 of anders.
   Ik heb de pm 7001 mogen beluisteren en die klonk zeer goed voor zijn prijs.
    De primare I21 die toch gauw zo,n 650 euro meer kost, klinkt niets beter,
   en deze versterker staat nog wel te boek als high end versterker en er zit
   niet eens een toon regeling op heeft ook geen koptelefoon.
   slordig voor zo,n duur ding, en er zit ook niet eens een fatsoenlijk instruktie boekje bij.

      Groet  Eip. :-)


Ik kan niks anders zeggen als luisteren !

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Stadium III

Citaat van: Marco op januari 10, 2007, 23:52:13
Het enigste juiste antwoord  hello

En waar ga ik nu voor door wasmachiene???? :-P
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

audiofreak1

De PM7001 klinkt veel muzikaler als de SR3001 en 4021. Veel meer kracht, helderheid, etc. Wil je het goed doen ga dan voor losse componenten. Lekker matchen en genieten.
Marantz PM15, SA15, ST15, Sony RDRHX900, Mission M53, Audioquest Diamondline and Sidewinder interlinks, Hyperwire silverline speakercable

Force

weet iemand hoe de verhouding van stereo is tussen de sr 7500 en de pm 7001
Mvg

Stadium III

Daar zijn al meenig discussie over gevoerd stereo uit een surround reciever of uit een versterker

Ik vindt zelf dat de sr 7500 en nette stereo image neerzet en voor mij zelf zou ik er geen PM 7001 bijzetten

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Stef

Onze oude Marantz stereo set is aan vervanging toe en we zijn op zoek naar een redelijke set.Voornamelijk voor cd?s en radio. We denken om evt een surround reciever aan te schaffen om in de toekomst een enkele keer een dvd te kijken/luisteren, of toch een gewone versterker. Kan een surround reciever een goed stereogeluid geven of toch kiezen voor iets anders ? Wat is jullie mening ?

Stadium III

Welkom stef

Als je surround reciever pakt dan presteert die voort goed op stereo gebied
En als je dan zo nu en dan een keer een fimpje mee wil pakken dan raad ik je eigenlijk wel een kleine maar bescheiden 5.1 setup aan
Waarom : Omdat je met film's de volle beleving hebt en met muziek kun je je fronts combineren met een subwoofer

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

joep

Een goede surround kan zeker ook goed stereo weergeven.
Ik vraag me wel af waarom zijn de surround versterkers dan zo goedkoop. Er zit toch 2 en een halve keer versterker in en een boel meer elektronika in en dat kost toch een hoop meer. Persoonlijk heb ik een SR-14 en dat geeft prima stereo. Of dat bij de goedkopere surround versterkers ook zo is weet ik niet. Er is maar ??n oplossing, ga met een paar vrienden luisteren zet ze naast elkaar en gaan met die banaan. Weet wel een goede surroundversterker is altijd de beste oplossing, het geeft je de meeste mogelijkheden. Een hoop muziek DVD's kunnen je een hoop luister plezier geven. De muziek beleving kan dan veel groter zijn.