Kent iemand de Marantz 5G speakers??

Gestart door Vic, december 17, 2006, 15:50:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vic

Bedankt voor jullie reacties! Zouden jullie me wat tips kunnen geven voor het maken van de filters en het ombouwen van de luidspreker? Misschien een boek dat ik echt moet lezen of een goede site oid? Waar moet ik op letten etc?
Vic

Vic

Citaat van: Marco op december 18, 2006, 01:54:06
Helaas heb ik geen docu meer van deze speakers :oops:
Zou ik nu deze speakers in orginele trim hebben dan ging als eerste het filter op de schop,het laag/midden zou ik dan met een 6 db crossen op ca 2500 Hz en de tweeter zou ik vervangen voor een Vifa HT275D2 en het werk over laten nemen met een 12 db filtering ,in iig zijn dan de scherpe randjes dan weggewerkt en klinkt het laagmid ook een stuk rustiger.
Natuurlijk blijft het dan wel experimenteren,maar ik weet zeker dat er veel meer uit deze box te halen valt :mrgreen:

Marco,

Bedankt voor de tips! Heb je enige idee waar ik een passend scheidingsfilter kan kopen en wat dat ongeveer kost? Het vervangen van de tweeters en woofers zou samen ongeveer E200,- gaan kosten. De totale kosten van de "verbouwing" van de luidspreker zullen dan waarschijnlijk zo rond de E280 uitkomen denk ik. Denk je resultaat beter is als wanneer ik voor zo'n vier a vijfhonderd euro een nieuw stel luidsprekers koop?

Groet,
Vic

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Vic

Ja de woofers zijn nog in goede conditie...die hoeven niet vervangen te worden eigenlijk, maar ik als ik voor een redelijke prijs betere woofers kan krijgen die voor een aanmerkelijke verbetering zorgen dan wil ik die ook wel vervangen. Waar kan ik een goed filter krijgen (en wat kost dat ongeveer)? Ik heb helemaal geen ervaring met het bouwen van filters en ben ook niet bijzonder technisch onderlegd...

Bedankt... Vic

TurboMarco

Tja als je de woofers,tweeters,en het filter wil vervangen kan je net zo goed andere luidsprekers aanschaffen.
Voor een bedrag van ?200-300,- koop je hele mooie 2e hands luidsprekers,dan hoef je ook niet meteen opnieuw het wiel uit te vinden :-D

Ik kijk wel even mee wat er zoal aangeboden word en wellicht aantrekkelijk voor je zal zijn.

Welke muziek beluister je meestal?
Welke versterker word er gebruikt?

greetz 8-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maurice

Citaat van: Marco op januari 11, 2007, 11:57:03
http://koopjes.marktplaats.nl/audio_tv_en_video/luidsprekers/64849306.html

Dit zijn mooie allround luidsprekers met een verbluffend mooi geluid 8-)


Hee die speakers ken ik!
??n van mijn beste vrienden heeft die jarenlang gehad. Wij hebben ze toen samen uitgezocht op klankeigenschappen.
Deze speakers zijn zeer neutraal van klank en kunnen behoorlijk diep gaan. Het zijn niet echt kleine jongens, maar voor dag geld zeker de moeite waard, alhoewel, ?350  nonono is volgens mij wel aan de hoge kant. Volgens mij waren ze nieuw iets van 1200 gulden de set.
Die vriend van mij heeft nog steeds spijt (qua muziek) dat ie van die mini KEFjes heeft gekocht....
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

TurboMarco

Ik denk dat ?275,- meer op zn plaats is .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Vic

Ik heb een hele brede muzieksmaak. Luister veel Dire Straits, Bon Jovi, Ilse de Lange, Queen, Mark Knopfler, Andrea Bocelli, Eagles, Cold Play, Barry Mannilow ('s avonds laat  :wink:), Simon&Garfunkel, maar ook veel klassieke muziek en opera, zelfs met enige regelmaat trance en dance.

Die Eltax Linear Response zijn inderdaad wel mooi :). Ik heb zelf ook nog een setje Eltax monitor III speakers, voor het geld (130euro per paar) vind ik die ook wel goed.

O ja mijn versterker is voorlopig een Denon 1507, en waarschijnlijk komt er over een half jaar ofzo nog wel een stereoversterker bij (denon of marantz).

Vic