iemand een idee wat wel?

Gestart door thom, januari 03, 2009, 12:11:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thom

hallo

ik heb gisteren eens wat muziek op hoge kwaliteit gedowload op de me pc. en heb dit op een cd-r gezet. maarjha dan komt het volgende punt de vincent vindt het geen strak plan, dus die speeld ze niet. voor de rest speeld die echt alles behalven copies. weet iemand of er een bepaald merk is of type voor cd(waar ik dus muziek op kan zetten) die de meeste cdspelers wel pakken?

thom

vielzweck

Ook al eens cd-tje gebrand op lage snelleheid (8x bijvoorbeeld)? Wel wel eens helpen.
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

Paul

Citaat van: vielzweck op januari 03, 2009, 12:15:32
Ook al eens cd-tje gebrand op lage snelleheid (8x bijvoorbeeld)? Wel wel eens helpen.

Denk dat dat de enigste optie is.
Mijn denon cd speler leest ook geen cd-r, en de marantz cd10 leest alles.
Je zou bij S&C nog kunnen informeren of er nog een modificatie mogelijk is.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

thom

Citaat van: vielzweck op januari 03, 2009, 12:15:32
Ook al eens cd-tje gebrand op lage snelleheid (8x bijvoorbeeld)? Wel wel eens helpen.

moet ik eens uit vogelen hoe dat moet want doe het via windows media centur.

Citaat van: Paul op januari 03, 2009, 12:28:36
Denk dat dat de enigste optie is.
Mijn denon cd speler leest ook geen cd-r, en de marantz cd10 leest alles.
Je zou bij S&C nog kunnen informeren of er nog een modificatie mogelijk is.

jha mischien dat van medevoort er wat mee kan maarjha dat zal wel weer prijzig zijn

SB_Marantz

Citaat van: Paul op januari 03, 2009, 12:28:36
Denk dat dat de enigste optie is.
Mijn denon cd speler leest ook geen cd-r, en de marantz cd10 leest alles.
Je zou bij S&C nog kunnen informeren of er nog een modificatie mogelijk is.


Een ''modificatie?''

Dit heeft met de reflectie laag van de CDR te maken.
Met bepaalde CDR's kan het eventueel beter gaan maar ik acht die kans erg klein.

Mijn oude DCD-1500 las wel CDR's trouwens.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Paul

Citaat van: SB_Marantz op januari 03, 2009, 14:01:23

Een ''modificatie?''
Ja bv een aanpassing van de laser, of afstellen.
Is toch vreemd dat de ene cd speler er geen problemen mee heeft en de ander wel.

Je geeft zelf al aan dat jou DCD-1500  geen problemen had met het lezen van cdr,s en die van mij wel.


Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

SB_Marantz

#6
Die speler is gloedje nieuw toch?

Laser output vergroten heeft geen zin of je moet deze versneld om zeep willen helpen.
In feite zou deze speler geen problemen met CD'r mogen hebben.
Ik vermoed een fabrieksfout.
Probeer eens een ander merk CD'r Thom.
Als dat geen zoden aan de dijk zet zou ik even terug gaan met de speler en omruilen of na laten kijken door de importeur.

@Paul: Dat jouw 1500 problemen heeft kan ik tzt wel voor je oplossen.  :wink:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

BernHardN

Heb je hem wel goed gebrand? kan een andere cd speler ( in de auto bv) het wel lezen?

thom

Citaat van: SB_Marantz op januari 03, 2009, 14:12:55
Die speler is gloedje nieuw toch?

Laser output vergroten heeft geen zin of je moet deze versneld om zeep willen helpen.
In feite zou deze speler geen problemen met CD'r mogen hebben.
Ik vermoed een fabrieksfout.
Probeer eens een ander merk CD'r Thom.
Als dat geen zoden aan de dijk zet zou ik even terug gaan met de speler en omruilen of na laten kijken door de importeur.

ik verwacht dat er geen makenmenten met de leser mij, anderen orsinelen muziek pakt die cht gelijk en heeft die echt in 1 seconden klaar om af te spelen. ik gebreuk philips cd-rs, zouw toch wel goed moeten zijn volgens mij, aangezien er ook een philips loopwerk inzit. maar kan het eens proberen op me werk of de anderen vincent's ze ook niet pakken.
en heb het zojuist een geprobeert met een oude cdcopie(speel eigelijk nooit met copies, maar heb een programma waarmee je het op hoge kwaliteit kan dowloaden gevonden), geprobeerd een philips cd-r80 en die pakt die wel gelijk maar de moderne niet, dat vin ik een beetje vreemd???

Citaat van: BernHardN op januari 03, 2009, 15:17:33
Heb je hem wel goed gebrand? kan een andere cd speler ( in de auto bv) het wel lezen?
me dvd een yamaha pakt hem gelijk dus daarmee kan ik wel spelen, maarjha daar mis ik een beetje de ziel in de muziek die de vincent mee geeft. is natuurlijk ook heel wat anders dv of cd speler.

BernHardN

Heeft eigenlijk niks met modern te maken of kwaliteit mijn pioneer van 60,- pakt alles maar de dv17 van vele malen meer niet,
het is gewoon of de laser unit overweg kan met dv, cd - of + of r of rw media

MadVillain

Ik merk met mijn cd14 een enorm verschil tussen 3 verschillende branders. Mijn oude brander van 6/7 jaar oud fabriceerde cd-r's wat echt slecht gelezen werd. Ook al brandde ik de cd'rs op hoge of lage snelheid...

Nu heb ik 2 nieuwe branders in m'n pc zitten waarmee ik op lage snelheid brand en zonder problemen worden ze gelezen. Als ik >24x brand dan zorgt het wel voor problemen.

Goede media wilt ook veel uitmaken. Probeer Verbatim, en dan degene met een Taio yuden dye: link http://www.opus.nl/produkten_detail.asp?l=ned&pdid=6266

Of deze:  Mobile Fidelity Sound Lab 24 Karat Gold Ultradisc CD-R kosten wel 5 euro per stuk!  :roll: :-P

Maurice

Andere cd'rs proberen kan werken. Maar probeer ook zeker een ander brandprogramma. Bijv. burrrrrrn, zie http://www.binaries4all.nl/burrrn/ Dit kan vaak ook schelen. Neem zeker ook een lage snelheid (bijvoorkeur iets van 4x).
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

HiFi gek

Citaat van: thom op januari 03, 2009, 12:11:10
hallo

ik heb gisteren eens wat muziek op hoge kwaliteit gedowload op de me pc. en heb dit op een cd-r gezet. maarjha dan komt het volgende punt de vincent vindt het geen strak plan, dus die speeld ze niet. voor de rest speeld die echt alles behalven copies. weet iemand of er een bepaald merk is of type voor cd(waar ik dus muziek op kan zetten) die de meeste cdspelers wel pakken?

thom

Thom

Heb je er al eens aan gedacht om in de gebruiks aanwijzing van de Vincent te kijken of die speler eigenlijk wel cd-r ken afspelen .
Als de speler wel cd-r ken afspelen staat dat in de gebruiks aanwijzing .
Wordt bij de afspeelformaten geen cd-r genoemd dan heeft verder experimenteren geen zin denk ik .

Bij alle cd spelers die ik heb gehad stond aangegeven bij de afspeel formaten of deze cd-r konden weergeven .

Groeten  EDWIN  B